Is er een groot verschil met navigatie en navigatie HDD?

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
Hallo,

Ik ben me aan het ori?nteren en nu kom ik navigatie tegen maar ook navigatie HDD tegen op het internet, heeft die HDD veel meerwaarde? En hoe kan je zien dat er een hardgeschrijf inzit?

Mvg,
Jordan
 

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
O en nog een vraagje? Hoe kan je zien of je een gewone navigatie heb of dat je er 1 heb met HDD? Of zit er in alle navigatie systemen een HDD?
 
Laatst bewerkt:

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Als je schud en je hoort wat rammelen ..... dan heb je een hdd, :kiss: heb je geen meer info? of moeten we zelf uitzoeken welk type en bouwjaar je hebt? of naar op zoek bent?
 

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
Ik heb een CT200-H gekocht, je kan het zien aan de cd speler volgens mij. Mijn nieuwe wagen is van 05-2011 business pro navi leer en xenon.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Mijn CT200h is voorzien van een Mark Levinson geluidsinstallatie met HDD en daar zit bij de radio een knop "HDD-AUX" voor zover ik begrepen heb staat op de HDD ook de software van de navigatie en bij de systemen zonder HDD zit er ergens in de buurt van de radio een SD-slotje voor de software van de navigatie. Op de HDD kun je muziek vanaf CD kopi?ren. Je kunt de HDD benaderen via het menuscherm in de display.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hallo,

Ik ben me aan het ori?nteren en nu kom ik navigatie tegen maar ook navigatie HDD tegen op het internet, heeft die HDD veel meerwaarde? En hoe kan je zien dat er een hardgeschrijf inzit?

Mvg,
Jordan

Jordan in jou navigatie zit een hardgeschrijf in, andere oudere navigatiesystemen maken gebruik van cd-schijfjes.
Bij de duurdere uitvoering ML kan je zoals TwaMu beschrijft je cd's opslaan.
 

kid5

Nieuw hier
4 aug 2015
2
0
0
Wat je wel moet weten is dat in Nederland geen muziek naar de HDD gelezen kan worden. Dat heeft iets met auteursrechten te maken ofzo. Beste en eenvoudigste oplossing is om je muziek op een USB stickje te zetten en dat af te spelen. Werkt bij mij prima.

Verder werkt de HDD navigatie behoorlijk goed en snel. Alleen kosten nieuwe kaarten behoorlijk wat geld en is de garage daar een paar uur mee bezig. En dan heb je kaarten die gelijk alweer iets van 1,5 jaar oud zijn. Wat dat betreft kun je beter een losse TomTom hebben, maar dat is dan weer niet zo mooi als een ingbouwnav. Het blijft behelpen.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
kid5 Er kan wel muziek naar harde schijf opgenomen worden, dit kan echter alleen van CD naar HDD. Je kunt helaas niet van USB, Bluetooth of Radio opnemen.