Hudson River crash

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoewel dit niets met Lexus te maken heeft, is dit wel een hele mooie reconstructie.

 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Is idd een mooie reconstructie....
Als je die gesprekken zo kan volgens, is het allemaal normaal precies, geen paniek.....ALsof plan B al klaar ligt.

Heel koelbloedig gereageerd en netjes geparkeerd zonder doden. :worship: :worship: :worship:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Eerste succesvolle landing op water trouwens. Ze geven steeds die leuke safety brief wanneer je opstapt alsof het normaal is dat een vliegtuig op water kan landen in geval van problemen, maar tenzij de wind, golven etc perfect zitten, lukt dat in de praktijk niet :(
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
A number of intentional passenger (cargo) airliner ditchings have been documented. The following figures show survival rates for passengers and crew:

- US Airways Flight 1549, Airbus A320, New York City to Charlotte/Douglas International Airport, 15 January 2009, made a controlled safe water ditching into the Hudson River after losing thrust in both engines due to bird strike at about 3000 feet altitude three minutes into the flight; 155 passengers and crew made an orderly evacuation as a NYC fireboat towed the floating aircraft with passengers standing on the wing, 100% survival rate

- Tuninter Air, Flt. 1153, August 6, 2005, of the coast of Sicily, 39 occupants, 23 survivors, 59% survival rate
Miami Air Lease Convair CV-340, December 4, 2004, Mall lake, Florida, 2 occupants, 2 survivors, 100% survival rate

- Ethiopian Air Lines 767, November 23, 1996, off the Comoros Islands, 175 occupants, 45 survivors, 26% survival rate

- Though not a passenger plane, still relevant - Columbian AF C 130 Hercules, October 1982, en route between the Azores and Bermuda stayed afloat for 2 days!

- ALM DC9, May 2, 1970, the Caribbean, 63 occupants, 40 survivors, 63% survival rate

- Aeroflot Tupolev 124, October, 1963, Neva river, 52 occupants, 52 survivors, 100% survival rate

- Flying Tiger's Super H Constellation passenger aircraft with a crew of 8 and 68 U.S. military (paratrooper) passengers.

- Sept. 28, 1962. Aircraft ditched in the North Atlantic about 500 miles west of Shannon, Ireland, after losing three engines on a flight to Frankfurt, Germany. Forty-five of the passengers and 3 crew were rescued, with 23 passengers and 5 crew members being lost in the storm-swept seas. All passengers successfully evacuated the airplane. Those who were lost succumbed in the rough seas. 100% survival rate for landing and evacuation.

- Pan Am Flt. 943 Stratocruiser "Sovereign of the Skies", October 16, 1956, in the Pacific between Honolulu and San Francisco, 30 passengers and crew, 30 survivors, 100% survival rate

- Northwest Orient Airlines Flt. 2, Boeing Stratocruiser, April 2, 1956, ditched in 430 feet Puget Sound, 38 passengers, all survived the ditching but 4 could not recover the freezing waters, 87% survival rate

Until now, there has never been an instance of a passenger plane water ditching in which there have not been any survivors!

http://www.rescue007.org/faq.htm#14

en een relevante discussie op airliners.net: http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/1281004/
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hoewel dit niets met Lexus te maken heeft..
Wie weet ben je visionair, krijgen we straks 'Lexus Air' met leuke stewardessen ;)

Interessante post(s).

De huidige generatie flightsim's (die waar de piloten mee oefenen), kunnen vrijwel exact elke (ramp) scenario nabootsen, dat scheelt ook weer.

Cijfers vallen mee, qua statistiek, had ik niet verwacht.

Overigens een tijdje terug een interessante docu op Discovery over crashes en reconstructies ervan. Bizar hoeveel pietluttige toevalligheden een bijdrage kunnen leveren aan zo'n crash, buiten de human factor om dan.