IS300H F- Sport

Rianco

Nieuw hier
6 okt 2015
12
1
0
Hallo allemaal,

Ik hoop hier terecht te kunnen voor vragen m.b.t. tuning/modify

Voor mijn IS300H F-Sport (2014) ben ik op zoek naar het volgende:

- De auto is begrensd op 210. Hoe/waar/wie kan ik de begrenzer verwijderen?
- Heeft iemand tips betreft tuning van deze Hybrid auto? Waar te doen? Welke pakketten? Meer vermogen maar ook zuiniger rijden.
- Zijn er op de markt modified software pakketten voor de media/entertainment system? Denk aan, vrije mediaspelers (video en muziek) wat makkelijk te koppelen is via USB. Het kunnen afspelen van bijv. DVD tijdens het rijden? De mogelijkheid om 2 telefoons tegelijkertijd te kunnen koppelen met het bluetooth systeem.
- De parkeer camera handmatig te kunnen aanzetten op elk gewenst moment.
- Het inbouwen van turbo?

Elke tip word gewaardeerd!

Mvg,

Randy
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
hallo,

welkom op het forum.
Ik denk dat er op het gebied van motorisch tunen niet veel kan gedaan worden aan de IS300h.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
eerst ter info, een hyrbide lexus is amper te tunen..

- De auto is begrensd op 210. Hoe/waar/wie kan ik de begrenzer verwijderen?

Nee zou ik niet doen(als je iemand kan vinden die het uberhaupt zou kunnen, want dit is gedaan om je hybride aandrijflijn te beschermen

- Heeft iemand tips betreft tuning van deze Hybrid auto? Waar te doen? Welke pakketten? Meer vermogen maar ook zuiniger rijden.

gewoon niet aan beginnen


- Zijn er op de markt modified software pakketten voor de media/entertainment system? Denk aan, vrije mediaspelers (video en muziek) wat makkelijk te koppelen is via USB. Het kunnen afspelen van bijv. DVD tijdens het rijden? De mogelijkheid om 2 telefoons tegelijkertijd te kunnen koppelen met het bluetooth systeem.

vaistech heeft wel wat extra te bieden, maar waarschijnlijk niet wat je allemaal zoekt

- De parkeer camera handmatig te kunnen aanzetten op elk gewenst moment. misschien met wat soldeer en tweaken is het vast te doen, maar wil je dat echt?


- Het inbouwen van turbo? andere auto kopen :)
 

Rianco

Nieuw hier
6 okt 2015
12
1
0
Hoi Alan,

Dank je wel voor de reacties! Alles is meer dan welkom!
Het lijkt me toch wel mogelijk om alleen de benzine motor verder uit te knijpen? (of denk ik nu te makkelijk).

Vaistech, ik ga ff kijken.

Ja de parkeercamera wil ik zeer zeker te kunnen bedienen op elk gewenst moment. Ken je toevallig een adresje? :)

Wanneer ik naar de Amerikaanse en Aziatische markt kijkt, dan is er extreem veel mogelijk. Hier in NL alleen helaas minder.. Ben ik hier in EU er misschien te vroeg bij, voor zulke aanpassingen? Daar heb ik mensen gezien die bijvoorbeeld zonder begrenzer rijden, met ingebouwde turbo etc etc.

Misschien toch maar voor een RC F gaan... ^^
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Je hebt gekozen voor een hybride , punt
als je een sport auto wilt ruil hem in op een non hybride
kan wel " sport " op staan maar ja
 

Rianco

Nieuw hier
6 okt 2015
12
1
0
Dat ik voor een Hybrid heb gekozen betekent niet automatisch, dat het geen sport mag zijn. Of dat ik niet kan kijken naar opties om de auto een extra boost te geven. Als het kan, why not? Maar blijkbaar heb jij daar andere oordelende gedachtes over... Er bestaan genoeg sport hybrids op de markt, zelfs Ferrari heeft er een (om maar een voorbeeld te noemen), sterker nog, onder welke vlag zou je de RC F willen hangen dan? Ik weet dat ik net om de hoek kom kijken hier, maar had zo'n reactie totaal niet verwacht. Wellicht dat ik hier toch aan het verkeerde adres ben.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Tja je kunt niet altijd de reacties verwachten die je graag had willen lezen
en op een forum is dit vrij normaal hoor om elkaars gedachte en meningen te delen

Alan heeft het duidelijk omschreven waarom bv de begrenzer erop zit en Alan is in zaken deskundig

mijn reactie niet
je hebt een mooie complete IS300 h , als je die dan toch sportiever wilt maken zou ik persoonlijk wat aan het onderstel doen zodat de IS daarin sportief aanvoeld , denk aan laag profiel banden , schroefset en polyurethaan bushings
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dat ik voor een Hybrid heb gekozen betekent niet automatisch, dat het geen sport mag zijn. Of dat ik niet kan kijken naar opties om de auto een extra boost te geven. Als het kan, why not? Maar blijkbaar heb jij daar andere oordelende gedachtes over... Er bestaan genoeg sport hybrids op de markt, zelfs Ferrari heeft er een (om maar een voorbeeld te noemen), sterker nog, onder welke vlag zou je de RC F willen hangen dan? Ik weet dat ik net om de hoek kom kijken hier, maar had zo'n reactie totaal niet verwacht. Wellicht dat ik hier toch aan het verkeerde adres ben.
De RC F heeft gewoon een atmosferisch 5L blok, helemaal niks met Hybrid te maken. En het topsegment dat je aanhaalt : hoeveel motorisch getunede LaFarrari's, P1's en 918's zijn er dan ? Voor het geld hoeven die kopers het echt niet te laten dus daar ligt het niet aan. Wellicht toch iets te moeilijke materie om hybride met conventioneel perfect te laten samenwerken en daarin te gaan tweaken met behoud van batterijlevensduur ? Misschien kan je iets vinden zoals Polestar met de V60 maar da's ook maar +15pk/30Nm voor 1000 pegels.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

Rianco

Nieuw hier
6 okt 2015
12
1
0
Ik ben erg blij met alle reacties en tips hoor, wordt zeer gewaardeerd. Zelf ben ik gek op autos maar het is zeker niet mijn expertise. Ik denk dat ik de tuning deel maar moet laten gaan. Dan maar de focus op andere onderdelen. Misschien dacht ik juist te makkelijk, weer wat geleerd ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tunen van een toyota (zogenaamde chippen) valt vies tegen. Bij een Toyota is het lastig voor elkaar te krijgen, je zult dan met piggybacks moeten gaan werken en dan nog ben je een eind weg van huis want je moet een tuner zoeken die weet wat ie doet. Verder heeft Alan en de rest al genoeg gezegd denk ik, gewoon onderstel aanpassen en kijken of je wat aan de infotainment kunt doen...
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10 en SC400nl

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom. mooie auto!
De auto is begrensd op 210.
Volgens fabrieksspecs is dat 200kmpu. Meestal heeft de teller een kleine afwijking naar boven. Overigens is de snelheidsbeleving (acceleratie) in hybride's bedriegelijk, voelt langzamer aan dan het is (tenzij het een CT betreft) :sneaky:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wil net zeggen dat tuning op amerikaanse markt voornamelijk de is250/350 (hybride wordt niet geleverd) betreft, maar dat zijn ook maar een handje vol autos die daar voorzien zijn van een turbo.

ook op de aziatische markt is het vrij beperkt, maar wel meer tuning te vinden voor lexus.

Bodykits, Onderstel en in/uitlaten zijn vaakvoorkomende tuning bij Lexus/toyo.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Grappig dat die oude SportCross van mij 230 km/u kan :D
Op papier dan.

Op papier dacht 240. In praktijk heb ik in Duitsland 235 op de GPS gehaald en toen had ik nog over. In het Oosten zijn ze behoudend met opgaven van peekaas's en topsnelheid ;)