Kent iemand deze IS250?

Weiqunw

Nieuw hier
6 sep 2015
11
0
0
Hallo allemaal,

Ik ben aan het ori?nteren voor een IS250, nou kwam ik de volgende tegen:

http://ww3.autoscout24.nl/classified...353?asrc=st|as

Op de foto's ziet de wagen er erg netjes uit, de kleur- en velgen combinatie vind ik ook erg fraai. Plus navi en lederen bekleding en handbak!

Wat denken jullie ervan?

Ik wil morgen contact opnemen om de wagen te bekijken, woon er in de buurt.

Weet er iemand nog bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Weiqun
 
Laatst bewerkt:

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.733
473
83
Er wordt vaak geklaagd over de handbak van de IS250, en dus beter voor een automaat kan gaan.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In jip en Janneke taal is het dat de handbak/koppeling gewoon niet soepel schakelt, het gaat er niet zo verfijnd aan toe als een automaat. Ook het verbruik is van de schakel bak 10% hoger.

Ik zou ook de schakel laten staan, de automaat past meer bij de auto en meer zoals een lexus, de handbak is gewoon zomaar ergens van de plank gepakt en erin gelepeld (netals de diesel motor van de 220d
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit verhaal is wel regelmatig te lezen:
Ok, I did some different searches and found some stuff on IS250 manual transmission problems. Man, I wish I'd done some reading here before buying the car. I almost can't believe that Toyota could botch the design of the clutch/flywheel this bad.

En hieruit komt de handbak: :p
tacoma2.jpg
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Eenmaal automaat in je daily en je wil niet meer anders :rulez:
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Mee eens. Ook mede dankzij dit forum toen voor de automaat gegaan. En het rijd echt zo soepel!
 

JasTas

Nieuw hier
7 nov 2014
2
0
1
Snap eerlijk gezegd de ophef niet over de handbak. Ik rijd er zelf momenteel mee en zal niet ontkennen dat het niet de meest ideale handbak is waar ik ooit mee gereden heb. Echter wanneer je zo rond de 2500 tpm schakelt bemerk ik geen afwijkingen. En ja ik heb meerdere keren met de automaat gereden, en ja natuurlijk rijdt dit fijner. Maar geldt dit niet nagenoeg voor alle auto's?

Ik zou er persoonlijk de auto niet voor laten staan, gewoon even wennen!
 
Laatst bewerkt:

Nestor

Nieuw hier
21 nov 2014
10
1
0
Er is niets mis met de handbak van de 250. Ik heb veel auto's met een automaat gehad , maar kan echt niet beamen dat de bak van de 250 zo beroerd schakelt. Je moet wel precies schakelen , kwestie van gevoel. Ik rij nu gemiddeld 1 : 13. Kortom laat de 250 daar niet voorstaan
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik zou best een handbak willen in mijn SC ...al vele Amerikaanse eigenaren hebben die al ingebouwd en geeft de V8 nog meer pit
 

rob van l

Nieuw hier
8 nov 2015
22
0
0
mijn persoonlijke voorkeur gaat naar automaat ook ivm medische klachten rijd al zo ongeveer 27 jaar automaat
wat betreft de lexus weet ik het niet hoe het rijd met handbak
heb veel BMW gereden en ook wel eens de handgeschakelde versies met 6 cylinder maar valt zwaar tegen erg bokkerig
daarbij vind ik het gemak gewoon fijn eenmaal automaat gereden zijn er weinig mensen die terug willen naar schakel.
de mensen die wat sportiever willen zweren bij handgeschakeld
maar als je vermogen genoeg hebt is automaat snel genoeg
mvg rob
 

Weiqunw

Nieuw hier
6 sep 2015
11
0
0
Bedankt voor de reacties.

​Ik ga aankomende zaterdag een proefrit maken, gewoon voor het gevoel plus ik woon er 5 minuten vandaan.
Uiteraard wil ik ook nog met een automaat proefrijden zodat ik de vergelijking kan maken.

Mijn huidige auto is ook handgeschakeld, dus dat ben ik wel gewend.
 

Weiqunw

Nieuw hier
6 sep 2015
11
0
0
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt met de IS. Na de reacties hier had ik de handbak wel erger verwacht, maar ik vind het nog best meevallen.
Je moet uiteraard wel op het juiste moment schakelen, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. De motor heeft wel lekker veel koppel.
De velgen van deze wagen hebben helaas wel best wat stoeprand schade, verder is de wagen best netjes op wat kleine krasjes na.

Voor de vergelijking wil ik nog wel een proefrit gaan maken met een automaat.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.150
4
869
113
Mijn 5 cent, bij een luxemerk als Lexus hoort een automaat. Dat is een van die dingen die een premium automobiel onderscheidt van een goedkoper merk.
En ik denk dat ik voor zo'n beetje iedereen hier praat: Heb je een tijdje in een fatsoenlijke automaat gereden dan wil je nooit meer sjorren aan een pook.
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
vind hem niet echt goedkoop ivm zijn km stand of ligt dat aan mij?
wel vrij compleet
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Al 45 jaar lang alle auto's gekocht met automaat vanwege het confort en er vroeger zelfs voor zover mogelijk "sportief" mee gereden in het buitenland.
Zo heeft iedereen zijn voorkeur, wat de boer niet kent dat eet hij niet,
mijn zwager was meteen om na zelf ??n keer met een automaat gereden te hebben.
Anderen zweren bij zelf schakelen maar ik hoef niet als eerste weg te zijn bij een stoplicht hoewel dat met de GS best zou lukken.