Lexus Hybride Health check: Zin of Onzin?

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Hallo allen,

Ik lees het volgend op de site van Louwman:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
LEXUS HYBRID HEALTH CHECK:
Waarom een Hybrid Health Check?
De Hybrid Health Check is een controle om er zeker van te zijn dat de hybride technologie in uw auto nog optimaal functioneert. We kijken alles goed na. En als een deel van het systeem extra aandacht nodig heeft, bespreken we dat uiteraard eerst met u.
Als alles in orde is, ontvangt u van ons een certificaat. Dit certificaat geeft u extra zekerheid op uw hybride accu. Mocht er toch iets niet optimaal functioneren? Dan wordt dat kosteloos door de Lexus dealer opgelost. Zelfs als we de hybride accu moeten vervangen, brengen we u daarvoor niets in rekening.


Voor wie is de check-up ideaal?: Alle onderdelen van het hybride systeem zijn bij Lexus standaard voorzien van een fabrieksgarantie van 5 jaar of 100.000 km. We adviseren u om na deze periode jaarlijks (of als u meer dan 15.000 km per jaar rijdt, gelijktijdig met de eerstvolgende onderhoudsbeurt) een Hybrid Health Check te laten uitvoeren, tot uw Lexus 10 jaar is kunt u dan genieten van de zekerheid op de hybride accu.

Wat controleert de dealer precies?:
De hybride accu wordt stapsgewijs gecontroleerd.

1. Hybrid Battery Check
De hybride accu bestaat uit 14 afzonderlijke modules. Grote variaties in de interne spanning & weerstand van deze modules zijn een indicatie van accuverzwakking.

2. Uitlezen (DTC) storingscode
Constateren of de boordcomputer eventuele storingscodes in het hybride systeem heeft opgeslagen.

3. Hybride koelingscomponenten
Voor de prestatie is de functie van de ventilator en pomp inclusief het koelvloeistofpeil van belang.

4. Accu isolatie
Er wordt gecontroleerd of de isolatie tussen de verschillende modules van de hybride accu voldoende is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hoe denken jullie hierover?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Heeft enigszins zin, maar Prius gaat niet zo snel kapot heb ik gegoogled. Dus m.a.w. je moet heel veel pech hebben als de hybride systeem niet meer lekker is.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.139
4
860
113
Ik heb het al twee keer laten doen, voor de gemoedsrust denk ik. Plus mocht er iets kapot gaan binnen een jaar dan wordt het onder garantie gerepareerd. En een nieuwe tractie-batterij kan behoorlijk in de papieren lopen.
(Gelukkig gebruikt Toyota/Lexus NiMh-accu's i.pv. Li-ion. Deze gaan veel langer mee.)
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Denk dat ik er maar voor ga, alleen al uit nieuwsgierigheid en gemoedstoestand :)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb nog anderhalf jaar garantie op de auto, neem aan dat de de HV accu daar ook onder valt.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Je kunt ook naar de volkswagen dealer 😀
Komt uw accu de winter wel door? Het
koude winterweer eist namelijk zijn tol aan
een accu. Een slechte accu kan dan wel eens
voor startproblemen zorgen. Daarom
vervangt uw Volkswagen dealer gratis* uw
defecte accu tijdens een onderhoudsbeurt.
Volkswagen laat u niet in de kou staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Los van de zin of onzin, ik zou zeggen gewoon doen.
Leuk om mee te maken, je leert weer iets, en mogelijk kun je hier de informatie delen 👍🏻