Manzoku!

Manzoku

Nieuw hier
10 apr 2017
11
1
1
Hallo allemaal! Nu ik met pensioen ben heb ik meer tijd om rond te kijken op dit forum en heb ik me zojuist als lid geregistreerd. Een jaar of zes geleden, toen Saab failliet ging, ben ik overgestapt op Lexus. Mijn eerste was een IS250, waarmee ik bijna 6 jaar met veel plezier heb gereden. Nu heb ik sinds kort een GS450h en die bevalt ook prima, ook al heeft de auto af en toe een kleine verrassing voor me. (De japanse karakters "Manzoku" staan voor tevredenheid, voldoening)
 

Bijlagen

  • photo6010.jpg
    photo6010.jpg
    365,6 KB · Weergaven: 33

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Welkom op het forum en veel leesplezier! Een GS450h hoop ik over een paar jaar als opvolger van onze huidige auto te rijden...
Veel veilige en mooie kilometers gewenst!

groetjes Yvonne
 

Manzoku

Nieuw hier
10 apr 2017
11
1
1
Dankjewel Yvonne, wellicht kun je mij als meer ervaren GS rijdster wat ervaringen delen.

Ik heb een probleem waar de dealer geen oplossing voor heeft. In de winter heb ik het probleem dat op de snelweg, als ik al een hele tijd op weg ben en alle klimaatregeling op ''auto" staat, de ramen aan de linkerkant van de auto aan de binnenkant beurtelings beslaan en weer opdrogen. Dat kan voortdurend doorgaan, het airco systeem lijkt dan echt in onbalans. Het heeft te maken met de recirculatie, want zodra die om wat voor reden dan ook geactiveerd wordt is het mis, dan voel je de lucht bedompt worden en dan begint het fenomeen.... Alle settings etc. zijn al gecontroleerd en men heeft nagevraagd in de dealerorganisatie, maar tot nu toe is er geen oplossing. Nu het beter weer is gebeurt het niet meer, maar dat komt uiteraard wel weer... Heb jij dit ooit meegemaakt?

Verder rijdt de auto als een vliegend tapijt en afgezien van wat naar ik begrijp gebruikelijke navigatie rarigheden werkt alles prima. Het verbruik is ook lager dan dat van de IS250, als ik het erop aan laat komen kan ik zelfs 1 op 16 halen, als ik snelwegen en autowegen vermijd en een heel licht voetje gebruik... gemiddeld haal ik pakweg 1 op 12,5 terwijl de IS hooguit 1 op 11 haalde.
Groeten, Tom
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Nou ervaren valt wel mee :giggle:, ik heb de GS in juli ook pas een jaartje... ervoor 10 jaar een IS200 gereden en die ingeruild voor een RX300 die vorig jaar total loss gehageld is.

Jouw raamprobleem komt mij niet bekend voor, maargoed mijn GS is een aantal jaartjes ouder dan die van jou dus misschien dat andere GS450H rijders het probleem wel herkennen.

ik vind het ook een fantastische auto, het enige puntje wat ik tegen ben gekomen is dat mijn telefoonboek niet ge?mporteerd wordt maar dat schijnt meer aan de iphone te liggen dan aan de auto... qua verbruik ben ik totaal niet op de hoogte haha, ik weet wel dat ik geen zuinige rijdster ben, en al helemaal niet in deze pittige auto... verder heb ik in de 12 jaar dat ik Lexus rij nog nooit geen rare dingen meegemaakt gelukkig... ik hoop dat zo te houden :)

Hopelijk vind je een oplossing voor het probleem!

Groetjes Yvonne
 

Manzoku

Nieuw hier
10 apr 2017
11
1
1
Och, het is geen halszaak, de auyo tijdt er niet minder om; als je de recirculatie onmogelijk maakt door de luchtcirculatie op manual te zetten is het probleem over. Maar dan is bv de smogsensor buitenspel gezet en ook gebruikt het systeem meer energie, dus als het opgelost kan worden is dat wel wat moeite waard. Ik zal op de GS afdeling een post zetten, die wordt wellicht wat algemener gelezen en wie weet.... In de dealerorganisatie is niets bekend, dus als er iets fout zit, is het geen seriematige fout. Aanvankelijk dacht ik dat bij het inbouwen van het voertuigvolgsysteem misschien een stekkerverbinding losgeraakt was of iets dergelijks, maar dat bleek ook niet het geval te zijn. Wie weet is er een slimmerik die op grond van de symptomen iets zinnigs weet te melden.