Hopperdehop, Lexus in galop!

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Gisteren bezoekje Duitsland met de GS300 om wat inkopen te doen en natuurlijk te tanken!

Rustig richting Beek getuft en daar de Lex de teugels laten vieren: een heerlijke 220 km/uur op de teller.
Helaas wat veel wind, dus oppassen, maar oh oh wat is het toch een heerlijke auto!
Totdat er zo'n godvergeten oetlul met (natuurlijk) NL- kenteken onverwacht naar links komt en met 110 gaat inhalen, ik moest v?l in de ankers.
Ik rij al ruim 30 jaar met plezier Duitse snelwegen, maar kunnen ze NL-ers niet verplichten een cursus Fahren auf die Autobahn leren?

In het kort: in Duitsland n??m je geen voorrang, daar kijk je in je spiegels als je in wilt gaan halen en als er iemand links rijdt, heeft deze waarschijnlijk een snelle auto, dus laat je 'm voorbij!

De betreffende oetlul had blijkbaar door dat hij zat te slapen en keek bij mijn bekende vinger-op-voorhoofd-gebaar star voor zich uit, zelfs de claxon verleidde hem niet mij in de ogen te kijken.

Effin, na de verplichtingen in Rees en Kleve, mocht de Lex weer in gallop.
Heerlijk rustige snelweg, dus 220 stond er weer snel op.

Het was mijn dag niet, weer een inhalende NL-er.
Welliswaar gooide deze de auto er niet voor, maar hij zat te bellen of zoiets dus deed ie de landen sticker eer aan: Nur Links.

In Duitsland wordt een tikje met grootlicht gezien als een soort "let op", deze mafkees bleef links rijden, rechts niks geen verkeer.
Dus maar een keer grootlicht erop.
Bij het inhalen zo'n typische NL-blik: wie-ben-jij-om-mij-met-grootlicht-te-seinen?

Zucht...

Verder leuke dag gehad!

Zelfs met het plezier in de aderen zonder moeite en pijn IKEA overleefd!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Je hoeft niet naar Duitsland voor dit gedrag. Nederlanders spelen ook graag voor eigen rechter. Oooh, daar komt iemand die harder dan de wettelijk toegestane 120km/u rijdt, dus duik ik er maar even voor en ga ik dezelfde snelheid als de auto welke ik inhaal rijden.....Dat zal hem leren!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hij moest er toch overheen springen? Dan moet je genoeg snelheid hebben :)
Screen-shot-2011-06-13-at-12.14.17.png
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
She purrrrrs like a kitten, but has the claws of a lion, miauwww :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In het kort: in Duitsland n??m je geen voorrang...
In NL neem je ook geen voorrang (volgens de wet), eigenlijk nergens..

Maar wel balen Vroem, welgeteld en uitgerekend 2 NL?rs die het aandurven jouw dag te verpesten. :p Rij je wel eens in de stad? Want dan krijg je het behoorlijk druk met oogcontact, vingergebaren en lichtsignalen :sneaky:

Maar goed, 't zou ook nog onervarenheid kunnen zijn van die bestuurder qua inschatten snel opkomend achterliggend verkeer...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Klinkt herkenbaar, paar maanden geleden nog lekker naar Praag gereden, veel Duitse snelweg gezien, gelukkig weinig Nederlanders.

Maar het gebeurt in NL net zo goed, zonder te kijken met 90 inhalen waar je 130 mag.
Als je die mensen Duitsland in laat wordt het inderdaad gevaarlijk. Misschien de grenzen maar weer dicht, en dan eerst een rijtest voordat je door mag :p
Mensen die de test halen krijgen dan een certificaat, mogen ze de volgende keer gewoon door. ;)
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Rij je wel eens in de stad? Want dan krijg je het behoorlijk druk met oogcontact, vingergebaren en lichtsignalen :sneaky:

Maar goed, 't zou ook nog onervarenheid kunnen zijn van die bestuurder qua inschatten snel opkomend achterliggend verkeer...

In de stad ben ik de rust zelve...
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Vriendelijk verzoek....

Geachte forum leden,

Morgen "moet" ik weer naar Duitsland, zucht...
Ik zou het leuk vinden als ik een van jullie voorbij mag crossen!

Maar als jullie van vrienden/familie/vage kennissen hebben gehoord dat ze ook richting de Oostgrens gaan, vraag ze dan;
1) een andere keer te gaan
2) binnen weggetjes te pakken
3) ook met een Lexus te gaan

Maar vooral VROEM een vrije doorgang te geven :p
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Van mij zal je dit weekend geen last hebben , als er weer 1 op de linkerbaan in de weg rijdt,
ben ik dat deze keer zeker niet, ik blijf in de buurt :D
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik ben er weer!

Iedereen bedankt!

Op een irritante Ampera na, heerlijk VROEM VROEM kunnen doen.
Snap ?berhaupt niet dat iemand in zo'n speelgoed autootje wil rijden, maar N(ur) L(inks) was weer van toepassing, net na de grensovergang.

Daarna was het vrij rustig voor de zaterdag, en natuurlijk lekker weer!

Helaas zit mijn rechter rem weer te klooien, dus trillende banden tot gevolg en een duidelijk warmere schijf dan die van links.
Heb al contact met "onze" board wikipedia hierover.
Twijfel tussen revisie of een andere klauw.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Geld maakt niets uit voor een heer van stand. dus waarom niet dit: :p

brembo.JPG
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
No Title

Ha ha voor dat megabedrag heb je 421 paraplu ankers, ok zeg 365 en wat kettingen. Stop je ook elke dag en veel sneller ook.:giggle:
 

Bijlagen

  • photo2947.jpg
    photo2947.jpg
    25,2 KB · Weergaven: 31