- 17 jul 2008
- 2.390
- 4
- 0
Ik ga even wisselen van project (andere stond toch al weer een tijdje stil). Van de zomervakantie gaat LS400 nummer 1 de garage in, op die manier kan ik er wanneer ik dat wil ook makkelijker en langduriger aan sleutelen :rulez:
Idee is om dan nummer twee na anderhalf jaar stilstand eindelijk weer de weg op te sturen . Ik heb een hoop geleerd van de eerste LS en weet nu ook beter mijn wegen te vinden binnen het LS wereldje.... en ik heb nog een berg bruikbare onderdelen liggen :rulez:
Het is niet iedereen z'n ding om een flink gebruikte auto te rijden, of tijd in te stoppen, en zullen denken 'koop toch een nieuwere'. Maar ik vind dit een toonbeeld van Toyota kwaliteit, en met een beetje onderhoud rijden ze door als geen andere :baseball:
Heb de auto eind 2009 gekocht voor ?1500,- Zonder APK met de gedachte hem te slopen. Vorige eigenaar wou dit ook doen want het ging hem om motor en bak, maar door tijdsgebrek heeft hij hem uiteindelijk helemaal aan mij verkocht. Er moest dus wel het ??n en ander aan gebeuren. Z'n uitstoot is niet helemaal goed, parkeerrem werkt niet naar behoren, en de rechter achterdemper is lek. Tevens was het instrumentarium kapot en het A/C display. of de airco nog werkt weet ik niet op het moment. Ik heb de auto dus bij me pa op het erf neer gezet om hem dan te demonteren. Toen kwam de andere goude sloop LS, die had voorrang aangezien die niet meer kon rijden en dus gewoon snel uit elkaar moest (is uiteindelijk niet snel gegaan )
In de tussentijd vond ik het een beetje zonde worden om nummer 2 te gaan slopen, en had daarom maar besloten deze LS weer op te knappen aangezien ik een hoop delen van de goude sloper kon gebruiken. Voordeel was ook dat de distributieriem van nummer 2 pas nog was vervangen, en dat de twee voordempers 3 jaar geleden ook zijn vervangen a ?2000,- en er nog als nieuw uit zien :rulez:
Goed, ik was alweer begonnen in Januari. In de vrieskou de klepdeksels er weer opgezet die ik een jaar daarvoor er af had gehaald in dezelfde vrieskou (niks van geleerd dus ) Voorzien van nieuwe pakkingen, zowel op de cilinderkop als rond de bougies, gasklephuis schoon gemaakt, nieuwe pakking tussen gasklephuis en inlaat, en een aantal nieuwe slangetjes. Auto stond dus een jaar stil zonder klepdeksels... buiten. jammer genoeg al een beetje roest op de nokken en wat vuil er tussen. ach. kan gebeuren :mrgreen:
Hele zootje dus weer dichtgemaakt, accu er in gedondert. sleutel om --> starten --> lopen. niks aan de hand, spatzuiver :worship:
Kwam er dus jammer genoeg wel achter dat een muis het interieur had verwoest :sucks: ..wou eerst het interieur helemaal gaan schoonmaken. Maar heb er toch maar voor gekozen om het beige interieur van de sloper gedeeltelijk te gaan gebruiken, gaat heel mooi worden
In de tussen tijd heb ik ook het Instrumentarium bijna weer compleet aan de praat, en had ik nog een A/C unit liggen die ik een keer heb gerepareerd, maar waarvan een streepje in het display kort daarna al weer was overleden. Die kwam ook wel weer van pas voor deze auto, Nummer 1 moet super zijn, dus daar kon hij niet meer in :mrgreen:
Achterdempers heb ik ook vervangen voor gebruikte, rechts achter houdt weer lucht vast......maar nu is links lek en wat er onder uit kwam zag er niet uit. dat gaat allemaal ook eerdaags de geest geven. Dus ik heb nu twee mooie niet verroeste dempers tweedehands met weinig mijlen in de USA gekocht. Nieuwe kosten daar met de CL korting ook 'maar' $600,-. Alleen ik vind het de kunst om met nummer 2 lekker goedkoop te doen, en toch goed resultaat te behalen. Waarom dan bij luchtvering blijven?, het rijd gewoon geniaal comfortabel :worship:
Verwacht een hoop updates het komende half jaar :rulez:
Zo staat hij er nu bij:
Idee is om dan nummer twee na anderhalf jaar stilstand eindelijk weer de weg op te sturen . Ik heb een hoop geleerd van de eerste LS en weet nu ook beter mijn wegen te vinden binnen het LS wereldje.... en ik heb nog een berg bruikbare onderdelen liggen :rulez:
Het is niet iedereen z'n ding om een flink gebruikte auto te rijden, of tijd in te stoppen, en zullen denken 'koop toch een nieuwere'. Maar ik vind dit een toonbeeld van Toyota kwaliteit, en met een beetje onderhoud rijden ze door als geen andere :baseball:
Heb de auto eind 2009 gekocht voor ?1500,- Zonder APK met de gedachte hem te slopen. Vorige eigenaar wou dit ook doen want het ging hem om motor en bak, maar door tijdsgebrek heeft hij hem uiteindelijk helemaal aan mij verkocht. Er moest dus wel het ??n en ander aan gebeuren. Z'n uitstoot is niet helemaal goed, parkeerrem werkt niet naar behoren, en de rechter achterdemper is lek. Tevens was het instrumentarium kapot en het A/C display. of de airco nog werkt weet ik niet op het moment. Ik heb de auto dus bij me pa op het erf neer gezet om hem dan te demonteren. Toen kwam de andere goude sloop LS, die had voorrang aangezien die niet meer kon rijden en dus gewoon snel uit elkaar moest (is uiteindelijk niet snel gegaan )
In de tussentijd vond ik het een beetje zonde worden om nummer 2 te gaan slopen, en had daarom maar besloten deze LS weer op te knappen aangezien ik een hoop delen van de goude sloper kon gebruiken. Voordeel was ook dat de distributieriem van nummer 2 pas nog was vervangen, en dat de twee voordempers 3 jaar geleden ook zijn vervangen a ?2000,- en er nog als nieuw uit zien :rulez:
Goed, ik was alweer begonnen in Januari. In de vrieskou de klepdeksels er weer opgezet die ik een jaar daarvoor er af had gehaald in dezelfde vrieskou (niks van geleerd dus ) Voorzien van nieuwe pakkingen, zowel op de cilinderkop als rond de bougies, gasklephuis schoon gemaakt, nieuwe pakking tussen gasklephuis en inlaat, en een aantal nieuwe slangetjes. Auto stond dus een jaar stil zonder klepdeksels... buiten. jammer genoeg al een beetje roest op de nokken en wat vuil er tussen. ach. kan gebeuren :mrgreen:
Hele zootje dus weer dichtgemaakt, accu er in gedondert. sleutel om --> starten --> lopen. niks aan de hand, spatzuiver :worship:
Kwam er dus jammer genoeg wel achter dat een muis het interieur had verwoest :sucks: ..wou eerst het interieur helemaal gaan schoonmaken. Maar heb er toch maar voor gekozen om het beige interieur van de sloper gedeeltelijk te gaan gebruiken, gaat heel mooi worden
In de tussen tijd heb ik ook het Instrumentarium bijna weer compleet aan de praat, en had ik nog een A/C unit liggen die ik een keer heb gerepareerd, maar waarvan een streepje in het display kort daarna al weer was overleden. Die kwam ook wel weer van pas voor deze auto, Nummer 1 moet super zijn, dus daar kon hij niet meer in :mrgreen:
Achterdempers heb ik ook vervangen voor gebruikte, rechts achter houdt weer lucht vast......maar nu is links lek en wat er onder uit kwam zag er niet uit. dat gaat allemaal ook eerdaags de geest geven. Dus ik heb nu twee mooie niet verroeste dempers tweedehands met weinig mijlen in de USA gekocht. Nieuwe kosten daar met de CL korting ook 'maar' $600,-. Alleen ik vind het de kunst om met nummer 2 lekker goedkoop te doen, en toch goed resultaat te behalen. Waarom dan bij luchtvering blijven?, het rijd gewoon geniaal comfortabel :worship:
Verwacht een hoop updates het komende half jaar :rulez:
Zo staat hij er nu bij:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.