LAPTOPS ..... pfffff

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Vorige week, collega van mij: zou jij naar een laptop willen kijken, het beeldscherm doet het af en toe niet.
:geek:
Ik: geef maar mee, ik zal er wel ff naar kijken.
Nou naar gekeken en weer teruggegeven. Nou niks aan de hand hoor, hij doet het gewoon.
Krijg ik die avond zelf een crash met mijn Laptop.. HDD-tje die niet echt lekker meer is.
Dus de dag erna maar een nieuwe HDD gehaald, ben nou alweer twee dagen bezig met installeren en programma's zoeken welke ik erop had staan.
Ja ik doe nu dus eindelijk weer "lexussen" vanaf mijn eigen flaptop.
Wordt ik vanavond gebeld, door mijn collega: HIJ DOET HET WEER.....
Kan ik niet even langskomen.... Ja hoor kom maar langs..
Nog een keer naar gekeken (dit keer ook maar opengemaakt :D ) en even een stekkertje aangedrukt en nu lijkt ie het weer te doen. Een beetje ducktape erbij en dan zal het wel goed gaan.

Dus het was wel de week van de laptops voor mij...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik krijg vorige week van Dell een mailtje dat mijn garantie verloopt. Of ik deze wil verlengen.......
Nee, hoeft niet.

Vanmiddag de laptop geupdated. Valt ie uit, geen HDD meer.............


Wel kunnen fixen (stroom eraf, batterij eruit, HDD loskoppelen en laatste herstelpunt gebruiken).
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De mijne heb ik zojuist begraven. Gisteren nog aan de beademing levend kunnen houden, maar ik bemerkte het al: traag, veel errors, etc.
Ik ga dadelijk een nieuwe HDD kopen. Ik vermoed dat de HDD het euvel is. Anders heb ik een groter probleem.

Ik koop de kleinste HDD bij de grootste snelheid, eens zien wat dat kost. Grote is niet belangrijk, profielen, data staan op centrale server. Van de huidige 500 Gb is er 100 Gb bezet door office en OS. De rest is leeg.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
En direct maar gedaan.
HDD vervangen, de laptop wordt nu ge?nstalleerd (helaas, ik bleek geen image, etc. te hebben :( ).

Ik hoop dat hiermee de laatste bijdrage mijner zijds aan dit topic is geleverd :p
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Tja images...... heb er een tijdje mee gewerkt, gaat echt als een razende, maar thuis... nog steeds niet .. LOL.
Maar ik zit nu met een ander probleempje.... ik heb voor de crash altijd mijn card reader kunnen gebruiken (welke in de laptop zit).
Maar na de installatie wil ie de kaart niet meer lezen. Ziet de kaart wel, maar geeft aan dat de kaart eerst geformatteerd moet worden ???
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Geen idee.
Ik ben al te lang uit dit wereldje (eigen zaak PC, reparatie, etc. Begin jaren '90, bijbaan als student).
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Alor zei:
Tja laptops.. Het blijven complexe dingentjes die op den duur toch hun eigen leven gaan leiden..
Bij mij zijn die apparaten nooit langer dan twee jaar mee gegaan.
Sinds een jaartje heb ik zo'n 27" computer (op een of andere manier mag je hem geen pc noemen) zonder kast waarvan de geestelijk vader nu op dit moment zijn laaste dagen aan het slijten is op zijn jacht in Monaco, waarschijnlijk met een Galaxy Tab in z'n handen..

Het werkt net even iets anders maar voldoet goed... Ik ben benieuwd hoever deze appel van de boom valt.

2 jaar :eek: ben blij als me laptop het na een jaar goed doet... meest kan ik hem dan al wegbrengen om een beetje sneller te maken. ;)

auto's prima maar computers pfff.... :p
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
@ Alor: is maar goed dat ik niks met of van appel hier heb, ik zou er gelijk moes van maken .. :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Micdee dat van formatteren maak ik ook vaak mee als een pc of laptop opnieuw is geinstalleerd... Ik heb nooit uitgezocht hoe dit te omzeilen is helaas...
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Een jaar of 4 geleden zag ik het licht. Nadat ik voor de zoveelste keer een grote Aldi-Desktop had gerepareerd en opnieuw alles had geladen stortte dit kreng weer uit het leven. Winslows, blauw scherm enz. Toen is de computer helaas uit het dakraam gevlogen en bij de landing lichtelijk beschadigd. Wat jammer nou. Dezelfde dag nog naar Macme in Heerenveen gereden en een 24" I-Mac gekocht. Toen trad de rust in. Ze zijn duur maar mooi om te zien. Alles draadloos, airport extreme router op zolder en gaan met dat ding. Na al die jaren nog steeds zeer tevreden en ja geen een keer gecrasht of problemen gehad. Gewoon topkwaliteit. Het werken is idd wat anders dan die Windows bagger maar eenmaal gewend loopt alles als een trein. Net weer update naar besturingssysteem Lion, dit download je voor 24 euro en hoppa je hebt weer en nieuwe snelle computer. Kom daar bij Winslows eens om. Ik ben allang om en de volgende wordt een dikke 27 inch I-Mac en dan gaat de huidige naar mijn dochter. Ze gaan niet af. Voor mijn werk moeten we met windows werken maar gelukkig hebben we een grote ICT afdeling in Pakistan voor hulp. :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
27 inch is geweldig om te zien en op te werken. Lion loopt goed maar in het begin waren er wat problemen met Office. Vaak updates downloaden en nu heb ik geen problemen, mijn Mac heeft maar 3 gig geheugen en het loopt goed. Nu ben ik niet een ICT'er dus normaal gebruik is ok. :hi:
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
mmm... ik hoor tegenwoordig veel meer positieve opmerkingen over zo'n iMac!
k begin ook licht om te raken...

schijnt ook snel wennen te zijn toch het besturingsprogramma?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het is geen speelgoed maar gewoon een top computer die niet constant vastloopt met niet te vinden software problemen. (Windows bagger) :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar ik zit nu met een ander probleempje.... ik heb voor de crash altijd mijn card reader kunnen gebruiken (welke in de laptop zit).
Maar na de installatie wil ie de kaart niet meer lezen. Ziet de kaart wel, maar geeft aan dat de kaart eerst geformatteerd moet worden ???

Je kunt proberen het op te lossen door het stuurprogramma van de cardreader (met kaart erin!) opnieuw te installeren via configuratiescherm / apparaatbeheer. Als je dan de reader ziet in de lijst, rechtsklikken erop en stuurprogramma opnieuw installeren kiezen.