Jelmer - Lexus LS430 President

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ik was genoodzaakt hem er weer even uit te halen. ik heb dus ook deze problemen:

http://www.clublexus.com/forums/ls430/5 ... issue.html

Waarschijnlijk dat het dus een beetje aan de sensors ligt, want inderdaad; mijn auto stond al niet helemaal recht. Dus ik moet denk ik de sensors laten kalibreren zodat me luchtvering niet in de stress springt. Gisteravond stond hij voor nog netjes, maar achter helemaal in standje 4x4 :p

Aangezien ik toch niet echt hoogte verander en niet super laag wil. ga ik eerst proberen het handmatig op te lossen door gewoon de sensors voor de gek te houden en dus de armpjes even ga afstellen :) het gaat eingenlijk toch alleen maar om de voorzijde. Dit ding moet redelijk comfortabel blijven en gewoon lekker vlot door de stad kunnen zonder alles te schaven dus dat lage is toch niks meer voor mij ben ik achter gekomen.

Als hij dan weer in de stress springt wordt het wat vervelender, want dan moet ik alle 4 sensors laten kalibreren.. of vier nieuwe. En ik hoef niet te vertellen wat dat kost ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ziet er zowel van boven als onder super netjes uit Jelmer!

Ideaal dat je alleen een controller tussen het systeem kan pluggen, scheelt een hoop gedoe.

Verder nog plannen buiten de sensoren kalibreren om?



gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bedankt! ik vond hem ook zeer netjes van onder, bandjes waar de benzinetank in hangt mogen wel een keer vervangen worden voor het nette, ze zijn wat roestig. Verder bijna niks. klein beetje vliegroest op het subframe, dat is alles.

Ik ga het eerst even proberen om dus gewoon de sensor armpjes aan te passen, als dat me bevalt komt het extra computertje er ook niet meer tussen, scheelt weer storingsgevoeligheid. Ik hoef toch niet echt van hoogte te veranderen aangezien ik hem toch niet in standje buikschuif zet.

Maar als dat ook de boel in de stress gooit zal ik naar de sensors moeten kijken, dus kalibreren of vervangen. Want ik wil toch wel een paar cm aan de voorkant om laag.

En als ik dan nog problemen zou hebben moet ik misschien opwaarderen naar een nieuwere generatie controller die waarschijnlijk minder bugs heeft. Want als je bij de fabrikant aan komt met dat het storingen geeft tijdens het rijden, dan zeggen ze dat het eigenlijk ook niet toepasbaar is gedurende rijd-beweging (computer van de auto past zich ook continu aan) en daardoor in de stress raakt. Foutmelding Headlight Leveling, of Height HI... en die laatste is nadrukkelijk aanwezig :mrgreen:

Maar ik ben dus vastbesloten absoluut geen andere vering onder de auto te doen. De originele luchtvering gebruiken is trouwens hoe dan ook de kortste klap en rijd perfect. Deze LS is al niet te vergelijken met de oude kwa weg/bochten gedrag. Dus sportievere vering hoef ik ook echt niet, vind hem al stug genoeg vergeleken met de oude. Maar het doet geen afbreuk aan het rijcomfort, ik ben er juist positief over. De auto voelt opmerkelijk strakker en solide aan dan de oudere LS-en.

Verdere plannen staan in de eerste post ;) en als er wat nieuws bij komt zet ik het daar ook neer.
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Jeempie.. wat een gedoe met de datasystems controller. Bij mijn oudje (1992) heb ik gelukkig geen last (tot nu toe). Ik kan hem hoog, middel oflaag zetten al dan niet rijdend en de positie blijft aardig hetzelfde per setting (zonder controller had ik vaak na een ritje snelweg standje 4x4 zonder dat ik zelf de height van normal naar high had gezet; dus de rij hoogte varieerde standaard al erg. Dat is nu veeeel minder!). Wat me wel opvalt is dat de verbinding van het kabelboompje naar het datasystem kastje erg gammel is. Draadjes kunnen zomaar los gaan zitten en rare storingen geven (ik soldeer me krom :D )

Ben benieuwd hoe het afloopt!

Nico
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Jelmer, gefeliciteerd met je mooie kar. Staat wel mooi om de voorkant te laten zakken. Ga je, net zoals vrijwel iedereen met een LS in USA, een aero voorbumper monteren?

Gaat binnenkort voor een beurt in Den Haag, kan ik daar ook de armpjes laten manipuleren :D ?

Groeten
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Haha, ik ga het gewoon uitproberen, dus dan zie je het hier wel verschijnen. Verder laat ik de auto ongemoeid van buiten. Misschien me uitlaten te voorschijn toveren, maar buiten dat en de velgen gewoon origineel.

@Nico: Jij heb nog de oude ASE664 dacht ik, die ASC680 van mij blijkt een bekend problemen kindje te zijn, nu ik wat ben gaan rondzoeken :(
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik had vanmiddag even tijd voor de auto. Dus ik ging maar eens proberen de auto te verlagen d.m.v. het verstellen van de sensor-armpjes

Ik had ongeveer een fender gap van 8cm schat ik. ooow, nou laten we maar beginnen met 2.5cm er af te halen en kijken wat dat uithaalt :) dat kon niet ingedraaid worden dus heb ik het er af gezaagd en de draad (M6) even verder gesneden.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Uhm. ja, omlaag ging hij:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik had zoiets van; Stoppen! Stoppen! hahaha, iets te laag dus... 2.5cm er af halen staat dus niet voor eenzelfde verlaging, maar voor een meervoud :mrgreen:

Vervolgens maar weer een beetje teruggedraaid en zo staat hij er nu bij, maar ik wil nog iets verder omhoog, het ziet er nu te sportief uit naar mijn smaak:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Maar het werkt dus wel goed! :rulez: :mrgreen:
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Achter nog een stukje zakken en hij staat mooi toch? Of voor 1,5-2cm omhoog.. :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
hij moet voor omhoog dus. ga eerdaags wel weer even knoeien als ik tijd en zin heb
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik weet niet of het iets vertekend de foto, maar die laatste foto vind ik netjes lijkt me dat het vrijwel gelijk staat (de ruimte tussen band en wielkast)
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
micdee zei:
Ik weet niet of het iets vertekend de foto, maar die laatste foto vind ik netjes lijkt me dat het vrijwel gelijk staat (de ruimte tussen band en wielkast)

Hij staat achter echt duidelijk hoger hoor..
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Tja... zo simpel kan het soms dus zijn!!!!! :D

Maarre... hoe is het nu gesteld met het veercomfort??? Lever je veel in?

Nico
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Heb er net nog even mee gereden en ben tot nog toe ook tevreden met de hoogte

Veercomfort.. de LS430 is al veel stugger dus dan de LS400. En eerlijk gezegd merk ik niet dat er slechter op word. De auto ligt goed op de weg, glijd en gaat zonder gestuiter over de heuvels. Nog echt luchtvering. Ik moet alleen nog wat aan me achterwielkast randen doen, me band raakt hem net op 2-3mm
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Jelmer, ik weet niet of je er belang bij hebt maar ik heb nog een originele dikke folder van je LS 430 uit 2003. Louwman folder in het Nederlands. Misschien wel leuk voor je om te hebben. Gr Rene. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ik heb een gewone 2001 wel van deze auto, maar een dikke 2003 zou ook leuk zijn aan de collectie toe te voegen!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Dat is mooi als je weer bij de het huis aan het water bent kom ik de mooie dikke folder wel effe langs brengen. Groeten van Rene. :D