LED Achterlichten voor GS300

Chris_Zelf

Nieuw hier
29 okt 2010
18
0
0
Ik kan voor redelijk weinig aan LED achterlichten uit de US komen.
Nu zijn US achterlichten iets anders dan de europese (knipperlichten)

Zou dit problemen opleveren qua bedrading?

gr Chris
 

Bijlagen

  • 109103MGDK.jpg
    109103MGDK.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 46

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Goei vraag.....

Had bij Lexus gevraagd om de facelift achterlichten te monteren, maar zou problemen geven om aan te sluiten.
Bedrading van een 98 en 02 zijn niet hetzelfde......volgens de garage??
 

Chris_Zelf

Nieuw hier
29 okt 2010
18
0
0
Ze zouden geschikt zijn voor een 2000 Lexus. Maar ja wel US model.
Als het niet lukt ben ik wel 200 eetjes verder voor jan met de korte achternaam.......
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Volgens mij kun je ze gewoon aansluiten, in de VS zijn alleen de lampen in de achterklep aangesloten op de gewone verlichting en de remlichten ( wat ik overigens wel wijzer vindt staan), hier in de eu zijn het mistlampen. De buitenste lampen zijn precies hetzelfde ingericht in de VS als in de EU. Aangezien de wattage van mistachterlichten idem zijn als remlichten moet het geen probleem zijn, de lamp krijgt alleen een ander signaal, in dit geval van de mistachterlichtschakelaar (woordwaarde 67687 zo te zien bij scrabble)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je zou de bekabeling altijd nog passend kunnen maken, maar goed.

Ik heb ook JDM ISF achterlichten op een EU IS gemonteerd, kabelstukje zat er ook gewoon bij :)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Verschil zit er zeker op, heb voor mijn 1998 model oem achterlichten van de facelift liggen.

Deze hebben een lamp extra en de lampfittingen passen er zelfs niet in.
Moet een nieuw kabelstuk voor deze lampen bestellen en de aansluiting aanpassen zoals Alan al aangaf
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Is apart leverbaar.
Ben juist terug van bij Lexus, heb daar een nieuw kabelstukje besteld voor deze achterlichten.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Erick zei:
Wat moesten die kabeltje dan wel niet kosten??

Voor links en rechts is het blijkbaar hetzelfde kabeltje.
Voor de 2 was het 76.14? excl. btw.

De aansluiting is hetzelfde, er zit enkel een extra draad op.
Moet de boel nog wel uittesten of alles juist werkt, maar heb spijtig genoeg geen tijd meer gehad....
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik heb 2001 achterlichten op mijn 1998 GS300. Ik heb ze gekocht met de kabelboom. Dus dat is gewoon "plug and play".

MAAR, dan werken ze nog niet zoals het moet. Alleen de lampjes aan de binnenkant werken, maar niet die aan de buitenkant. (ik spreek hier over de "outers", niet de "inners" in het kofferdeksel)