- 21 sep 2010
- 599
- 50
- 28
Enkele weken geleden lichtte het lampje van het oliepeil kort op na iets van 2 km rijden. Gezien (voorheen) mijn IS200 geen druppel olie verbruikte, vond ik dit hoogst eigenaardig. Een week later, het zelfde verhaal, maar toen wat verder op weg ook een lucht van verbrandde olie. Toch maar eens de olie gaan peilen en deze bleek iets onder het midden tussen de twee bolletjes te zitten. Ik heb er een litertje bij gedaan en tot nu toe nog geen lampje wat oplicht. Wat mij wel opviel is flink wat olie rondom de klepdeksel pakking. Het lijkt er ook niet op dat deze op ??n specifieke plek lekt, maar geheel rondom (al kan dat natuurlijk schijn zijn).
Ik heb wat delen schoongemaakt om de lekkage na een week nog eens te bekijken. De verbrande oliegeur valt nu ook te plaatsen, gezien er wat olie op het uitlaatspruitstuk was gedruppeld.
Ik heb het deksel nog niet losgehaald maar het lijkt er op alsof dit met de kit variant is gedaan. Ik ben van plan een nieuwe pakking aan te schaffen. Ik twijfel nu tussen de kit-variant en een reguliere pakking. Iemand enig idee waarom voor de kit-variant te kiezen? Daarnaast, ik ga er vanuit dat de moeren van de klepdeksel met een bepaald aanhaalmoment vastgezet dienen te worden. Iemand misschien ook daar de waardes van?
Ik heb wat delen schoongemaakt om de lekkage na een week nog eens te bekijken. De verbrande oliegeur valt nu ook te plaatsen, gezien er wat olie op het uitlaatspruitstuk was gedruppeld.
Ik heb het deksel nog niet losgehaald maar het lijkt er op alsof dit met de kit variant is gedaan. Ik ben van plan een nieuwe pakking aan te schaffen. Ik twijfel nu tussen de kit-variant en een reguliere pakking. Iemand enig idee waarom voor de kit-variant te kiezen? Daarnaast, ik ga er vanuit dat de moeren van de klepdeksel met een bepaald aanhaalmoment vastgezet dienen te worden. Iemand misschien ook daar de waardes van?