Mark Levinson Blue Tooth twee telefoons

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Beste CT experts,

Ik heb een vraag met betrekking tot het automatisch selecteren van een telefoon in bereik. Beide telefoons zijn gekoppeld. Echter op het moment dat een telefoon waarvan blue tooth aanstaat (de andere telefoon is dus niet verbonden en ook niet in de buurt) in het bereik is van de auto, koppelt hij niet automatisch. Altijd moet er handmatig in het telefoon menu een telefoon gekozen worden waar het systeem verbinding mee moet maken. Dit is met beide telefonen zo (Nokia C6 en Samsung Galaxy note)

In mijn IS maakt de telefoon (Samsung Galaxy S2) gelijk verbinding als de auto (en dus ook het systeem) opstart. Ik weet echter niet of de IS dezelfde problemen heeft wanneer ik twee telefonen heb gekoppeld. Dus had ik een zelfde gedrag verwacht bij de CT.

Weet ??n van jullie misschien waar dit aan kan liggen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik probeer even te brainwaven...

- heeft het ooit wel automatisch gewerkt?
- kun je bij bluetooth settings iets instellen als 'device connection' of 'vehicle connection'?
- is geprobeerd opnieuw te 'pairen', dus bestaande config deleten en opnieuw?
- soms kan gekozen worden voor instelling 'telefoon', of 'telefoon met audio'. Wat is gekozen?
- als test; bluetooth op telefoon uitzetten/vervolgens aanzetten en direct daarna auto starten (time-out connectie probleem)

CT NAV kan 2 telefoons auto koppelen, onafhankelijk van elkaar.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
GPS-10 zei:
Ik probeer even te brainwaven...

- heeft het ooit wel automatisch gewerkt?
Niet dat ik weet.
- kun je bij bluetooth settings iets instellen als 'device connection' of 'vehicle connection'?
Naar de optie gezocht, maar niet gevonden
- is geprobeerd opnieuw te 'pairen', dus bestaande config deleten en opnieuw?
Ja, meerdere malen
- soms kan gekozen worden voor instelling 'telefoon', of 'telefoon met audio'. Wat is gekozen?
Deze instelling heb ik niet kunnen vinden.
- als test; bluetooth op telefoon uitzetten/vervolgens aanzetten en direct daarna auto starten (time-out connectie probleem)
Bij het uitzetten van de bluetooth functionaliteit krijg ik bijna direct de melding dat hij disconnected is.

Ik ga er binnenkort nog even mee spelen.
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Dit is hoe ik het heb begrepen tijdens mijn eerste onderhoudsbeurt van de monteur:

Je kan meerdere telefoons koppelen aan het systeem. Hij zal altijd alleen automatisch koppelen met het toestel dat als laatse gekoppeld is.

Dus als ik telefoon A & B heb gekoppeld aan het systeem, waarbij A als laats was gekoppeld en ik laat deze thuis, zal het systeem niet automatisch koppelen met toestel B. Pas als ik handmatig zorg dat hij dan koppeld met toestel B, zal de verbinding gemaakt worden (in de lijst staan dus toestel A & B).

Als ik dan vervolgens weer met beide telefoons de auto ingaat, zal er gekoppeld worden met B. Pas als ik handmatig weer een keer aangeef dat A gekoppeld moet worden, zal het systeem weer alleen met A kunnen koppelen.

Niet zo handig dus als jij en je vrouw beide gebruik maken van de auto. Als je vrouw haar toestel selecteerd, moet je de volgende rit ook zelf je toestel weer selecteren.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is :)

Gr MAchael.
 

bobSTI

Hoort erbij
15 dec 2011
30
0
0
Machael zei:
Dit is hoe ik het heb begrepen tijdens mijn eerste onderhoudsbeurt van de monteur:

Je kan meerdere telefoons koppelen aan het systeem. Hij zal altijd alleen automatisch koppelen met het toestel dat als laatse gekoppeld is.

Dus als ik telefoon A & B heb gekoppeld aan het systeem, waarbij A als laats was gekoppeld en ik laat deze thuis, zal het systeem niet automatisch koppelen met toestel B. Pas als ik handmatig zorg dat hij dan koppeld met toestel B, zal de verbinding gemaakt worden (in de lijst staan dus toestel A & B).

Als ik dan vervolgens weer met beide telefoons de auto ingaat, zal er gekoppeld worden met B. Pas als ik handmatig weer een keer aangeef dat A gekoppeld moet worden, zal het systeem weer alleen met A kunnen koppelen.

Niet zo handig dus als jij en je vrouw beide gebruik maken van de auto. Als je vrouw haar toestel selecteerd, moet je de volgende rit ook zelf je toestel weer selecteren.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is :)

Gr MAchael.


Dit is niet helemaal hoe het in onze CT LL werkt.

Ikzelf gebruik een Nokia Lumia (Windows Phone) en mijn vrouw heeft een IPhone 4.
Als ik in de auto stap zonder mijn vrouw (of haar telefoon) dan verbind mijn Nokia automatisch met de CT.
Als mijn vrouw zonder mij instapt (of mij ergens achterlaat :) ) dan verbind haar iPhone automatisch met de CT.
Als we beiden instappen met onze telefoons verbind hij met de iPhone van mijn vrouw (laatst gekoppeld).

Gr. Bob