Iets anders: Windows 8

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Laptops worden steeds minder verkocht, dus dat geeft al een enorme daling Windows.
Daarnaast zien (in mijn omgeving) hoe eenvoudig b.v. een Ipad is, in veel gevallen ruim voldoende voor de behoeften.

Diegenen die een (Apple) laptop hebben gekocht verbazen zich over het gemak van software updates, installeren van nieuwe besturingssystemen en vooral het niet elke dag veiligheidsissues te hoeven updaten.

Net als bij Nokia komt er een punt van no return bij Microsoft want ik krijg niet de indruk dat ze zien wat er gebeurd.
Nokia zag dat ook niet en is nu van arrogante marktleider teruggeduwd naar niemendalletje.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@RoelVB;
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik neem het waarheidsgehalte van dit soort 'orakel' berichten meestal wel met een korreltje zout ;) Dit geeft het ook wel aardig aan: http://www.zdnet.nl/nieuws/148976/apple ... -waarheid/

Zakelijk gezien zie ik ook niet echt een dramatische kentering optreden voor enterprise en mkb omgevingen rond 2015 (of ver daarna).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lol ja, en we mogen inmiddels vaststellen dat W8 geen daverend succes is geworden (ook volgens MS zelf).
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.729
468
83
De interface van Windows 8 is verschrikkelijk (wel enigszins verbeterd in 8.1). In Windows 10 moet het weer helemaal goed komen.
Zelfde verhaal als Windows Vista naar 7.

Buiten de verschrikkelijke interface is Windows 8 wel erg goed, maar dat boeit de gemiddelde gebruiker wat minder.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ach als het geen windows had geheten had iedereen het mooi gevonden. Mensen zijn XP gewent en vinden het verschrikkelijk als ze Vista moeten leren. Nadat Vista aan alle kanten afgekraakt is komt Windows 7. Windows 7 is iets minder vista en iets meer XP (lees zoals het was) en iedereen is lyrisch. Zelf ben ik helemaal happy met windows 8. Als je eenmaal de functies doorhebt dan zit het wel goed. W10.... ik zie het wel. Het blijft een OS.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben dat wel met je eens Hube. Overigens is een (herkenbare) vertrouwde interface cruciaal voor een OS, dat kun je bijna als een 'wet' zien (succes Apple). In zakelijke zin willen bedrijven/gebruikers niet al teveel tijd investeren om de weg te vinden in een nieuwe menustructuur (tijd en geld en wat levert het op?). Wdb was Win 8 een dramatische overstap qua interface (technisch overigens prima), waarbij een gebruiker initieel niet veel keus had dan slikken. Dat kun je deze OS bouwer best aanrekenen, gezien het hoge budget R&D. Je kunt dan achteraf aanpassingen doen, wat MS ook heeft gedaan, maar dan is de toon al deels gezet.

Het blijft een OS is daarmee ten dele waar, aangezien bedrijfsleven voornamelijk de schatkist van MS vult. Sluit je die eigenwijs uit, dan heb je best lef :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja inderdaad, lef hebben ze wel, maar ik denk dat W10 weer dichter in de buurt van Win 7 zal zitten :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat ik ervan heb begrepen is de interface weer grotendeels 'old style' is en kun je vanaf daar inschakelen wat je wilt hebben. Waarschijnlijk komt er dan nu weer kritiek dat er weinig is veranderd :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb bij Windows 8.1 het idee dat ze sneller doorhebben dat je software niet legaal is :p
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
863
1
485
63
Als die grapjassen bij Microsoft nou hun software een stuk goedkoper maken (zeg, een paar euro) dan wordt de drempel om te betalen voor een legale versie wel erg laag. Waarom zou je dan nog moeite doen? En dan hoeven die grapjassen ook niet zoveel geld in anti-piraterij te steken, waardoor de prijs laag kan blijven. Daardoor zullen ze vast meer verkopen en door de grotere aantallen nog genoeg marge over houden. :grin::p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nja, duur is nogal relatief. Er zullen altijd mensen zijn die voor gratis gaan, ongeacht een (lage) prijs. Zag laatst een win8 pro versie voor 80 euro en gemiddeld ben je voor 130 euro klaar. Reken dan uit wat je per dag kwijt bent als je zoiets 4-5 jaar gebruikt. Er zijn mensen die zonder klagen een veelvoud betalen voor een telefoon, die vaak minder lang meegaat..
wink.png
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, een OS of software legt het nog steeds af tegen een fysiek product. Een telefoon hou je in je handen, kan je laten zien. Een app of software is vaak niet meer dan een tooltje. Tenzij je er natuurlijk professioneel van gebruik maakt. Maar dat doen de meeste niet.