Lexusforum feature film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goedendag allen,

Zoals jullie misschien al gelezen hebben in het Website forum, zit ik met het idee te tobben om een film te gaan maken met een paar van onze auto's. Het idee is om een film met als hoofdrol de auto's te maken.

Nu zijn dit soort dingen redelijk duur en voor ik ga onderhandelen met een (semi?) professional wil ik een indicatie krijgen welke kosten jullie bereid zijn op je te nemen. Wij kunnen het natuurlijk zo gek maken als we willen, dus vandaar dat een budget vaststellen van tevoren nodig is.

Om deze te kunnen vaststellen moet ik weten of er interesse is en wat het maximale bedrag is dat je wilt inleggen. Aan de hand van die gegevens kan ik de mogelijkheden gaan uitzoeken.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Gho, zou het echt niet weten wat het moet kosten.....

Heb 2 jaar geleden eens een promofilm laten maken voor het polieren door een professionele firma. Deze film koste toen 5000? (ze hebben mij zelf gecontacteerd en was verniet h?, anders :p ).

Dit voor 1min30 film voor bijna 3u filmen en interview.

Misschien eens horen wat de mogelijkheden zijn...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik hoop dat het goedkoper kan! 5000 euro voor 1min30 is best wel heftig!
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
kunnen ook eerst testen als we het zelf doen. Gewoon mooie shots maken en dan kijken of iemand dat goed kan monteren? Ken nog iemand met zeg maar beste kwaliteit HD camera consumenten dus das semi pro zeg maar ?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Kijk, dat is een goed begin. Monteren kan redelijk makkelijk (hetzij amateuristisch), daar heb je de nodige programma's voor. Nu nog een aantal mounts regelen, zodat we de camera op, in en buiten de auto kunnen monteren. Geluid kan ook nog een issue zijn.

Ik zie dat er voldoende winkels zijn om apparatuur te huren. http://www.budgetcam.nl/ Maar ja, je moet echt een goede cameraman hebben die weet hoe die de shots moet pakken.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Misschien via een leerling die film en fotografie studeert?
Meestal zijn deze iets goedkopen en is een mooie oefening.....

Zelf ken ik zo niemand die deze studies doet.....
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Het idee vind ik geweldig en ik wil er ook zeker wel voor betalen wat nodig is.
Een vriend van me doet voor de hobby filmpjes bewerken en zo.
Ik zal eens vragen of hij daar zin en tijd voor heeft. Het zal wel voor een vergoeding zijn want er gaat echt super veel tijd in zitten om een film goed te bewerken met muziek en effecten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ben benaderd met de optie van een professional : http://www.facebook.com/ComesProductions

Maar ik ben een beetje huiverig voor de prijs die ik van hem kan verwachten en ga pas in contact treden als er geen andere opties meer beschikbaar zijn. Daarnaast heeft Rowi aangegeven dat zijn vader kan filmen en eventueel monteren. Echter kan hij geen film maken zoals bijvoorbeeld "The Chosen".

Het ziet er naar uit dat wij zelf van alles een beetje gebruik moeten gaan maken om dit op te zetten. De stichting heeft nog steeds geen buffer, hoewel na de laatste meeting de schulden goed verminderd zijn. Dus helaas kan ik daar nog geen geld uit onttrekken om zoiets op te zetten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hube; ik heb vandaag een kennis benaderd die relaties heeft bij een hobby film/videoclub en mogelijk kent hij iemand (enigszins professioneel) die hierin wat kan betekenen. Nu maar hopen dat er wat uitkomt ;)
 

Burial

Actief
11 dec 2011
125
1
0
Ik heb hier een go pro hd hero 2 liggen.
Miss ook leuk voor wat shots mee temaken?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
@AWH Grapjas!

Burial zei:
Ik heb hier een go pro hd hero 2 liggen.
Miss ook leuk voor wat shots mee temaken?

Leuk en zeer bruikbaar tijdens het rijden!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Wat is het budget bij benadering Hube?


En kan hier de link van de voorbeeld video gepost worden? Ik kan 'm even niet zo snel vinden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
http://vimeo.com/42516096

Zeg dat wij 100 euro de man doen met 10 man. Dat zou het budget bij benadering geven. Wat de bovenstaande video betreft, ik denk niet dat wij dat voor dat budget kunnen doen.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
oud collega doet het volgens mij ook nog. Kan hem wel vragen wat het zou kosten zoiets. Moet wel zeggen dat ik dat bovenstaande filmpje veel te langdradig vind :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hube zei:
http://vimeo.com/42516096

Zeg dat wij 100 euro de man doen met 10 man. Dat zou het budget bij benadering geven. Wat de bovenstaande video betreft, ik denk niet dat wij dat voor dat budget kunnen doen.

Ik heb ergens nog wel 100 euries liggen en wil deze wel investeren/doneren voor dit project,

Wel heb ik 2 voorwaarden,
1 Mijn auto krijgt de hoofdrol of een bijrol.
2 Op de "set" moet er een hele grote schaal of bak
met gekleurde smarties aanwezig zijn,
waar alle groene uit zijn verwijderd.
:D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Henny zei:
Ik heb ergens nog wel 100 euries liggen en wil deze wel investeren/doneren voor dit project,

Wel heb ik 2 voorwaarden:


  • 1. Mijn auto krijgt de hoofdrol of een bijrol.
    2. Op de "set" moet er een hele grote schaal of bak met gekleurde smarties aanwezig zijn, waar alle groene uit zijn verwijderd.

:D

Als je een mooie stevige cup C had met maatje 36 konden we daar over praten :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.