Kofferbak ruimte CT

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Ik hoor wisselende verhalen over de kofferruimte van de CT. De ene zegt "het valt mee in vergelijking met andere C-segment auto's" anderen zeggen juist dat de kofferruimte echt een flink nadeel is aan deze (verder) fantastische auto. Nu de zomervakanties achter de rug zijn, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de kofferbak. En dan met name de jonge gezinnen onder ons (kinderwagens, veel spullen mee op vakantie etc).

Ik ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi Blacklexus! Welkom hier op het forum... Wat je vraag betreft.. ik zou het niet uit ervaring kunnen beantwoorden... maar durf wel te zeggen... als jonge gezin, met 2 kleine kids (die nog in een kinderwagen moeten), dan moet je geen CT nemen... een station zou in dat geval beter zijn... maar met 1 kleine (met kinderwagen, onderstel etc) zal het ook krap zitten, helemaal als je op vakantie moet met nog meer spullen, de kofferbak, en de rest van de auto zullen snel vol zijn... Wat je dan kunt doen is een dakkoffer erbij nemen, maar hoeveel dat helpt? Geen idee!

Verder zou het wel leuk zijn als je je voorstelt in het voorstel gedeelte van dit forum! Dit kun je hier doen viewforum.php?f=14 thanks! :rulez:
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
nou ben geen stationtype. Dus wil een ruime C-klasse hatchback, maar kofferbak lijkt in vergelijking met andere auto's in dit segment wel heel klein.
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Mij is de kofferruimte erg meegevallen. Hij lijkt erg klein, maar als je de afdekplaat van de dubbele bodem verwijdert, dan valt het allemaal wel mee.
Door de vorm is de ruimte niet erg praktisch, maar als je met kleine tassen en wat losse spullen werkt kun je er nog aardig wat in krijgen.
Wij zijn maar met z'n drietjes (zoon van 13), maar hadden toch nog aardig wat extra zooi bij ons, snorkel spullen voor 3 man, body board, xbox, laptop, veel boeken, bordspelletjes, etc. Het rolgordijn/hoedenplank kon nog gewoon dicht, dus in principe kun je ook nog tot het dak doorstapelen.

Hiervoor had ik een Seat Leon en deze is echt ruimer, maar al met al viel het mij toch nog erg mee.
En als het te klein is, dan doe je toch gewoon een hutkoffer op het dak? :)
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Tja, als je een wat praktischere auto wilt hebben dan de CT dan ligt het antwoord wel heel erg voor de hand, vindt je niet? Een auto met een grotere kofferbak, meer beenruimte, 10 cm grotere wielbasis, goedkoper en toch ook 14% bijtelling.

Goh, welke auto zou ik nou toch bedoelen? :D
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Daar wil ik nog niet dood in liggen ;)

Ik ben helemaal gek van de CT, maar enige wat ik bedoel: is de kofferruimte werkelijk zo klein of is het acceptabel in vergelijking met Audi A3 Sportback, BMW 1-serie, Alfa Romeo Giuilietta etc
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Skid zei:
Hiervoor had ik een Seat Leon en deze is echt ruimer, maar al met al viel het mij toch nog erg mee.
En als het te klein is, dan doe je toch gewoon een hutkoffer op het dak? :)

Oef... kleiner dan de Leon? Die kofferruimte houdt al niet over, weet ik uit ervaring.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Tja, hoe moet je het defini?ren...

Gelijk aan die van de Volvo C30, een stuk kleiner dan de Audi A3 SB, kleiner dan de BMW 1.

Dan heb je alle auto's in het luxe C-segment zo wel gehad.

Afgelopen vakantie naar Zuid-Spanje gereden. We zijn met z'n tweeen en dat ging prima. Ik heb van die grote Samsonite koffers (hardschalig). Daarvan past er 1 liggend in de kofferbak. Misschien past er nog net een koffer liggend bovenop, maar dan zal deze boven de achterbank uitkomen.

Mijn filosofie is, ik ga niet de keuze van mijn wagen laten afhangen op 2x 1900km per jaar vakantie. Dan behelp ik mijzelf wel (of ik ben inventief). Een kinderwagen past erachter in, dat heb ik destijds bij de Lexus dealer gezien. Daar was toen een koppel die dat net zekerheid wilde weten en zij namen de proef op de som.

Ik rijd ongeveer 65.000km per jaar, 45.000 daarvan zit ik alleen in de auto. Dat bepaald mijn keuze voor een auto, niet de zeldzame momenten dat ik meer dan een laptoptas moet meenemen.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ik ben het volledig eens met TWCoolen,
Overigens past een forse ijshockeytas ook gewoon achterin. Dat is dan weer voor mij van belang ;-)
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik heb 2 kleine kids en rij nu een fiat bravo
mijn vrouw rijdt een oude ford fiesta en als ik zie dat we meestal 1 kinderwagen (onderstel) meenemen en een luiertas....
dat past makkelijk in de ford fiesta en de kofferbak van de ct200 is een stuk groter.
net als twcoolen zegt, ik heb misschien ooit een keer iets meer mee. maar ga mijn keuze daar niet op afstemmen.
mn schoonouders hebben 2 busjes en die kan ik gebruiken wanneer ik wil....
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Met 1 kleine gooi je toch de helft van de bank plat, heb je ruimte zat.
Verder eens: ook ik rij 90% alleen in de auto, en ga niet in een lelijke Passat station zitten om 40k per jaar alleen in een bestelbus te rijden maar ruim op vakantie te kunnen.

Bovendien haat ik kamperen, dus hoeveel spullen heb je nodig als je naar een hotel/appartement gaat :D
 

M4rtinB

Nieuw hier
31 jul 2011
17
0
0
Gewoon niet zoveel spullen meenemen als je met vakantie gaat :)

Wij (ik, vrouwlief en 2 kleine kids) gaan er volgend jaar 2 maanden mee door Europa touren. Voor de jongste nog een buggy (stuk kleiner dan kinderwagen). Verder 2 grote tassen en wat klein speelgoedspul en dat is het wel.

Mijn ervaring is hoe groter je auto hoe meer spullen je meeneemt
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Vind ik allemaal een beetje makkelijk. Zo zegt TWcoolen: "ik ga mijn auto niet aanpassen aan 2x 1900 km per jaar." Lijkt mij wel toch, je wilt je auto toch mee op vakantie kunnen nemen? Ik heb die kofferbak in real-life gezien, maar was echt wel even schrikken. Echt bizar klein! Maar de auto is verder fantastisch!
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Ik begrijp echt niet wat er "bizar klein" is aan de kofferruimte van de CT.
In vergelijking met andere hatchback-modellen is het aantal liters nagenoeg gelijk.
Alleen met neergeklapte achterbank heeft de CT minder liters bagageruimte tov andere hatchbacks.
En volgens mij is dit laatste niet waar het in dit topic over gaat.

En als de bagageruimte te klein voor je is, dan neem je toch geen CT? Ik begrijp het probleem niet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Zoals ik al zei.. als je ruimte nodig hebt, neem een station... hier gaat het niet eens om de CT.. zoals Mo1 zegt, in vergelijking met andere hatchbacks is de ruimte in de CT vrijwel gelijk...
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
Blacklexus zei:
Vind ik allemaal een beetje makkelijk. Zo zegt TWcoolen: "ik ga mijn auto niet aanpassen aan 2x 1900 km per jaar." Lijkt mij wel toch, je wilt je auto toch mee op vakantie kunnen nemen? Ik heb die kofferbak in real-life gezien, maar was echt wel even schrikken. Echt bizar klein! Maar de auto is verder fantastisch!

ik neem mijn auto zeer zeker niet mee op vakantie.
vakantie voor ons betekent sowieso met het vliegtuig weg.

weekendjes weg doen we wel met de auto maar meer dan 1 grote koffer nemen we niet mee.

maar een ieder moet het voor zichzelf weten
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
mlcoolj zei:
Zoals ik al zei.. als je ruimte nodig hebt, neem een station... hier gaat het niet eens om de CT.. zoals Mo1 zegt, in vergelijking met andere hatchbacks is de ruimte in de CT vrijwel gelijk...

Heb je de kofferbakken van andere Aziatische auto's wel eens bekeken? Ik noem er maar een paar: Toyota Auris, Honda Civic, Mazda 3. Allemaal hatchbacks die op papier kleiner zijn, maar een ruimere kofferbak hebben dan de CT. Was het maar "vrijwel gelijk" dan had ik allang een CT gehad ;)
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Uit de discussie wel/niet een auto nemen voor het gezin, vakantie etc kom je toch niet (en zeker niet op het Lexus forum). Een ieder heeft zo zijn eigen wensen en eisen.

Als ik even rondkijk en je komt je eigen woorden na zal ik maar snel een Lexus bestellen :D

"Heb je de kofferbakken van andere Aziatische auto's wel eens bekeken? Ik noem er maar een paar:
Toyota Auris = gewone versie 354 liter en de hybride versie 279 liter
Honda Civic = 350 liter
Mazda 3.= 300 liter
Lexus CT = 375 liter

Allemaal hatchbacks die op papier kleiner zijn, maar een ruimere kofferbak hebben dan de CT. Was het maar
"vrijwel gelijk" dan had ik allang een CT gehad .

Dus....... bestel maar bestel maar bestel maar