Inderdaad jammer dat die dashboards na verloop van tijd erg kwetsbaar worden. Toen die terugroepactie van de takata-airbag was moest het hele dashboard eruit. Dat ging nog goed, maar daarna had ik wel ineens last van de beruchte “dash rattle” zoals ie op CL benoemd is. Een stukje schuim in het midden tussen de voorruit en het dashboard loste dat op. Daarna is een aantal keren het multimedia systeem uit- en weer ingebouwd omdat het loopwerk van de navigatie-dvd-speler stuk was. En daarna is het touchscreen nog een keer gerepareerd. En dan zie je dat terug bij de rand boven de ventilatieroosters. Dus aan eenieder die dit eens probeert, wees héél voorzichtig want het brokkelt met ouderdom makkelijk af.
Ergens in die tussentijd is het dashboard een keer gescheurd/gebarsten wat je wel ziet maar het is verder niet gaan rammelen of zo. En in de zon wordt het dashboard plakkerig, net als de bovenkant van de deurpanelen. Dus aan eenieder die z’n IS gen2 in de zon parkeert, zet de neus zoveel mogelijk richting het noorden of gebruik iets om het af te dekken. Beter nog: parkeer in de schaduw.