Lexus CT200H nieuw interieur

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
Heren,

Ik heb zelf een B-Pro uit 2011 en vind o.a. de muis en stuurbesturing erg fijn. Nu krijg ik zojuist een leenauto mee uit Maart 2014 met "vreemde" knoppen. Schijnbaar is dit de gefacelifte versie, naar mijn idee een enorme terugval qua luxe ervaring.

edit: ik ben er nu zelf achtergekomen dat dit het 2014 interieur is, geen budget versie dus. In dit topic stel ik dus geen vraag meer maar meer een conclusie dat ik het interieur hiermee wat goedkoper vind ogen.

Meningen verschillen :)

De foto's zijn helaas niet mijn foto's maar wel identiek.
 

Bijlagen

  • photo1812.jpg
    photo1812.jpg
    242,4 KB · Weergaven: 39
  • photo1814.jpg
    photo1814.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Daar staat dan weer tegenover (wat ik opmaak uit de berichtgeving hierin) dat het rijgedrag en cabinestilte verder verbeterd zijn.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Nou we gaan wel weer snel mee in de conclusie van 1 persoon. Luxe inleveren maar de prijs is lager. De cabine is dan wel weer stiller.
Even terug naar de conclusie. Ik zie op beide foto's een muis. De nieuwe met minder knoppen dan de oude versie (welke ik bij mijn oude ook overbodig vond). Wat is er nou precies minder luxe? Werkt het gewoon klote of is het iets anders waarom het budget wordt genoemd? Ik zie op de foto geen luxe verschil namelijk.

En wat mij opvalt zijn de knopjes op het stuur. Die zijn rond geworden met andere bediening. Is dat fijner dan de oude?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ach, meegaan is een groot woord. Zelf vind ik het nieuwe stuur (kleiner, meer zwart) wat minder luxe staan op 't geheel.
 

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
No Title

Helaas heb ik zelf dus geen foto's gemaakt, maar het is als volgt:

Geen chrome pook meer, maar een met verf gespoten pook.
Een ronde draaiknop in plaats van de muis die uitwat tilt in plaats van de "luxe" muis.
Kunstof knoppen op het stuur die in mijn ogen goedkoper ogen en minder mooi afgewerkt zijn dan de versie hiervoor.
Een navigatiescherm dat niet meer uitklapt.

Natuurlijk is dit allemaal een persoonlijke smaak, maar samen met de schreeuwerige bumpers vind ik het "premium gevoel" minder is geworden.
 

Bijlagen

  • photo1814.jpg
    photo1814.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: Lou

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
H? weer een ander plaatje.
Ik heb even de folder bekeken van 2014. De muis met ronde knop is inderdaad de goedkope versie :). Deze krijg je namelijk als niet het navigatiesysteem afneemt, maar de standaard radio met display. Het plaatje bovenin het forum met de nieuwe variant, vierkante knop hoort bij de versie met navigatie/multi media.

Betreft de knoppen ben ik met name bang dat het niet fijn werkt, omdat ze rond zijn. De knoppen zijn plastic, maar dit was ook in de vorige versie. Ik vraag me of dat ?berhaupt anders kan. Ik heb nog nooit in een auto gezeten waar ze van goud waren :)

Bij deze versie hebben ze de chrome afwerking van de pook en het stuur matter gemaakt en die verwerkt in de grill. En zoals GPS-10 ook al zei, dat lijkt toch wat minder luxe. Ben ik wel met hem eens.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Huh, lekker consequent weer die folder. Dus je hebt al een nieuwe 2014 editie? Welk model is het als ik vragen mag? Want die foto is het toch niet? Want dan moet ik even melden dat je stuur aan de verkeerde kant zit :)
 

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
Huh, lekker consequent weer die folder. Dus je hebt al een nieuwe 2014 editie? Welk model is het als ik vragen mag? Want die foto is het toch niet? Want dan moet ik even melden dat je stuur aan de verkeerde kant zit :)

De op was een beetje warrig, bij deze aangepast. Nu staan er 2 foto's, een van de 2011/12 versie die ik nu zelf heb en een van de 2014 versie, beide foto's zijn niet mijn foto's! De nieuwe CT had ik mee als leenauto, de mijne had een beurt, hij had 1000 km op de teller. De 2014 CT had een aangepaste achterbumper, voorbumper, ander interieur, een vin als antenne en 16 inch wielen.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Btw, hoe reed de nieuwe telg eigenlijk? Qua vering zou e.e.a. iets soepeler moeten aanvoelen en stuurgedrag iets nauwkeuriger.
 

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
Btw, hoe reed de nieuwe telg eigenlijk? Qua vering zou e.e.a. iets soepeler moeten aanvoelen en stuurgedrag iets nauwkeuriger.

Qua stuurgedrag een niet echt waarneembaar verschil, dit komt omdat er 16 inch banden onder zaten en onder de mijne 17, dus dat stuurt sowieso anders. Ik vond de demping wel anders maar dat kan ook voor het grootste gedeelte aan de banden liggen, en dan met name het zoekerige en dat je snel trillingen hebt in de auto. Het geluid was wel waarneembaar minder, betere isolatie, het motorgeluid was minder aanwezig. Verder niets waarneembaars.

Al met al ben ik niet helemaal tevreden over de facelift, maargoed ik moet nog een jaartje denk ik, nu net iets over de 100.000 erop zitten.
 
Laatst bewerkt:

Ben_CT

Nieuw hier
20 apr 2014
6
0
0
H? weer een ander plaatje.
Ik heb even de folder bekeken van 2014. De muis met ronde knop is inderdaad de goedkope versie :). Deze krijg je namelijk als niet het navigatiesysteem afneemt, maar de standaard radio met display. Het plaatje bovenin het forum met de nieuwe variant, vierkante knop hoort bij de versie met navigatie/multi media.

Betreft de knoppen ben ik met name bang dat het niet fijn werkt, omdat ze rond zijn. De knoppen zijn plastic, maar dit was ook in de vorige versie. Ik vraag me of dat ?berhaupt anders kan. Ik heb nog nooit in een auto gezeten waar ze van goud waren :)

Bij deze versie hebben ze de chrome afwerking van de pook en het stuur matter gemaakt en die verwerkt in de grill. En zoals GPS-10 ook al zei, dat lijkt toch wat minder luxe. Ben ik wel met hem eens.

Die ronde knop krijg je niet alleen als je geen navi neemt maar ook als je het "normale" navi pakket neemt. Als je het premium navi pakket neemt krijg je die soort "muis". (heb sinds vrijdag een facelift model met normale navi)
 

Lou

Nieuw hier
29 mrt 2015
3
0
0
Helaas heb ik zelf dus geen foto's gemaakt, maar het is als volgt:

Geen chrome pook meer, maar een met verf gespoten pook.
Een ronde draaiknop in plaats van de muis die uitwat tilt in plaats van de "luxe" muis.
Kunstof knoppen op het stuur die in mijn ogen goedkoper ogen en minder mooi afgewerkt zijn dan de versie hiervoor.
Een navigatiescherm dat niet meer uitklapt.

Natuurlijk is dit allemaal een persoonlijke smaak, maar samen met de schreeuwerige bumpers vind ik het "premium gevoel" minder is geworden.

Helemaal eens, er staat een "nieuwe" bij mij in de straat, vind mijn oudje mooier.
 

soepkip

Nieuw hier
20 mrt 2015
13
1
0
Imho is de oude iets mooier, maar rijdt de nieuwe lekkerder. Na verschillende proefritten in verschillende modellen en uitvoeringen heb ik voor het nieuwe model gekozen. De motorafstelling is iets anders waardoor het in de auto iets rustiger is met optrekken. Belangrijker echter was voor mij dat het onderstel minder stug is en minder trillingen doorgeeft.

Bij de LL komt een randje leer in kleur terug op de middenconsole. Dat had het eerdere model niet.