Lexus IS 200 zoekende

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Dag allen,

Al sinds ik jong was vond ik de Lexus IS 200 een bijzondere auto, vooral vanwege het klokkenspel en de strakke belijning. Nu jaren later (ben 33 jaar) ben ik toch wel weer toe aan een auto voor erbij. Zodoende ben ik al weken informatie en auto's aan het zoeken, maar het aanbod is vrij beperkt als je paar wensen hebt als: kmstand onder de 2 ton, handbak, Sport/Executive, liefst zwart, blauw of donkergrijs en zeer graag met de 17" 5 spaaks wielen.

Heb een zilvergrijze gereden en dat beviel, afgezien dat die auto overal schades had (was niet duidelijk op de foto's). Kan hier een ander topic voor openen maar paar dingen zijn mij opgevallen:
Zilvergrijs lijkt beetje champagne achtig (het is niet echt echt echt ziilvergrijs), maar op sommige auto's (via Autoscout door heel EU) lijkt het wel echt zilvergrijs. Verschil in landen qua leveringen? Zag namelijk verschillende kleurencodes voor zilvergrijs. En dat in andere landen meer ISen zijn met mooiere koplampen (en koplampsproeiers vaak). Is die facelift wel ooit in NL geweest, want kan er maar weinig over vinden helaas.

Verder: Ik werk inmiddels bijna 3 jaar bij Tesla in de sales, communicatie en doe wat (pers)fotografie en video. Een Tesla van de zaak zit er helaas niet in en het begint weer te kriebelen om een auto te kopen, die betrouwbaar en afwijkend is. Ben benieuwd of er wat antwoorden zijn over de kleuren en koplampen (en achterlichten evt. Al zijn iets donkere after market?).

De enige fatsoenlijke IS Sport die ik kon vinden staat hieronder. Vind jammer dat er een andere uitlaat onder zit maar heeeel slecht oogt het niet. Zitten ook nog de 17" 5 spaaks bij (die nodig een opknapbeurt kunnen gebruiken) en de riem is in 2011 / bij 74.000 km vervangen en kan dus nog wel even mee. Voorbumper paar krasjes en wat steenslag volgens de verkoper. De grootste horror is dat ie sinds kort een '1'tje op het kenteken heeft en dat kan oprecht een dealbreaker zijn (ja, verklaar me maar gek maar vind het niks). Afijn, hoi :)

Anton uit Utrecht.
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Hoop geld, wel een jongere auto met lage kmstand maar het blokje van de IS200 loopt niet stuk hoor, enige wat je hebt bij hogere standen is wat meer speling op het onderstel/dempers/rubbertjes.

Ik rij nu een 99'er sport in het zwart, staat 228.000km op en gaat misschien einde van het jaar weer weg voor een IS250, prijs zal de helft van deze zijn als ik m zo laat en wat hoger als ik het hele onderstel fris maak.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
https://www.2dehands.be/autos/lexus/...349778035.html
Mogelijks is dit misschien iets voor jou,in Belgi? zijn de belastingen verhoogd en de is200's die hier te koop staan gaan dan ook aan lagere prijzen weg want niemand wil ze.
Voor zover ik weet is 1c0 de meest verkochte kleur.
ik dacht dat er een facelift was voor de sedan 2004-2005 maar hier ben ik niet zeker van. 1c6 is de mooiste kleur maar zoals je reeds zei,alles wat te koop komt heeft hoge km stand en meestal grijs met gewenste opties en bij andere kleuren zijn deze meestal vrij basic(stoffen zetels). Ik heb 3-4j gezocht naar een is300 sc met weinig km's en heb hem onmiddelijk gekocht.
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Heb die inderdaad al voorbij zien komen, covko en heeft mijn interesse ook. Kleur dus iets minder en jammer dat ie de logo's eraf heeft gehaald, maar een Lexus logo is vast nog wel te vinden. Goede tip over de belastingen trouwens. Beetje zelfde idee (wel xenon/facelift?) maar jammer van de wielen: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-9c15e447-6d4a-d93f-e053-e350040a685b?pr=0&fromparkdeck=1

IS300 lijkt mij fantastisch maar helaas niet met handbak.

Knot, zitten wel 3 set velgen bij (waarvan ik er waarschijnlijk 1 of 2 zou verkopen) en prijzen zijn onderhandelbaar ;) En zoveel Sport ISen zijn er helaas niet. Km stand is voor mij een gevoelskwestie trouwens, maar heb de perfecte IS 200 dan ook niet gevonden (met of zonder hoge km stand). Grootste voorkeur gaat uit naar 1c6 (moest het even googlen) of blauw, maar daar kan ik evt. wel een concessie in doen.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
336
1
179
43
het is natuurlijk net wat je leuk vind, maar er zijn toch echt wel jongere te vinden voor leuker geld, de koplampsproeiers houden in dat er xenonverlichting inzit ( is leuker, maar ook duurder bij defect )
hou er ook rekening mee dat als je er in invoert dat er best nog wel iets bij komt aan keuringskosten, kentekenplaten en bpm
p.s. als je toch bij tesla werkzaam bent, rij dan eens een keer langs , ik kan je best wegwijs maken
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
BPM zal zo'n 200 euro zijn? En exportplaten e.d. kost ook wel wat, maar met een vraagprijs van 3.500 euro voor een Sport uit Belgie maakt het wel interessant.

Als je iets weet dan hoor ik 't uiteraard graag. Maar kijk letterlijk elke dag nu of er een IS bij is gekomen (Benelux/Duitsland) maar komt natuurlijk niet zo vaak voor. En wie weet kom ik wel eens langs ;) Ik werk overigens wel in Amsterdam, niet in de Tilburg fabriek.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.398
223
63
Let wel op met het kopen van een Sport. Voor mij was de hoofdreden dat ie een LSD heeft. Als dit ook voor jou de reden is check dan goed het chassisnummer als je een Sport na 2002 koopt. Vaak is deze niet meer uitgevoerd met een LSD. Bij je chassisnummer staat A/TM hier achter staat B02A, B02B of B02C. B & C hebben LSD. Succes met de je zoektocht!
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Zeer goede tip! Is een fijn detail maar niet het allerbelangrijkste. Het onderstel zelf vind ik belangrijker. Maar ook een Executive zou ik tevreden mee zijn. Voor lange afstanden of bepaalde tripjes heb ik meestal een Tesla, dus het is eigenlijk vooral omdat ik gewoon weer een leuke auto wil. Ben voor Tesla 6,5 jaar autojournalist geweest, dus jarenlang niet 1 in mijn bezit gehad. Al was het testen ook niet bepaald vervelend ;)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.398
223
63
Ah super ! Maar geloof mij ! Een LSD gaat belangrijk worden als je de auto langer gaat houden. Ik ken meerdere met een IS die toch later hebben besloten om het te laten inbouwen.
en dat is een duur geintje ! Tuurlijk als je eentje tegenkomt die klopt maar de LSD mist. dan zou ik dat ook doen hoor ! Maar nu je nog zoekende bent ! Ik was zelf op zoek naar een Sport voor 2001 met open dak en half leer. Dit waren mijn grootste wensen, open dak heb ik helaas niet. De precieze uitvoering die je zoekt zit er toch nooit bij :( Maar heb nooit spijt gehad van mijn aankoop ! :) Lekkerste auto ooit !
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Thanks but no thanks. Ook iets boven het budget wat ik er aan uit wil geven.

Die grijze IS Sport is schijnbaar verkocht :( Zoektocht gaat door..
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Laatste is het ritje wel waard als de distributie enzo reeds vervangen zijn met waterpomp. Veel detail fotos vragen van chassis benen,koffer en onderkant want een vriend heeft 700km gereden voor een mondeo ST en was zeer mooi op foto's maar had veel verborgen gebreken. Mijn laatste is200 is naar Frankrijk gegaan en ik had de koper een compleet fotorapport gemaild. Was een kleine moeite en koper was zeer tevreden
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Mijn Duits is niet zo best maar als goed is is ie vervangen. Staat in de tekst. 
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Verschilt dat misschien per land/facelift? Hij lijkt wel lager te staan dan een Executive en heeft wel een Sport grille (advertentie geeft ook sportonderstel aan).
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Ik vind dat de sport standaard zelfs hoog staat, ben geen fan van extreem verlaagde auto's maar de business en executive staan een partij hoog zeg. Al zijn al die onderstellen na 10 tot 15 jaar wel een beetje aan vervanging toe natuurlijk, kan je voor 1000 euro zelf kiezen wat je wil.
 

Banderas

Hoort erbij
29 mei 2017
40
3
0
Inmiddels al meerdere Lexussen bekeken maar een echt nette is maar schaars. Even een vraagje. Het valt me op dat er veel hele nette Lexus ISen te koop staan in Polen en vaak nog met een Duits kenteken. Gestolen of?