Louwe, en meteen een vraag ... :)

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Heren Lexus rijders,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me hier even netjes voorstellen maar wil dit topic gelijk even combineren met een prangende vraag.

First things first:
Hai, ik ben Louwe, 24 jaar inmiddels en rij m`n hele auto carriere al Toyota. Begonnen met een Starlet en momenteel rijdend in een Celica T16 met het meroemde 4A-GE blok. Leuke auto, maar... ik heb een IS200 altijd al een geweldige auto gevonden. Sinds ik ben afgestudeerd (werktuigbouwkunde) hoef ik niet meer in een "studentenauto" rond te rijden en is het budget wat ruimer. En waar viel m`n oog op? Een Is200 automaat m?t TTE compressor. Aangezien daar niet veel van rondrijden heb ik me hier aangemeld om wat meer te weten te komen over de volgende auto:

3894020-1-2-2.jpg


Knalgeel (leuk!), compressor (jeeej!) en automaat (hmmmm..). Ik vroeg me af of dit een "bekende" auto is? Er zijn van die auto`s die om de 6 maand van eigenaar verwisselen waarbij ze telkens slechter worden, voordat ik m`n zuurverdiende centjes in`n auto steek zou ik graag wat van de specialisten horen ..

Als `t meevalt mogen jullie me over enkele dagen verwelkomen als nieuwe lexus rijder!
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Hey ouwe!
Aangezien de km stand vrij laag is en de prijs ook laag. technies hebben de bobienes wel eens te lijden. En doffe koplampen. Kijken en erachterkomen of je een sport heb.

De compressor wordt niet vanuit de fabriek geleverd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum!

Je zou op 't forum nog even kunnen zoeken op topics met 'TTE kompressor', zie hier:

"Als je pre kats (in het spruitstuk) er nog inzitten (en niet de voorgeschreven staalkats of de-cat) check dan bij het lostrekken van de de uitlaat ook even aan de voorzijde van de hoofdkat of het vol ligt met gruis.
De originele kats worden bij stevig doorrijden veel te heet en verpulveren. Hier hebben indertijd aardig wat IS exemplaren met kompressor op stil gestaan en toen is het voorschrift gekomen (een is wordt ook met 1 kat moeiteloos goedgekeurd)" Bron: sharkman

En volgens mij heeft zo'n kompressor ook tijdig onderhoud nodig (olie?).

Het lijkt mij een enigszins riskante onderneming als b.v. onderhoudsverleden onbekend is etc. Je kunt erop rekenen dat met de auto stevig is gereden/geragd?

E.e.a. is uiteraard niet bedoeld om te ontmoedigen, maar het zou jammer zijn als je binnen korte tijd (prijzige) problematiek ervaart. Denk ook aan een aankoopkeuring door Lexus, als onderdeel van de definitieve aankoop.

Succes!
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Heren, bedankt voor de snelle reacties!

Dat van de kat is een goede tip, volgens de advertentie zitten alle onderhoudspapieren en facturen bij de auto. Heb ook gevraagd of de auto op de brug kan en dat is eventueel wel mogelijk, ook deed men niet moeilijk over een nieuwe APK.

De prijs is inderdaad aantrekkelijk, waarschijnlijk door de kleur? DIt is d? auto die ik voor ogen heb, zodoende de interesse. En zoals je zegt: Ik wou vooral even checken of deze auto wellicht bekend is in het wereldje, zodat er wellicht iets van de voorgeschiedenis bekend is.

De garage zelf doet niet zo moeilijk over een grondige inspectie, het feit dat de onderhoudsfacturen erbij zitten is voor mij een pre in dit geval. Een keertje raggen moet kunnen met zo`n ding, maar als een auto echt slecht behandeld is zie je dat er vaak wel vanaf qua onderhoud en/of gebruikerssporen gok ik zo.

Een auto kopen is en blijft riskant natuurlijk, mijn voorgaande auto`s heb ik altijd binnen familiekring kunnen kopen. Geen garantie voor succes maar wel inzicht in hoe de auto is behandeld.

Nouja, ik ga gewoon kijken, is het niks dan is het zonde van de tijd en benzine, is`t wel wat dan heb ik (hopelijk) een gave auto :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Kleur is in ieder geval niet orgineel ;) wat er voor zorgt dat jij dat wel bent ;)

Mooie auto, ik ken hem niet. IS200 is een van de betrouwbaarste Lexussen, alleen heb ik geen ervaring met de TTE compressor.

Hoe dan ook, welkom :hi: en veel plezier op het forum.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Knalgeel (leuk!), compressor (jeeej!) en automaat (hmmmm..). Ik vroeg me af of dit een "bekende" auto is? Er zijn van die auto`s die om de 6 maand van eigenaar verwisselen waarbij ze telkens slechter worden, voordat ik m`n zuurverdiende centjes in`n auto steek zou ik graag wat van de specialisten horen ..

Als `t meevalt mogen jullie me over enkele dagen verwelkomen als nieuwe lexus rijder!

De vraag is; waarom is de auto geheel overgespoten ? omdat de vorige eigenaar de kleur geel erg mooi vond of omdat de auto een goede schade heeft gehad en toch al gedeeltelijk overgespoten moest worden.

Compressor, ja " leuk speelgoed " maar voor mij tevens het bewijs dat er zeker niet rustig mee gereden is en compressors verlengen de levendsduur van je motor zeker niet.

Automaat, wil je eigenlijk wel een automaat ? er zijn er ook genoeg met een schakelbak,
zelf wil ik nooit meer iets anders als een automaat, maar ja dat is een kwestie van smaak en rijstijl.

Onderhoudspapieren, vaak als ik opzoek was naar een andere auto bleek dat bij tel. kontakt van de '' heren autohandelaars '' alles volgens hun in orde was en als je dan langs gaat om de auto te bekijken de onderhoudspapieren net even zoek zijn, nog bij de vorige eigenaar of bij de dealer waar die ingeruild is liggen.
Maar als je de auto koopt, regelt hij dat de onderhoudspapieren alsnog jou kant opkomen. :D


Maar als ik jou bericht goed lees zie ik eigenlijk staan, leuke kleur, twijfels over compressor en eigenlijk wil je geen automaat.
Zoeken naar een goede gebruikte Lexus kost soms een beetje tijd, zelf heb ik 1 jaar naar mijn huidige Lexus gezocht.

Wat ik hier eigenlijk wil zeggen is als er twijfels over de aangeboden auto zijn , laten staan en opzoek naar een andere waar wel alles aan klopt.
groet

Henny
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hube zei:
Kleur is in ieder geval niet orgineel ;).


Is wel een originele kleur, alleen niet origineel NL
(al kan er met goede realties bij L&P wel wat geregeld worden)

Een compressor heeft zoals eerder gezegd wel wat onderhoud nodig en als deze defect raakt wordt het een dure grap aangezien onderdelen schaars zijn

Als je niet zeker bent van deze auto zou je ook naar een IS300 kunnen zoeken, dit is een 3L ongeblazen motor die misschien wel iets minder krachtig is als een compressor maar een stuk betrouwbaarder


btw, I love the color!
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
De kleur is niet origineel? Hmm.. ik dacht dat er toch wel gele bestonden, maar niet in nederland dus!

Een keurige IS200 met weinig kilometers is wellicht wel iets veiliger, aan de andere kant heeft deze auto de "mods" die ik zelf zou willen en dit scheelt dan domweg bakken geld. Een snelle auto nodigd uit tot snel rijden maar stel me zo voor dat op dit forum ook IS200 rijders zijn m?t compressor die hun auto goed behandelen. Als de auto goed is overgespoten, de papieren kloppen kan het hier natuurlijk ook om`n liefhebber gaan die kosten noch moeite heeft gespaard om een originele auto te kunnen rijden.

Op de kentekenplaat houder staat "autobedrijf NAP" uit Breugel, als ik op de site kijk zie ik dat zij zich bezighouden met sportievere luxere wagens. In mijn ogen ook geen slecht teken..

Wat betreft de automaat: heb tot nu toe altijd met`n handbak gereden en heb weinig ervaring met een automaat. Toch hoeft het geen probleem te zijn, voor woon/werk verkeer vind ik het denk ik wel relaxter! Proefritje moet`t maar uitwijzen, ben toch niet van plan de auto als driftwagen te gebruiken.

Ik wil u allen bedanken voor de info, ik kan in elk geval goed geinformeerd even langs gaan om te kijken en heb wellicht wat "onderhandelingspuntjes". Liefde maakt blind maar zoals ook wordt vermeld: Als`t niks is zoek ik gewoon lekker verder, het vinden van de juiste auto kan soms tijd kosten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
200 is inderdaad ook in geel geleverd maar niet in NL, misschien is deze geimporteerd geweest... ga maar kijken, als het wat is, zou ik zeggen.. meenemen!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt geel is wel een oem kleur geweest, maarde meeste dingen zijn hierboven ook al gezegd, maar als je twijfelt en bang bent voor veel extra onderhoud, dan zou ik zoals kwp als zei, gaan voor een is300, want de is200 automaat met compressor is niet veel sneller dan is200 schakel. De is300 heeft meer power en koppel.

Automaat van de is200 heeft maar een 4bak en de verhoudingen zijn vrij lang. Het is maar net wat je wilt.
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Een IS300 is ??k leuk, maar toch`n stuk zeldzamer en momenteel nog boven budget. Als ik er 1 tegenkom in nette staat dan zit zo`n ding toch al op 10.000 euro. Kan wel, maar dan nog even sparen. Op`t Celicaforum zit iemand met een IS200 met 1JZ, daar ben ik enorm verliefd op maar ook die is een stuk duurder.

Ik ben net terug van een ritje naar het autobedrijf. Eerste indruk: Leuke auto! V?l met leuke opties:
- Speedline velgen
- TTE dempers / veren (of alleen veren, voor een schroefset)
- Dikkere stabi`s
- origineel geel, echter wel hier en daar overgespoten

Blitse auto, mooi om te zien, ziet er nog redelijk knap uit, ook van binnen. En toen`t moment van de waarheid: Motor aan.. startte meteen en liep prachtig. Totdat .... de olie warm werd. Toen kwam er een vervelende tik naar boven, wat natuurlijk van alles kan zijn. Mijn broer is wel kundig op dat gebied zodat we enkele eventuele oorzaken af konden schrijven. Bleef over: drijfstanglagers ... De groene platen zaten er inmiddels op maar heb bedankt voor een proefrit. Jammer, heeeeeel jammer want voor deze prijs was`t gezien de uitrusting (precies zoals ik`t wil) een prachtbak als er niks aan zou mankeren.

We zoeken vrolijk verder, heb nu in elk geval een leuk forum waar ik af en toe even kan kijken naar leuke aanbiedingen :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
oeii dat is jammer... klinkt als een dure tik! Kijk je ook in Duitsland naar een 300? kun je dan importeren.. dat is als je dat wilt... die 200 met 1JZ (als dat em is dan...) was bij ons op onze 2e meet, komt er een leuk geluid uit zeg! Als je handig bent dan kun je dat ook zelf doen en wat geld besparen... die conversie is niet goedkoop... Heb je een link naar een project topic van die 200 met 1JZ? (als die bestaat dan...)
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Duitsland! Da`s wel een goeie tip, niet zo snel aan gedacht! Woon in Groningen dus ook niet abnormaal ver van de grens.

Deze tik is inderdaad geen fijne, pas als de olie wat warmer wordt hoor je`m dus ik hoop niet dat de volgende kijker te snel instapt.

Ik hou van iets aparts, ook van snelheid dus die lexus van`t celica forum is net wat. Aan de andere kant: Bij m`n dagelijkse woon/werk ritjes rij ik de motor amper warm genoeg om eens flink gas te geven, dus eigenlijk volstaat een IS200 ook gewoon. Vooralsnog toer ik nog maar even vrolijk rond, komt vanzelf een andere interessante auto voorbij en veel unieker als nu kan ik toch niet rijden. Wellicht leuk om ook maar`ns even een plaatje te posten trouwens:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Specs:
4A-GE 1.6 16V met 115 pk
JDM Watanabe`s
Voor licht verlaagd
Interieur geisoleerd (voor`t lexus gevoel...
icon_v.gif
)
bijna geen roest (Pardon? Ja.. een oude toyo met weinig roest!)


Linkje naar IS200 1JZ:
http://celicas.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1549


Nu ik toch m`n persoonlijke vragentopic heb:
Wat zuipt zo`n IS200 eigenlijk? 1:10? En `n IS300? 1:8?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alan zei:
Klopt geel is wel een oem kleur geweest

Ik ben deze kleur nooit in de documentatie tegengekomen. Ik heb hem ook nooit als optie gezien bij de dealer. Of was dit iets dat je kon bestellen op verzoek?

Edit:

Laat maar, lezen is ook een vak:


KWP zei:
Is wel een originele kleur, alleen niet origineel NL
(al kan er met goede realties bij L&P wel wat geregeld worden)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nu ik toch m`n persoonlijke vragentopic heb:
Wat zuipt zo`n IS200 eigenlijk? 1:10? En `n IS300? 1:8?

Daar mag je wel vanuit gaan, afhankelijk van voetje of korte stukjes ;)

Zonde van de compressorversie, maar misschien wel te verwachten qua prijs en km's. ik zou mij overigens niet al te blind staren op de acceleratiecijfers. Een IS200 (sport) rijd sowieso geweldig, het is het hele plaatje.
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Zo is`t natuurlijk ook GPS, want wanneer rij je nou volgas? Ik hou van een auto die "in balans" is.
Voor mijn afstuderen dagelijks 200km per dag gereden in`n oude corolla diesel, wat voor sommigen echt ondenkbaar is. Toch klopt die auto, rijdt goed, je "voelt" in`t gaspedaal wanneer het motortje het ontprettig vind, etc etc. DIe auto is niet bedoeld om hard te rijden en dat wil`ie dan ook niet. M`n Celica daarintegen.. stug op korte oneffenheden maar wel hellen in de bocht. Comfortabel op lange afstanden maar de uitlaat gaat wel brullen op snelweg-snelheid en dan heb ik de overbekrachtigde besturing nog niet genoemd. Sportief is`ie niet, comfortabel ook niet helemaal..Ik hou van m`n Celica, rij er met veel plezier in maar het gaat nu wel kriebelen..

Een dikke V6 is lekker maar zoals je zegt: Ook maar`ns een IS200 proberen want dat lijkt me ?cht geen straf. Sowieso niet te vergelijken met een 1.6 16v die ik nu gewend ben gok ik zo!

Budget wordt elke maan ruimer dus ik wacht geduldig af wat er op m`n pad komt!
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
als de motor slechtis Louwe kan je ook de motor van suffie overnemen. Kan je denk ik voor een prikje hebben. Je bent handig zatom de motor om te bouwen en hij heeft ook nog een handbak voor je liggen. Evt bij die gele nog wat afdingen voor een leuke totaal prijs?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
GPS-10 zei:
Nu ik toch m`n persoonlijke vragentopic heb:
Wat zuipt zo`n IS200 eigenlijk? 1:10? En `n IS300? 1:8?

Daar mag je wel vanuit gaan, afhankelijk van voetje of korte stukjes ;)

Mijn 300 automaat rijd met mijn sportieve voet en 50/50 snelweg/binnendoor zo'n 1 op 9 dus het verschil is klein maar je hebt wel 60 pk meer
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
@Green, er zijn inderdaad al de nodige PB`s verstuurd en suffie heeft me echt`n h??l net aanbod gedaan! Moet er nog even over nadenken, ik blijf de indruk houden dat`t een ragbak is en dat zit me niet lekker. Samen met`t feit dat`ie deels is overgespoten is`t volgens mij 1 grote waarschuwing. Tuurlijk blijft het lonken, iemand anders zou misschien meteen op`t aanbod ingaan maar.. tjah.

@KWP, oh dat is heel netjes eigenlijk voor een smeuiige V6. Ben niet iemand die constant hard rijdt dus dat zou ik ook makkelijk moeten halen dan.