IS200 SC gekocht+nieuwe velgen....

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Ik ben Mike, 38 jaar en durf wel te stellen dat ik lichtelijk autogek ben. Nadat ik in november 2012 mijn '56 Buick century 2 door hardtop coupe riviera( what's in a name) had verkocht heb ik een Volvo xc70 automaat gekocht omdat ik wel eens een 5 clinder wilde hebben. Om een lang verhaal kort tebmaken, die is sinds gisteren weg. Waarom? Kon niet wennen aan het hoge zitten en de automaat.
Ben een echte BMW fan maar dan met name alleen de 6 cilinders.
Dus Volvo de deur uit en dan....vrouw wil geen BMW maar wel een rete betrouwbare auto.... :)

Dan rest er maar ??n ding, en dat is een Lexus. Betrouwbaar en een heerlijke 6 i lijn.
Vandaag meteen op pad gegaan en bij de eerste de beste was ik meteen verkocht. Een blauw metallic IS200 Sportcross.(ben meer fan van de sedan maar met 2 kleine kinderen en een hond is een SC wel zo makkelijk).
Maandag ga ik hem, of is het haar, hopelijk al ophalen.

Ik heb nog wel wat vragen:
-wil graag een setje (tweedehands) dakdragers. Iemand een adres?
-navigatie cd is van 2003.zijn er updates verkrijgbaar en zo ja waar?
-auto staat op 18" borbet velgen welke niet geheel mijn smaak zijn. Is er iemand die een originele set 17" heeft die wil ruilen of een set te koop heeft tegen een nette prijs?

Verder heb ik van de vorige eigenaar vernomen dat er in 5 jaar tijd alleen een lampje kapot is gegaan. Verder alleen normaal onderhoud. Dat klinkt mij als muziek in de oren :D
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 36

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Nog een vraagje: wat voor geluidsinstallatie zit er in een executive met navi en 6 cd wisselaar? Zit ier ook een versterker achter?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Hoi en welkom! gefeliciteerd met de auto. Hou marketplace in de gaten, er komen wel eens originele velgen langs, maar die zijn ook weer snel weg. Hetzelfde geldt voor de dakdragers.

De geluidsinstallatie is geloof ik van Mark Levinson in de executive. Ik weet alleen even niet mee ruit mijn hoofd hoe het met de versterker zat.

Hier zijn de navigatie updates makkelijk te vinden en bestellen http://www.lexus-mapupdates.eu/
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Dank je Hube. Maar zijn er ook betaalbare updates :roll: als je begrijpt wat ik bedoel. Of mag ik dit niet hardop zeggen....? Haha
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: IS200 SC gekocht!!!

Gefeliciteerd met de aanschaf :) bij het lezen van de topic dacht ik in eerste instantie aan een is200 supercharger. :)
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

I wish haha. Had het forum al doorgenomen en dacht in eerste instantie dat SC ook voor supercharger stond haha.
Een SC met sc zou helemaal het einde zijn haha. :rulez:
 

Anthony

Hoort erbij
3 jul 2013
63
0
6
Re: IS200 SC gekocht!!!

Welkom hier! Nette wagen en een hele mooie kleur ook! Veel plezier ermee
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Weet eigenlijk niet welke uitvoering het is. De auto is door de verkopende partij zelf uit Duitsland gehaald en ik wee niet of daar andere types gevoerd zijn.
Ik denk zelf dat het een bussiness uitvoering betreft.
Auto heeft: navigatie, xenon, maar geen half leer of elektrische stoelen. Wel weer hout inleg in de deuren.
Iemand een idee welk type het is. Ik weet in elk geval zeker dat het geen sport is.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: IS200 SC gekocht!!!

Denk een executive maar weet niet meer zeker... Xenon is niet overal op geleverd.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Re: IS200 SC gekocht!!!

Hallo Mike, veel plezier hier op het forum, en met de mooie IS 200.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Welkom op het forum Mike en proficiat met je aanwinst!

Originele velgen (17'' en in goede staat) zijn helaas schaars omdat ze nogal gevoelig zijn voor oxidatie. Het komt er meestal erop neer dat je ze dan nog moet poedercoaten.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Poedercoaten is geen probleem. Eigenlijk zijn ietwat verweerde velgen ideaal. Wil ze graag gunmetalgrey poedercoaten :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Over het type auto, misschien kan de dealer adhv je VIN nummer nog iets betekenen.

Zoiets bedoel je zeker:
 

Bijlagen

  • DSC00756.JPG
    DSC00756.JPG
    918,7 KB · Weergaven: 36

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Re: IS200 SC gekocht!!!

Hallo Mike,

Een Executive heeft volgens mij standaard elektrisch verstelbare stoelen en leder/escaine bekleding, dus als het geen Sport is moet het een Business uitvoering zijn. Een IS200 SportCross heeft meestal geen extra versterker, maar een 'standaard' radio/CD speler met in-dash wisselaar voor 6 CD's en 6 luidsprekers (klinkt overigens heel behoorlijk). Is eventueel te voorzien van een module om MP3's e.d. af te spelen (bijvoorbeeld van GROMAUDIO). Originele dakdragers van een IS200/300 sedan passen ook, moeten wel even pas gemaakt worden omdat de daklijn van een SportCross iets smaller is als die van een sedan (beetje vijlwerk). Dakbak staat bij de originele dragers wel redelijk hoog op de auto.
Die kleur is het natuurlijk helemaal ...
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

@GPS-10 die bedoel ik ja.
Jammer dat er geen extra versterker in zit. Ik houd wel van een beetje goed geluid in de auto.
En wat moet er precies gevijld worden aan de dakdragers? Er moeten twee kinderfietsen op, geen koffer :)
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Weet nu zeker dT het een business is. Zag op marktplaats gedeelte business velgen te koop staan. Die zitten er bij de mijne ook bij voor winterbanden......dus geen extra versterker.. :(
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Re: IS200 SC gekocht!!!

:)
Liever winterbanden op zo'n ding dan een (extra) versterker ...
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Re: IS200 SC gekocht!!!

Dakdragers ? Houd er rekening mee dat bij het gebruik van de originele (!) dakdragers de auto niet waterdicht meer is. Klinkt nogal dom, maar de klemmen zorgen ervoor dat de deurrubbers na buiten gedrukt worden. Bij zware regenval (eigen ervaring 'zomer' vakantie 2011) komen er met name bij de voorste drager behoorlijke hoeveelheden water naar binnen (Leksus dus).
:D
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Re: IS200 SC gekocht!!!

Daar heb ik eigenlijk nog helemaal geen last van gehad.
Ik heb dan niet de orginele maar van MAC
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: IS200 SC gekocht!!!

Mooi hoor je sportx ik dacht ook eerst dat het om een supercharged 200 ging haha!

Dat er business velgen voor de winterbanden erbij zitten wil niet zeggen dat het een business is... voor de versterker kun je kijken achter je handschoenen vak.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


EDIT: Misschien staat die van jouw gespiegeld, volgens mij is die foto van een rhd IS200...