Helaas wat minder nieuws, ik had de afspraak voor het verversen van de automaat olie voor de GS al staan, maar hij is voortijdig overleden. Schakelde nog perfect, maar dan wel met hele vervelende "kapotte stuurpomp geluiden". Vooral in P en R, maar ook tot ongeveer 30km/h. Toch laten flushen omdat specialist aangaf dat het een verstopte filter kon zijn. Jammer, maar weggegooid geld geweest. Reviseren van bak: peperduur. En daarbij lang wachten op onderdelen, en de agenda van de specialist overvol. Dus gekeken voor ruilbak; betrekkelijk goedkoop, maar ben geen fan van automaten op een pallet. Gezien ik twee auto's heb die onderhuids veel delen, gaan kijken voor een rijdende donor. Mooie versie gevonden, met net iets meer dan 100k (mijl), en net iets duurder dan enkel een automaat. Gebeld, goed gesprek gehad, kwam zeer betrouwbaar over. Zelfde avond ticket geboekt naar Doncaster (UK). 2 uurtjes trein naar Adam, 1.5 uur wachten, 1.5 uur buslijn door de lucht naar Doncaster, om vervolgens de eigenaar te ontmoeten die al met volgetankte auto klaar stond voor de proefrit. 10 min gereden, auto in zeer goede staat, 2 min papieren geregeld, handje schudden, karren maar. 3.5 uur naar Dover (was weer even vergeten hoe raar RHD rijden is, maar goed), Ferry op, 1.5 uur varen, 3 uur over de Franse en Belgische karrepaden, ook wel Ootoooroet genoemd; thuis. Volgende dag auto naar de garage gereden. En nog een weekje met de slechte bak gereden. Nog steeds alleen vervelende geluiden, technisch verder niets te merken. Auto's op de bruggen gezet, geswapped, vliegwiel ook, beurtje, starten, en loopt weer als een zonnetje. De week rijden heeft er wel voor gezorgd dat de olie alweer helemaal zwart was, dus intern was deze duidelijk klaar voor revisie. Maar ja, in ieder geval goed genoeg om naar de plek te rijden waar hij de komende jaren, met een hoesje erover, zal staan. Wachtend op dat ik weer langs kom om een onderdeeltje los te schroeven.