Hopperdehop, Lexus in galop!

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Gisteren bezoekje Duitsland met de GS300 om wat inkopen te doen en natuurlijk te tanken!

Rustig richting Beek getuft en daar de Lex de teugels laten vieren: een heerlijke 220 km/uur op de teller.
Helaas wat veel wind, dus oppassen, maar oh oh wat is het toch een heerlijke auto!
Totdat er zo'n godvergeten oetlul met (natuurlijk) NL- kenteken onverwacht naar links komt en met 110 gaat inhalen, ik moest v?l in de ankers.
Ik rij al ruim 30 jaar met plezier Duitse snelwegen, maar kunnen ze NL-ers niet verplichten een cursus Fahren auf die Autobahn leren?

In het kort: in Duitsland n??m je geen voorrang, daar kijk je in je spiegels als je in wilt gaan halen en als er iemand links rijdt, heeft deze waarschijnlijk een snelle auto, dus laat je 'm voorbij!

De betreffende oetlul had blijkbaar door dat hij zat te slapen en keek bij mijn bekende vinger-op-voorhoofd-gebaar star voor zich uit, zelfs de claxon verleidde hem niet mij in de ogen te kijken.

Effin, na de verplichtingen in Rees en Kleve, mocht de Lex weer in gallop.
Heerlijk rustige snelweg, dus 220 stond er weer snel op.

Het was mijn dag niet, weer een inhalende NL-er.
Welliswaar gooide deze de auto er niet voor, maar hij zat te bellen of zoiets dus deed ie de landen sticker eer aan: Nur Links.

In Duitsland wordt een tikje met grootlicht gezien als een soort "let op", deze mafkees bleef links rijden, rechts niks geen verkeer.
Dus maar een keer grootlicht erop.
Bij het inhalen zo'n typische NL-blik: wie-ben-jij-om-mij-met-grootlicht-te-seinen?

Zucht...

Verder leuke dag gehad!

Zelfs met het plezier in de aderen zonder moeite en pijn IKEA overleefd!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0