Kleine scheurtjes in het stuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort last van kleine scheurtjes in het leer van mijn stuur. Het begon aan de onderkant van het stuur. Het zijn allemaal kleine haaltjes. Je voelt het goed als je er met je hand langs gaat. In het begin had ik er niet zoveel last van, omdat ik de onderkant van het stuur weinig raak. Sinds vandaag, zitten de scheurtjes ook aan de linkerkant van het stuur en nu begin ik het wel irritant te vinden.

Zo ver ik weet, ben ik niet met iets scherps lang het stuur gegaan, wat deze scheurtjes zou kunnen veroorzaken. Ik draag verder ook geen ringen of armbanden en mijn nagels zijn netjes geknipt.

Ik vraag mij nu aan paar dingen af. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik kan me voorstellen, dat als het leer te strak om het stuur zit, dat dit gaat scheuren.

Verder is mijn CT200h een leaseauto. Is dit iets wat ze willen vervangen of repareren. Valt dit misschien onder garantie (heb de auto nu 8 maanden)

Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Hieronder nog de foto?s.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het ziet er wel naar uit dat je ergens mee langs het stuur bent gegaan. Heb je een metalen rits in je jas misschien?
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ziet er inderdaad niet best uit. Zou normaliter een geval van garantie zijn, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je dat niet met de rits van je jas of iets anders hebt veroorzaakt. Maar aan de linkerkant zal dat niet het geval zijn. Aan de onderkant zou het nog kunnen. Langs de dealer zou ik zeggen en bespreken.

Robbert-Jan
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Nu je het zegt Robbert laatst viel het mijn vrouw ook op dat het stuur beschadigd was, helaas kan ik het nu niet controleren ze heeft de wagen mee.
Maar jou stuur is wel erg beschadigd zoals je al zei draag jij geen ringen dat was ook waar ik aan dacht.
Ik mag aannemen dat dit wel onder garantie valt, ook ik ben benieuwd of er meer CT-rijders zijn waar dit probleem zich voordoet.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat KWP aangeeft... Het lijkt of (voor zover ik het goed kan zien) er steeds een identiek patroon en zelfde richting zit in de beschadigingen.

Zou het leer 'wringen', dan krijg je meestal een soort willekeurig craquel? effect.
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
De rits van mijn jas had ik nog niet aangedacht. Klinkt wel logisch, alleen waren de eerste scheurtjes aan de onderkant en die heb ik al een tijdje. In de winter had mijn jas gee rits. Ik heb ook erop gelet hoe ik nou instap en mijn zomerjas is redelijk kort en de rits komt niet in de buurt van mijn stuur.

Wel zie ik dat mijn spijkerbroeg langs het stuur gaat...maar het lijkt mij sterk dat dat de scheurtjes heeft verorzaakt.....

Het blijft vreemd. Binnenkort maar is langs de dealer....
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Nope, de scheurtjes zitten allen aan de zijkanten van het stuur (Dus aan de zijkant van de linkerkant en de bovenkant).

Overegens sprak ik gisteren een andere CT200h eigenaar, die de auto nu 2 maanden heeft en het zelfde probleem heeft met het stuur.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Ik heb hetzelfde voor gehad op mijn vorige wagen (Volvo V50) met lederen stuur.

Zelfde patroon maar bij mij was mijn ring de oorzaak geweest. Wist eerst ook niet hoe het kwam maar ben erop gaan letten en dat was de dader :roll:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Zo beoordelend op de foto denk ik niet aan een defect in het leer, ik denk echt aan beschadigingen. Maar goed, je kan het bij de dealer aangeven en misschien dat ze uit vriendelijkheid het stuur toch voor garantie dien.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik heb er speciaal op gelet vandaag. Na bijna 1 jaar (7 mei 2012 is mijn CT jarig) en bijna 50.000 kilometer ziet mijn stuur er nog puntgaaf uit. Geen enkel krasje of scheurtje te bekennen. Ik draag zelf een ring.
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Balen!

Ik ben er inmiddels wel achter dat het de rits van mijn jas was. Dealer heeft het onder het stuur vervangen. Viel eenmalig onder de garantie, omdat hun ook vonden dat het wel mijn eigen schuld was.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik betrapte mezelf er laatst ook op dat ik met de open ritssluiting van mijn jas langs de onderkant van het stuur schuurde. Gelukkig heeft die rits niet zo'n scherpe hoekjes, maar ik kan me goed voorstellen dat je op die manier flinke krassen in het leer kunt zetten. De leren bekleding van het stuur van de CT is naar mijn mening wel wat dunner en daardoor gevoeliger dan dat van mijn vorige auto (318d).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.