- 3 jan 2011
- 58
- 0
- 6
Tijdens de meeting van 28 mei van Jelmer een ASE664 met de bedrading voor een 1992 Lexus gekregen om te proberen of het werkt en zo ja dan maar gelijk te houden. Een ASE664 is een piggy back computer voor de luchtvering. Je kunt dan je auto in 4 stappen nog hoger zetten (niet echt nodig :mrgreen: ) of in 9 stappen verlagen (kijk dat wordt leuk ).
Elke stap is ongeveer 1 cm. Je kunt voor en achter onafhankelijk instellen en links en rechts voor (dat gebruik je dus nooit). Zou plug en play moeten zijn,maar zonder manual kom je er niet uit. En... je raad het al.. er zat geen manual bij. De fabrikant, Datasystems, levert alleen nog een Japanse manual!!!). Internet afstruinen. Ergens een halve manual gevonden in gebrekkig Engels en in diverse forums nog wat aanwijzingen zo hier en daar. Uiteindelijk kom je er dan wel uit.
Foto's zeggen meer, dus hier in volgorde. Normaal met ASE664 uit, ASE664 met 5 stappen verlaagd en ASE664 Superlow (alle lucht uit de vering, kan je NIET mee rijden alleen voor shows). Setting 5 is nog goed om mee te rijden en als ik hier in Drenthe weer een klinkerweg tegenvkom dan is 1 druk op de knop voldoende om weer het vliegend tapijt te krijgen (ASE664 op off). Oppompen van de auto gaat niet echt snel (ongeveer 1 a 2 minuten) omdat de standaard compressor niet al te groot is. Maar het werkt allemaal wel! :rulez:
Elke stap is ongeveer 1 cm. Je kunt voor en achter onafhankelijk instellen en links en rechts voor (dat gebruik je dus nooit). Zou plug en play moeten zijn,maar zonder manual kom je er niet uit. En... je raad het al.. er zat geen manual bij. De fabrikant, Datasystems, levert alleen nog een Japanse manual!!!). Internet afstruinen. Ergens een halve manual gevonden in gebrekkig Engels en in diverse forums nog wat aanwijzingen zo hier en daar. Uiteindelijk kom je er dan wel uit.
Foto's zeggen meer, dus hier in volgorde. Normaal met ASE664 uit, ASE664 met 5 stappen verlaagd en ASE664 Superlow (alle lucht uit de vering, kan je NIET mee rijden alleen voor shows). Setting 5 is nog goed om mee te rijden en als ik hier in Drenthe weer een klinkerweg tegenvkom dan is 1 druk op de knop voldoende om weer het vliegend tapijt te krijgen (ASE664 op off). Oppompen van de auto gaat niet echt snel (ongeveer 1 a 2 minuten) omdat de standaard compressor niet al te groot is. Maar het werkt allemaal wel! :rulez: