Ingeleerde sleutels uit geheugen gewist

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen, even een vraagje.

Van de week deed mijn afstandbediening van mijn Lexus het niet meer, en ik natuurlijk batterij gewisseld en de gebruikelijke dingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Nou heb ik hem uiteindelijk weer opnieuw ingeleerd, en daarna deed hij het weer gewoon. Nou is mijn vraag, weet iemand of dit vaker voorkomt, en hoe zou dit eventueel kunnen komen.

Waar ik een beetje op doel, is dat het deze keer de afstandsbediening is, maar straks gooit hij mijn startende sleutels eruit, en dan sta je mooi...
Nou kan ik ze gelukkig op allebei de manieren inleren, en deze zet ik maar even in mijn telefoon, voor als ik straks ergens sta in het buitenland ofzo, en hij niet meer start.

Kan iemand mij hier wat informtie over geven? Dat dat mij in ieder geval niet overkomt. :) En jullie ook niet :p
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Hmmm blijft toch raar allemaal... Zeker omdat het ook nog eens van het ene op het andere moment was, ik had niks geknutseld ofzo, of de accu los geweest of iets dergelijks...
Maar ik ga het stukje even doorlezen bedankt!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat ben ik met je eens.. Heb het zelf 1 of 2 keer gehad, ook zonder aanwijsbare redenen qua (lege) accu, knoopcel of buiten bereik. In dat geval kon ik na een paar minuten wachten weer gewoon openen (was net of of het systeem zich even verslikte) . Ik zou nog kunnen bedenken dat interferentie een rol speelt, maar dat verklaart het opnieuw inleren niet...

Zou de transponder key verloren gaan, dan heb je sowieso een mobiliteits probleem vrees ik..
 
Laatst bewerkt:

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.731
471
83
Dit heb ik ook ooit gehad. De auto ging niet meer op slot.
Toen handmatig op slot gedaan en 15 minuten later nog eens gaan kijken, toen deed afstandbediening het gewoon weer.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik heb het laatst gehad bij een jaarlijkse lokale markt.
Afsluiten ging erg moeizaam op AB, handmatig toen ging goed.

Ineens herinnerde ik me dat ik het met een andere auto ook op die plak had gehad, dus niet thuis.
Dat was met een nieuwe lease auto.

Er staat een zender van brandweer(?) en een zendmast.

Dus de straling daarvan had invloed op mijn Lexus.

Verder (nog) geen last gehad.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Oke oke... ja ik heb het ook een paar dagen afgewacht, en ook wel nog weggeweest van hot naar her, maar nergens deed hij het.... en ik heb ook niks van rare zenders ofzo in de buurt staan... blijft een raar iets :p

Bedankt voor de info in ieder geval!:thumbsup: