Gegroet heren, zojuist me geregistreert in de hoop wat kennis en ervaring uit te kunnen delen over Lexus, dus bij deze m'n introductie. Ik ben Iggy, 24 jaar oud en woon in Kranenburg (net over de grens bij Nijmegen in Duitsland) sinds februari dit jaar.
En dan nu een moeizaam verhaal over m'n auto;
Eind december vorig jaar heb ik een Lexus LS430 gekocht van een handelaar in Krefeld, daarvoor heb ik 2 Audi 80's gehad (Over beide Audi's ben ik zeer goed te spreken, vooral de tweede). Toch ben ik in Duitsland op zoek gegaan naar een iets modernere, betrouwbare en veilige reiswagen voor woon-werkverkeer. Tel daarbij op dat ik nou eenmaal een autoliefhebber ben wiens voorkeur uitgaat naar limousines en je begrijpt misschien wel waarom ik bij Lexus ben uitgekomen.
Mijn exemplaar is van 2002, heeft krap 1 ton gelopen (94.000km bij aanschaf) en heeft een Prins VSI LPG installatie. De auto heeft ook hagelschade, voornamelijk op de motorkap, het dak en de kofferklep. Voor de aanschaf is dan ook de voorruit vervangen en de zijruit (waren gebarsten). Door een hoop gesodemieter met het op kenteken krijgen van 't ding en een aantal cruciale onderhoudsreparaties heb ik niet veel kunnen rijden. Tot nu is al vervangen;
- Distributieriem/spanrol/geleiderol (waterpomp volgt later)
- Accu (auto kan geen 2 weken stilstaan zonder de hele accu leeg te trekken.)
- Bougies
- Kleinere dingen zoals reserve sleutel programmeren, gordel repareren, regensensor vastzetten, oliefilter en oliewissel.
Het merendeel van deze reparaties is uitgevoerd door een goede garage in Kleve, bij de dealer in Arnhem heb ik de accu vervangen, de tweede sleutel laten programmeren (koste niks trouwens), Nederlands instructieboekje gekocht, gordel gerepareerd, de regensensor laten vastzetten en tig maal de boordcomputer laten uitlezen. Ik ben niet handing met auto's vandaar dat ik afhankelijk ben van garages voor alle onderhoudszaken.
De echte domper moest blijkbaar nog komen voor mij, de motor heeft 2 cilinders wiens cilinderkop en kleppen vervangen moeten worden, dit moet wel veroorzaakt zijn door de LPG-installatie, of beter gezegd, een vorige eigenaresse die er te onzorgvuldig ermee heeft omgegaan. Het is dan ook de vraag of ik de auto houdt of inruil voor een Audi A8. Als de motor succesvol gereviseerd kan worden wil ik wel zo vlug mogelijk de LPG-installatie laten verwijderen (daar heb ik een goed adres voor, Lex Vilier te Elst).
Ik heb foto's die ik probeer te uploaden maar dat lukt me maar moeizaam. Ze staan hier, meer foto's volgen later. Mijn complimenten aan iedereen die werkelijk dit gehele verhaal heeft gelezen.
Enig advies over m'n situatie stel ik ook erg op prijs. De wagen is meer een molensteen om m'n nek geweest dan wat anders.
Foto's hier. (Meer en betere volgen later.)
En dan nu een moeizaam verhaal over m'n auto;
Eind december vorig jaar heb ik een Lexus LS430 gekocht van een handelaar in Krefeld, daarvoor heb ik 2 Audi 80's gehad (Over beide Audi's ben ik zeer goed te spreken, vooral de tweede). Toch ben ik in Duitsland op zoek gegaan naar een iets modernere, betrouwbare en veilige reiswagen voor woon-werkverkeer. Tel daarbij op dat ik nou eenmaal een autoliefhebber ben wiens voorkeur uitgaat naar limousines en je begrijpt misschien wel waarom ik bij Lexus ben uitgekomen.
Mijn exemplaar is van 2002, heeft krap 1 ton gelopen (94.000km bij aanschaf) en heeft een Prins VSI LPG installatie. De auto heeft ook hagelschade, voornamelijk op de motorkap, het dak en de kofferklep. Voor de aanschaf is dan ook de voorruit vervangen en de zijruit (waren gebarsten). Door een hoop gesodemieter met het op kenteken krijgen van 't ding en een aantal cruciale onderhoudsreparaties heb ik niet veel kunnen rijden. Tot nu is al vervangen;
- Distributieriem/spanrol/geleiderol (waterpomp volgt later)
- Accu (auto kan geen 2 weken stilstaan zonder de hele accu leeg te trekken.)
- Bougies
- Kleinere dingen zoals reserve sleutel programmeren, gordel repareren, regensensor vastzetten, oliefilter en oliewissel.
Het merendeel van deze reparaties is uitgevoerd door een goede garage in Kleve, bij de dealer in Arnhem heb ik de accu vervangen, de tweede sleutel laten programmeren (koste niks trouwens), Nederlands instructieboekje gekocht, gordel gerepareerd, de regensensor laten vastzetten en tig maal de boordcomputer laten uitlezen. Ik ben niet handing met auto's vandaar dat ik afhankelijk ben van garages voor alle onderhoudszaken.
De echte domper moest blijkbaar nog komen voor mij, de motor heeft 2 cilinders wiens cilinderkop en kleppen vervangen moeten worden, dit moet wel veroorzaakt zijn door de LPG-installatie, of beter gezegd, een vorige eigenaresse die er te onzorgvuldig ermee heeft omgegaan. Het is dan ook de vraag of ik de auto houdt of inruil voor een Audi A8. Als de motor succesvol gereviseerd kan worden wil ik wel zo vlug mogelijk de LPG-installatie laten verwijderen (daar heb ik een goed adres voor, Lex Vilier te Elst).
Ik heb foto's die ik probeer te uploaden maar dat lukt me maar moeizaam. Ze staan hier, meer foto's volgen later. Mijn complimenten aan iedereen die werkelijk dit gehele verhaal heeft gelezen.
Enig advies over m'n situatie stel ik ook erg op prijs. De wagen is meer een molensteen om m'n nek geweest dan wat anders.
Foto's hier. (Meer en betere volgen later.)