Lexus IS 500 V12

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: Lexus IS500?

Wicked! De Supra heeft volgens mij een langere neus, dus meer ruimte in de lengte. Ben benieuwd!
Abo op dit topic? Yes, pretty please!
:cool:
 

groundspeed

Nieuw hier
12 apr 2012
15
0
0
Re: Lexus IS500?

@ Nathaneal:
Nathanael zei:
maarre met handbak?

Yep, met handbak.
Een passend vliegwiel was niet voorhanden, deze motor is alleen geleverd in automatensetup... en dat willen we niet! Dus dat vliegwiel moest gemaakt worden. De bak past ook niet zomaar tegen de motor, ook daarvoor werd een pasplaat ontworpen, zodat de motor en de bak samengevoegd kunnen worden :worship: : Nu hebben we een V12, handgeschakeld!

vliegwiel pasplaat.JPG :rulez:


En dan nog een serieuze klus: de bekabeling... :splash:


kabeltesss.JPG


Een heel eindje op weg, nu eerst maar weer eens de proef op de som: :O

motor erboven zijkant1.JPG
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Re: Lexus IS500?

Hoeveel zwaarder is dit blok ten opzichten van de 6lijn die erin zat?? ben je niet bang dat de auto nose heavy gaat worden.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Re: Lexus IS500?

Erick zei:
................. ben je niet bang dat de auto nose heavy gaat worden.

Dat heft het vermogen van het blok op :D
En met een wheelie bar hoeft ie in ieder geval niet bang te zijn om te veel gas te geven om vooruit te komen.
 

groundspeed

Nieuw hier
12 apr 2012
15
0
0
Re: Lexus IS 500 - V12

Erick zei:
Hoeveel zwaarder is dit blok ten opzichten van de 6lijn die erin zat?? ben je niet bang dat de auto nose heavy gaat worden.
@ Erick, Er is rekening gehouden met het gewicht laag te houden van de motor, oa. ze is geheel van aluminium, de kleppendeksels zijn van een magnesium legering, en de uitlaatspruitstukken zijn van lichtgewicht staal, al met al valt het mee. Ik denk dat onze vrienden de japanners de body van de auto samen met de accessoires al genoeg weegt....Totaal gewicht is over de 2 ton!!! Kogelvrij glas, barretje, massagesysteem in stoel, electrische stoelverstelling voor de achterbank, gescheiden aircosysteem, electrische gordijnen, tv systeem, electrisch sluitende deuren...etc.etc., je wilt niet weten wat er allemaal in het grote sint nicolaas schemaboek staat beschreven....
Deze eerste motor die je hier ziet hebben we niet gewogen, maar de tweede die we voorradig hebben genomen hebben we gewogen in Japan, die weegt nagenoeg hetzelfde als een 2jz-gte vvti... Komt doordat de 2JZ van gietijzer is, en dan hangt er nog een heavy turbosetje en uitlaatspruitstukkie aan etc..

Maar eh,
 

Bijlagen

  • motor erin basic.JPG
    motor erin basic.JPG
    295,6 KB · Weergaven: 49
  • mot erin sidesh.JPG
    mot erin sidesh.JPG
    298,5 KB · Weergaven: 47

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Lexus IS500?

boss!!!! :worship: :worship: :worship: gaat dit lukken voor de meet????
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Re: Lexus IS500?

Ik heb begrepen dat hij voor zaterdag klaar is, mits alles goed gaat. Maar Ad gelijk een grotere tank monteren?
 

groundspeed

Nieuw hier
12 apr 2012
15
0
0
Re: Lexus IS500?

Hmm, zal moeilijk worden om zondag drive-able te hebben.....
We zullen zien.... zitten al heel wat uurtjes in...gaaaaaaap.. latertjes...allemaal..
nog wat foto's..

laatste solderingen.JPG


1gz erin met rad.JPG



front met filters.JPG
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ja dit meesterstukje wil ik wel een keer in het echt zien, horen en voelen....
:worship: :rulez: :worship:
 

groundspeed

Nieuw hier
12 apr 2012
15
0
0
Yep, de motor heeft al gedraaid.
Eerst heb ik de motor een hele poos geleden draaiend gemaakt naast auto, maar niet heel lang geleden is het motortje ook al in de IS tot leven gebracht. :-O

Geweldige sound zo'n 12 cylinder...(vooral als er alleen nog maar uitlaten onder zitten tot net na het koppelingshuis van de bak....).

De motor laat de IS net als een american mussle car gewoon van links naar rechts uit zijn veren trekken.. Ding heeft toch wel behoorlijk wat koppel in zich...

Er is een klein filmpje van met geluid...ik moet eens kijken of ik het kan ophalen en plaatsen..