LS 400 Gezocht

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Hallo,

Ik zit pas net op dit forum met mijn IS 200,
Maar ik ben op zoek naar een auto met een V8.
Aangezien ik trouw wil blijven aan het merk Lexus kom ik uit bij de LS 400

Misschien dat er iemand hier op het forum een exemplaar te koop heeft of weet staan.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een donkere kleur.

Bij voorbaat dank voor degene die mee zoekt!
 
Alles is te koop ook de mijne maar wat zoek je precies? En hoe oud? Kijk op het forum maar eens naar mijn dieprode LS 400 van 1992. 115000 op de klok en nagelnieuw voor zijn leeftijd. :D
 
Ik geloof dat jij inderdaad de mooiste LS400 hebt van het forum. Maar waarom doe je hem weg?
 
Als ik erg goed geld voor kan krijgen verkoop ik elke auto. Het blijft hobby voor mij. Ik heb wel eens een hele mooie auto gekocht en een week bij de apk aan een monteur verkocht. Die reed mij naar huis en toen had ik geen auto meer, mijn vrouw lag dubbel van het lachen. En toen moest ik weer aan het zoeken. Blijft leuk die auto's. :D
 
@ Coordinator,
Ja ik ben op zoek naar ??n tot ongeveer 1995!...
Maar die jou is echt top ziet er als nieuw uit idd.
Als ik die van jou zo is zie denk ik niet echt dat hij in mijn prijsklasse ligt.
Net wat je zij alles is te koop maar voor een mooie prijs, rond welk bedrag zit jij met je auto voor de verkoop..


@ Jelmer,
Natuurlijk vind ik de gs 430 ook mooi maar ik hou liever van de vierkante vormen van de ls 400, vind ik gewoon een mooi vlaggenschip haha :rulez:


Ik had op autotrack deze gezien.. http://www.autotrack.nl/tweedehands/lexus/ls/7402441
Iemand misschien een idee of dit te doen is ofdat iemand deze misschien om een rede heeft laten staan?(zag namelijk op http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=hxfr35 dat hij 8 maanden gelden het laatst is overgeschreven en dus te koop staat! Neem ik aan

Gr Rudy
 
Verwacht wel wat onderhoud. Het beste is er eentje met onderhoudshistorie kopen. Als die niet aanwezig is. Kan je altijd Lexus nog proberen te bellen om te kijken of de auto bij hun bekend is, en zo ja, of er recentelijk nog wat aan gebeurt is. Maar het gros ziet de Lexus dealer niet meer. Tweedehands wil Lexus deze auto's ook niet verkopen, of ze moeten in exceptionele staat zijn, dat kost dan ook wel een paar centen. Vaak zijn dit uiteraard wel de betere exemplaren.

Als je een LS van deze jaren wil kopen, zou ik voor de 93-94 modellen gaan. Deze hebben even wat meer voordelen dan de 1990-1992 modellen. Late 92-ers zijn overigens ook al '93 model, zie je snel genoeg.

Let bij een LS op de volgende zaken:

-Stuurbekrachtiging lekkage
-Distributieriem (beetje zonde als de LS je meteen weer ?1000,- extra onvoorzien kost)
-Kleppentrein moet mooi stil zijn, anders kleppen stellen. is ook kostbaar
-Luchtvering is ook een probleem, maar moeilijk te voorzien wat er op korte duur kan mis gaan. voor in de $600,- heb je een omvormset naar spiraal vering
-Instrumentarium en A/C display zijn beide wel te repareren voor een leuke prijs, dus daar hoef je niet zo van te schrikken als ze het niet meer perfect doen.

De auto die je laat zien staat ook al weer even te koop. van binnen ziet hij er een beetje smoezelig uit.

Zelf vind ik deze wel gunstig geprijsd:

http://link.marktplaats.nl/412175639

Zelf heb ik voorlopig genoeg LS-en om me heen om er weer eentje te kopen... en ik heb het liefst een zwarte als volgende
 
hallo!

Ik heb een ls 400 uit 1992 op het oog had even gebeld en er werd bevestigd dat de stuurbekrachting lekkage aanwezig is.!
en de waterpomp lekt!
hebben jullie hier ervaring mee met dit op te lossen?
komen hier nog veel kosten aan te pas? of is het zelf te doen als je beetje handig bent?

ik hoop dat ik voor 28-5 er 1 heb gevonden kan ik hem meenemen i.p.v. de IS
 
Ik ken die auto waar je het over heb (die 'Roze' toch?) heeft hier in Alkmaar te koop gestaan bij Koppes. vervolgens heeft hij een anderhalf jaar in Egmond aan Zee gestaan op de boulevard, neem aan dat de eigenaar daar ook woonde. Was verder wel een redelijk nette auto. Beetje slijtage van binnen, maar dat kan je verwachten voor deze prijs/leeftijd. Hij stond te koop bij Autocentrale Koppes voor 2850,- meen ik, hij had toen een defect in de A/C. daarna heeft hij weer te koop gestaan, toen nog een keer, en nu weer

Ik vind het een hoop geld voor een auto met een lekkende waterpomp, en daar boven op ook nog een lekkende stuurpomp. het voordeel is wel dat je goed bij de stuurpomp kan wanneer je de waterpomp aan het vervangen ben. en hoogstwaarschijnlijk komt dit waterpomp probleem gewoon omdat hij over z'n kilometers heen is. Het is een aardige klus, als je dit uitbesteed ben je bij Lexus dacht ik voor krap ?1000,- klaar inclusief materiaal volgens Coordinator (voor distributieriem en waterpomp vervangen) Stuurpomp heb ik weinig over gehoord. Heb ze nog niet zelf gereviseerd, Joep wel, meen dat de pakking set ?60,- was. Demontage valt ook wel mee. De bouten van de drukleidingen die naar je stuurhuis gaan zitten aardig vast, maar met het juiste gereedschap moet dat ook geen probleem vormen. Als je hem er af heb vervang dan ook meteen het Vacuum klepje aan de achterkant, of draai het gaat waar hij in zit dicht door er een bout met dezelfde draad voorzien van pakking in te stoppen, ben je er ook van af, verwijder de vacuumleidingen (2 stuks) en dop ze af waar ze op de inlaat zitten aangesloten.

Als je een nieuwe stuurpomp wil aanschaffen ben je goud geld kwijt.

Naar mijn insziens mag deze auto absoluut niet meer dan ?1500,- kosten met dit soort reparaties.

kan je naar mijn mening beter deze gaan bekijken, stond pak weg een anderhalf jaar geleden ook te koop voor meen ik 2700,-

http://link.marktplaats.nl/426372670

toen was volgens de Ad. net de Distributieriem en van alles en nog wat vervangen, ook voorzien van alle opties. Rijd bij mij in de buurt, kom die auto wel eens tegen. Volgens mij zit dat smaakgevoelige Lexus embleem op de kap alleen maar vastgeplakt. kleur is parelmoerwit, dus niet wit wit. Auto heeft ook geen storingsgevoelige luchtvering, is ook wat waard

Display wil ik wel repareren voor een ?120,- inclusief materiaal, ik heb alleen geen 1990-1992 A/C units liggen waarmee ik hem kan omwisselen, dus je ben hem dan even kwijt ;)
 
Er staan nog genoeg LS 400 auto's op internet te koop maar waar ik altijd op afknap is de algehele staat van dergelijke LS'en. Vaak van binnen uitgewoond, leer gescheurd, slecht onderhoud enz enz. Het gaat op voor elke dikke auto: goedkoop is vaak duurkoop. Die van mij is ook van 1992 maar met complete onderhoudshistorie en in nieuwstaat. Dat kost dan ook wat plus een belachelijke km stand van 123000 origineel. Als dergelijke auto's in het tweedehandse circuit komen gaat het onderhoud meteen aan de kant ivm hoge kosten. Ik bemiddel vaak bij mensen die een klassieker willen kopen en voor een klein budget. Doe dit niet en koop dat wat je kunt veroorloven maar vooral de beste en meest complete auto die je vinden kan. Dit betaald zich later zeker terug. Want als je zelf handig bent kun je zelf wat doen maar zonder het juiste gereedschap houdt zelfs dat op. Ik ben automonteur geweest en doe onderhoud aan mijn LS zelf maar de distributieriem en waterpomp heeft Lexus in Breukelen gedaan. Dat koste 1050 euro all in. Stuurpomp lek kost ook genoeg. Als je een LS vindt van een 3000-5000 euro met mankementen dan kun je er zeker van zijn dat er zo een 2000-3000 euro bijkomt aan extra reparaties. Dan zit je ook al op een duizend of acht. En dan staat er meestal ook een 300000 tot 450000 km op de teller. Zelfs bij een LS is dat een hoop want de motor en bak blijven wel ok maar de rest heeft deze stand ook bereikt met slijtage van dien. Ik koop een auto naar de conditie waarin deze zich bevindt en kijk dan pas naar de prijs. En dat die vaak hoger is door de topstaat boeit me niet. Dit betaald zich terug door minder gesleutel. Ik zeg alles is te koop ook mijn LS maar niet voor de gebruikelijke marktprijs. Mocht je belangstelling hebben dan kunnen we bij elkaar komen en kan de LS bekeken en bereden worden. Daarna komt de prijs wel. Maar zo doe ik het altijd wat een ander dan doet is weer persoonlijk. Succes. :hi:
 
Hallo.

Bedankt voor de reacties...
Maar inderdaad het was die (op papier roze) in het echt leek het meer op bruin dus vond de kleur wel best!
Ik ben daar afgelopen maandag geweest om te kijken/rijden op het rijden was verder niks op aan te merken wat rijden ze toch lekker zeg!
En inderdaad het interieur was niet helemaal top maar dat kan eigenlijk ook niet na zoveel jaar, maar wel te overzien.
Toch kwam ik zo overal wel wat min punten tegen om deze auto te laten staat met de gedachten wat het me allemaal nog gaat kosten.
De luchtvering heeft het ook begeven hij stond in ze hoogste stand vast!(ergens zag het er wel leuk uit).
Het display van de stand waarin hij staat bleef knipperen en de schakelaar reageerde niet!
Heb een paar keer op ze kont geduwd maar was bijna geen beweging in te krijgen in de vering.
Daardoor lag hij toch ook wel stug op de weg...
Banden waren redelijk versleten en de motor deed hier en daar wat zweten.
maar voor de genen die het wel leuk vinden om het een en ander te doen aan de auto is het een prima wagen.
2000 euro vond ik zelf ook veel geld voor de staat waar in hij verkeerde maar denk dat je deze voor 1500 ook mee krijgt met een beetje onderhandelen.

Ik denk dat ik voorlopig maar even in mijn IS blijf rijden en verder sparen zodat ik op zoek kan gaan naar een in beter verkerende staat model

@ Coordinator

Eergens klopt het wel ja als je een goedkope ls koopt zijn er meestal toch wel wat punten waarvan je denkt... wat gaat me dat nog kosten. Dat was in mijn geval ook maar als ik een nieuwer model pak dan wordt de verzekering ook weer duurder en met een model rond 92 is het nog te doen.
Daarom maar afwachten.
Natuurlijk jou auto is top maar ik ben nog niet van plan om een grote aanschaf prijs beschikbaar te stellen!(met alle respect voor je auto).
 
Hey, mijn ls wil ik op termijn verkopen of schorsen, aangezien ik het zonde vind om hem voor weinig geld weg te doen. Ik wil er komende zomer nog mee naar zwitserland, daarna moet ik er iets mee, dus weet niet of je tot dan wilt wachten.