Lexus LS600H uit Japan halen

sheroen

Nieuw hier
4 jan 2024
7
2
3
Beste leden ik wil dit jaar een LS600H uit Japan halen de prijzen zijn zoveel lager dan in Europa en dat stuur andersom zit vind ik niet erg. Verder kan ik het als youngtimer rijden daarom moet die wel ouder zijn dan 15 jaar. Het verschil tussen 1 in Nederland en Japan is erg groot dat ik niet bang voor een beetje onderhoud.

Ik heb van andere leden al tips gekregen maar dacht open zelf een topic zodat ik wat extra input kan krijgen waar ik op moet letten.

Groetjes Sheroen
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Vergis je bij je budget niet dat niet alleen de aanschafwaarde, maar ook de restwaarde van een rechtsgestuurde auto in NL aanzienlijk lager zal zijn. De meesten vinden rechtsgestuurd wél een probleem.
Als je de auto compleet "op" gaat rijden, telt dat natuurlijk niet mee.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
En de navigatie en info display is ook Japans, ik weet niet of dat zomaar te veranderen is. Plus, en da's wel hééééééél erg: Japanse wagens zijn begrensd op 180km/h.;)
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
305
178
43
Laat die auto in ieder geval goed keuren alvorens je 'm koopt! Het zijn vaak nette exemplaren met lage standen, maar heb ook weleens gehoord, dat onderhoud daar nog weleens een dingetje is, evenals auto's jarenlang stallen in de garage. Klinkt natuurlijk mooi, maar stilstand is ook achteruitgang. Exterieur wil ook nog weleens een dingetje zijn met het klimaat daar (UV schade). Overigens; als je goed zoekt, hebben ze daar schijnbaar ook LHD auto's, schijnt daar een bepaalde status te hebben!
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Dat linksstuurstatussymbool (3x woordwaarde?) geldt geloof ik vooral voor EU-imports: bv. Porsche met linksstuur is daar een uiting van luxe (zelfs al werden die prima met rechtsstuur geleverd daar!). Een Japanner zal in het algemeen "gewoon" rechtsstuur daar hebben.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
Ik zou er niet snel aan beginnen. Over welke orde van grootte gaat het eigenlijk bij een dergelijke auto - en hoeveel blijft daar nog ongeveer van over na import, voorzien van kenteken en mogelijk aanpassing van de verlichting? Uiteindelijk eindig je met een relatief "ouwe bak" met het stuur aan de "verkeerde" kant die waarschijnlijk moeilijk verkoopbaar zal zijn. Een stuur zit bewust links of rechts (een enkele uitzondering daargelaten). Inhalen wordt een stuk lastiger met een stuur aan de verkeerde kant, anderzijds kun je er messcherp langs de berm mee sturen.