Lakkleur 1C0 Verkeerd....

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Goedemorgen!

Ik had wat schade aan mijn rechterzeischerm zitten van de Lex, en ik dacht, goh, die ga ik eens even lekker overspuiten. Dus ik nou de autolakboer en op kleurcode een spuitbus aan laten maken, en ik lekker me gang gaan...

Ik zag het al toen ik bezig was, maar moest het toch afmaken...
Het is heel strak geworden, maar totaal verkeerde kleur, terwijl het op kleurcode is... Hoe kan ik dit nu oplossen?? Moet ik me lak laten meten o.i.d?? Want de persoon van de autolak vond dit niet nodig, hij zegt kleurcode is genoeg...
Hier wat foto's ter illustratie...

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • photo2450.JPG
    photo2450.JPG
    133,6 KB · Weergaven: 57
  • photo2451.JPG
    photo2451.JPG
    143,2 KB · Weergaven: 60

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zoals al gezegd, die 1c0 silver heeft meerdere tinten, gewoon laten meten, dan komt het wel goed... Ik weet niet of het normaal is bij Toyota/Lexus maar toen ik bezig was met het zoeken van de kleurcode voor mijn wielen kwam de schadehersteller ook met meerdere tinten van die kleur. En dat was bij een "Toyota hersteller".
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
De kleur code klopt.
Ik denk dat het verschil zit in het gekozen merk van de verf.
Door te meten kom je bij de juiste fabrikant uit en daardoor bij de exacte kleur.
Ik zou het resultaat laten zien aan de autolakboer.
Mogelijk dat de ondergrond ook nog bepalend is voor de juiste kleur.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Verschrikkelijk man! Jij hebt de kleur "platinum", deze had ik ook op mijn IS200 destijds. Het is inderdaad het beste om even de kleur te meten, zoals de anderen zeggen. Maar wat erg zeg!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Naja erg... Tis maar een klein stukje toch? Vervelend en kostbaar, dat wel, maar goed dat je bent doorgegaan. Dat maakt het preppen straks wat makkelijker voor het vervolg (in juiste kleur). Als genoemd, liefst altijd laten meten, want ook al heb je de juiste kleur, inwerking weer en wind op bestaande verf kan ook invloed hebben.

Succes met de hersteloperatie!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik zou er goed ziek van zijn wanneer ik de auto op dergelijke wijze terug krijg. Behalve dat het eruit ziet alsof hij een onderdeel van de sloop heeft ben je hem toch weer ff kwijt voor het herspuiten. Ongeacht wiens fout het nou is (eigen schuld door doorgeven verkeerde kleur of nooit/slecht gemeten door de spuiter), het is echt balen wanneer iets dergelijks gebeurt en daarnaast zonde van het geld.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Alor zegt, dat (spuit)verschil zie je vrij goed. Maar ik begrijp nu hoe je het bedoelde Hube, dat zou idd niet fraai zijn.. :p
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
No Title

Leuke reacties allemaal jongens!! :D

Maar ik ben terug gegaan naar de autolakboer, en nu stond er iemand anders, die heb ook gekeken, hij zegt, ik weet niet wat er mis is gegaan, maar die vent heb gewoon zitten slapen ofzo, dus hij heb hem toch weer opnieuw aangemaakt voor mij, op de kleurcode, en nu was het wel de goede kleur! Uiteraard allemaal voor niks.

Ik ben er gister weer mee aan de gang gegaan, en het ziet er nu wel beter uit! Ondanks dat het nog wel een beetje mat blijft de lak, maar dat zal met het polijsten, en eventueel licht schuren nog te maken hebben

Dus ik heb hem inderdaad zelf gespoten, dus alles wat er gebeurd is me eigen schuld inderdaad...:( maaar deze kap was al zo slecht, dus kon eigenlijk weinig aan fout, en ik dacht joh, ik ga het gewoon proberen, lukt het niet, kan ik hem altijd nog wegbrengen!

Hier het resultaat van gisteren! Het is nu wel de juiste kleur, maar verschil blijf je altijd houden!
Heb ook gelijk wat plekjes in me achterbumper bijgewerkt, aangezien ik die ook nog een keer helemaal wil gaan spuiten, zo zie je wel goed dat het de juiste kleur is, alleen lijkt zo net of er stickers op zitten :grin:

Oja, en als je denkt, waarom heeft hij nou ook een stuk van de bumper gespoten, daar zaten ook hele vieze schadeplekken vandaar... maar nu zie je inderdaad wel een hele lijn zitten.. maaaaar ben nog nie klaar he :)

Afijn... ik ben lekker aan het hobby'en joh! misschien volgende keer toch met compressor spuiten, mocht het dan nog allemaal niet naar me zin gaan, laat ik het doen, en ga ik een andere hobby zoeken :p

Van de week als ik tijd heb misschien ff licht opschuren met korrel 2500, en daarna lekker polijsten, dat zal ook wel veel schelen!

Hier de foto's!
 

Bijlagen

  • photo2453.jpg
    photo2453.jpg
    200,4 KB · Weergaven: 50
  • photo2456.jpg
    photo2456.jpg
    290,9 KB · Weergaven: 56
  • photo2457.jpg
    photo2457.jpg
    281,9 KB · Weergaven: 49
  • photo2458.jpg
    photo2458.jpg
    274,5 KB · Weergaven: 58
  • photo2459.jpg
    photo2459.jpg
    314,3 KB · Weergaven: 63

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op zich heb je het wel knap gedaan :rulez::sneaky:

Je zou misschien nog een laagje blanke lak erop kunnen spuiten voor de glans (en dan polijsten)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Erikzalm

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Bedankt!
En bedankt voor de tip ook! ik ga er van de week ff naar kijken, moet wel netjes zijn voor de meeting natuurlijk!!:)
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Dan heb ik gelijk nog een vraagje, want heb nu een polijstmachine van me broer geleend, maar ik weet ook, als je de verkeerde schijf er op zet, dat je gelijk weer kan gaan spuiten :p
Dus welke pads kan ik dan het beste gebruiken??

Als ik btw off topic ga, moet je het ook zeggen hoor, dan plaats ik ergens anders wel een topic :oops:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
De ene polijstmachine is de andere niet. Je moet je eerst afvragen of je broer je een rotary of een d/a meegegeven heeft. In het eerste geval zou ik er niet aan beginnen op vers gespoten lak tenzij je veel ervaring hebt. (en die heb je niet anders had je de vraag niet gesteld). In het tweede geval zijn de pads met lichtste cutting factor van toepassing. Ook hier oppassen want wat bij merk A (L/C is heel gangbaar bv.) een witte is, is bij merk B een ander kleur. Na afname polijststof neem je nog eentje zonder cuttingfactor (zwart L/C) met een glaze en daarna aftoppen met een sealant of wax (rood).
Maar je zal eerst nog blanke lak moeten zetten om je kleur op te halen. Daarna zou ik zeker 48-72 uur wachten voordat je met bovenstaande begint. Afhankelijk van de staat van je gespoten lak EN die van het aangrenzende paneel kan je nog overwegen 3000 grit te schuren. Als een professional gespoten had, kan je dat beter achterwege laten om je metallic effect te behouden.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik polijst zo dat je terstond alsnog verliefd wordt op je schoonmoeder...kost wat maar heb je ook wat
En een goede spuiter zet sowieso een primer en een hele hele hele goede spuit elektrostatisch met metallic lakken