iPhone iOS5 en nummerherkenning

zerox

Nieuw hier
24 mei 2011
10
0
0
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe CT en heb uiteraard direct m'n iPhone via bluetooth gekoppeld. Werkt allemaal prima, inclusief het overzetten van m'n contacten naar het adresboek van de CT. Echter, wanneer ik gebeld wordt door een bekend nummer (dus van een bestaand contact) zie ik niet de naam van de beller in het scherm, maar het nummer. Ik heb alle contacten voorzien van landcodes in m'n iPhone (en dus ook in het adresboek van de CT), maar als ik gebeld wordt zie ik een nummer zonder landcode op het scherm verschijnen dus het lijkt daarop mis te lopen. Heeft iemand anders dit probleem ook, en, belangrijker, wat kunnen we hier aan doen?

Ik heb wat gegoogled en gezien dat er meer mensen met die probleem zijn, maar dan pas sinds iOS5 en daarvoor niet. Kan iemand dit bevestigen?

Groet,
Jose
 

zerox

Nieuw hier
24 mei 2011
10
0
0
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb dus bijv. in mijn adresboek staan: Jan, +31 6 333 88 1 22. Als ik gebeld wordt zie ik in het scherm 06 333 88 1 22 en niet Jan.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Als ik dat nummer bel krijg ik een hese dame :p

Geintjuh, maar als je de IOS 5.01 er op zet, lost dat niks op?
(Je kan je Iphone tegenwoordig zonder PC updaten ;) )

In eerste instantie zat ik idd te denken aan verkeerde invoer, maar met dat +31 is dat juist correct.
Een andere optie is (herinner ik me van lang geleden) is dat sommige Bluetooth sets een soort voorinstelling hadden, dus dat landnummer er al in zit, en dat je dus z?nder +31 moet programmeren, maar dat klopt ook niet want het werkte eerder wel goed.

Kijk even of een IOS5 update werkt of wacht even een update van je CT bluetooth af.
Je kan (tijdelijk) een nieuwe groep aanmaken en daar je belangrijkste telefoonnummers met 06 invullen, maar da's een noodmaatregel.
 

zerox

Nieuw hier
24 mei 2011
10
0
0
iOS 5.01 lost helaas niets op .. ik zou graag van andere CT rijders horen of ze dit probleem ook hebben, want dan kunnen we het wellicht bij Lexus aankaarten.

Noodmaatregel door een nieuwe groep met 'gewone' nummers aan te maken is jammer, maar misschien voorlopig maar ff nodig inderdaad.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Ik heb dit probleem zowel met mijn Iphone als met Samsung Galaxy SII (Android)...
Ik zou voor beide ook graag een oplossing vinden...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
IK heb exact hetzelfde probleem. Zowel op mijn 3GS, 4 als 4S hetzelfde probleem met iOS 5.0.1

Nog geen contact gehad met de dealer.
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Dit is een van de punten die ik tijdens de proefrit ook zeer vervelend vond.
Aangezien ik een business line pro wilde leasen is dit toch wel een vereiste van mijn kant.
Werkt het bij andere toestellen wel goed?
Is het probleem ontstaan bij IOS 5?
Is het misschien al met een update opgelost?

Wie kan hier meer over vertellen?
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Ik heb een iPhone 4 en rij een business line met navigatie, maar heb geen problemen met nummerherkenning. Niet gehad met iOS4 en ook niet met iOS5. Alle contacten hebben bij mij overigens landcodes en ik zit nu op iOS 5.0.1 (9A405), maar gebruik iOS 5 al vanaf dag 1 dat het uitkwam.
Problemen tussen de iPhone en de CT lijken wel volstrekt willekeurig. Zo verdwijnt bij mij regelmatig het adresboek en is het mij nog niet gelukt om muziek te streamen via bluetooth... :(
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Na de 30K beurt van vorige week waren bij mij ook alle nummers verdwenen. De koppeling middels Bluetooth kwam wel gewoon tot stand, wat betekent dat er geen reset was uitgevoerd.

Ik heb wel gevraagd of ze er bij de beurt naar konden kijken, maar dat hield in dat ik de iPhone een dag kwijt was aangezien het volgens de werkplaats nodig was om de navigatie te updaten/inleren via mijn telefoon. Dat heb ik toen niet gedaan omdat ik er geen rekening mee had gehouden dat ik de telefoon een dag kwijt zou zijn.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Jay_Kay zei:
Een beetje off topic (en hoort eigenlijk thuis in een ander topic) twcoolen, maar heb je betaald voor de navigatie update of is deze uit coulance bijgewerkt?

Ik heb mij niet precies genoeg uitgedrukt, met Navigatie bedoelde ik het carkit gedeelte. Staat in feite helemaal los van de navigatie.

Voor de kaarten zal ik net als iedereen waarschijnlijk harde valuta moeten neertellen. Niet dat ik dat op dit moment overweeg.
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Skid zei:
Ik heb een iPhone 4 en rij een business line met navigatie, maar heb geen problemen met nummerherkenning. Niet gehad met iOS4 en ook niet met iOS5. Alle contacten hebben bij mij overigens landcodes en ik zit nu op iOS 5.0.1 (9A405), maar gebruik iOS 5 al vanaf dag 1 dat het uitkwam.
Problemen tussen de iPhone en de CT lijken wel volstrekt willekeurig. Zo verdwijnt bij mij regelmatig het adresboek en is het mij nog niet gelukt om muziek te streamen via bluetooth... :(

Leuk dat als je dit tijdens de proefrit meld dat men zegt dat het een probleem van de carkit is, en dat het zo "hoort"
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Zojuist gebeld door de dealer.
Nummers kunnen worden weergegeven, maar niet de naam die er aan gekoppeld is.

Skid, werk dit dus bij jou wel?
Zie jij als een contact in je telefoon voorkomt een naam ipv een nummer?

Tnx, Mike
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Ik begon nu zelf te twijfelen, dus net gelijk ff gechecked.
Bij een binnenkomende oproep krijg ik de naam in beeld met het nummer eronder.
Als je meerdere nummers aan 1 contact gekoppeld heb zie je alleen de naam en geen toevoegingen als werk, thuis, mobiel, etc.

Ik heb de mijn CT in maart gekregen en heb een update van de navigatie software gehad in mei ofzo, maar misschien dat het bij de nieuwere software veranderd is?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
skid, misschien is het handig als je ook een foto plaatst, hebben andere ook een betere idee van hoe het er eigenlijk bij jouw eruit ziet... kan men met die foto ook naar de dealer... Alvast bedankt!