Mark Levinson HDD

watje4

Nieuw hier
1 feb 2011
14
0
0
Hoe groot is de harddisk eigenlijk? En zijn er al testen van het audio systeem? ... het zou mijn nr. 1 reden zijn om voor de luxury line te kiezen (ook al vind ik sommige andere optie stiekem ook wel leuk :) )
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ze hadden de Mark Levinson als optie vanaf de Pro moeten geven. Dan had ik m zeker gekozen!!!!

Maar jah... helaas je moet dan meteen 8.550 euro meer betalen voor de luxury line. Belachelijke prijs eigenlijk, als je kijkt wat je dan meer hebt. En wat je niet hebt...privacy glass... waarom ze dat er dan weer afhalen??
Valt alle coating van de ramen af als je je Mark levinson te hard zet....

Dat bedrag zat helaas niet in mijn leasebudget haha.....
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Als je een Business Line Pro naast een Luxury Line zet dan blijft er maar een "klein" bedrag over wat de Mark Levinson installatie zou kosten. Stel dat je alle mogelijke opties, die standaard in het Luxury Line pakket zitten, bovenop de Business Line Pro zou zetten dan kom ik op de volgende berekening:

Business Line Pro + opties:
Parkeersensoren voor en achter: ? 660,-
LED koplampen: ? 860,-
Lederen bekleding Newport: ? 1790,-
Hard Disk Drive navigationsysteem: ? 2.200,- +
Totaal: ? 5.510,-
Luxury Line: ? 8.550,- -
Blijft over: ? 3.040,-

Voor dat bedrag krijg je de volgende zaken:
- Automatisch dimmende binnenspiegel EN buitenspiegels
- Elektrisch automatisch inklapbare buitenspiegels
- Elektrisch 8-voudig verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
- Mark Levinson Premium Surround System

Ik zeg dus: een koopje ;)
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Precies de redenen dat ik zonder al te veel nadenken de Luxury Line heb gekocht... :rulez:

Ben heel benieuwd hoe het klinkt allemaal!
 

watje4

Nieuw hier
1 feb 2011
14
0
0
watje4 zei:
Hoe groot is de harddisk eigenlijk? En zijn er al testen van het audio systeem? ... het zou mijn nr. 1 reden zijn om voor de luxury line te kiezen (ook al vind ik sommige andere optie stiekem ook wel leuk :) )

Iemand hier al antwoord op?
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Volgens onderstaande bron zou de capaciteit 40GB bedragen. In hoeverre deze informatie betrouwbaar is durf ik niet te zeggen.

"Accessed via the CT 200h's Remote Touch system, the Lexus Navigation System benefits from a powerful, 40Gb HDD capacity, making it one of the fastest, most accurate systems on the market."

http://www.netcarshow.com/lexus/2011-ct_200h/

Cheers
 

watje4

Nieuw hier
1 feb 2011
14
0
0
van de dealer in R'dam heb ik inmiddels begrepen dat de harddisk 30GB is en dat daar ook het navi en os op staat. Er blijft netto zo'n 13GB voor muziek over ... iets met een dooie mus en "blij" of zo ...

Overigens vind ik het ook superkrom dat je:

- wel MP3-tjes van USB stick kan spelen
- wel MP3-tjes van CD kan spelen
- geen MP3-tjes van DVD kan spelen
- geen MP3-tjes van USB stick kan kopi?ren naar je harddisk
- wel MP3-tjes van CD kan kopi?ren naar je harddisk
- je het klepje o pde middenconsole open moet laten staan als je een usb stick wilt gebruiken voor je MP3-tjes
(dat laatste is trouwens mss nog te omzeilen door zo'n hele klein micro usb stick van eagletec te kopen)

Rare combi ... 't doet mij aan als een sterk verouderd navi systeem (headunit), wat bevestigd wordt doordat het al enkele jaren in alle hogere modellen van Lexus geleverd wordt ...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Het kan wel een oud navigatiesysteem zijn, het werkt wel als een tierelier en dat kun je van andere fabrikanten vaak niet zeggen. :(
 

Thunderace25

Nieuw hier
14 mrt 2011
8
0
0
Wat een fantastisch geluid komt er uit het Mark Levinson systeem! :O Vanochtend voor het eerst de Lexus meegenomen naar het werk en ik baalde gewoon toen ik merkte...shit..ik ben er al...

Zit er ook ergens een instelling voor de limiet van de volumeknop? Ik voel gewoon dat er een gehoorbeschadiging aan zit te komen...zelfs met de volumeknop op 55 blijft het een feest!
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik was benieuwd of er een patch mogelijk is voor de navigatiesysteem om hier films op te zetten? Wel leuk om als bijrijders te kijken tijdens lange ritten. Alle comfort en 14 ML speakers gaan wel goed samen met een goede film.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Over de beveiliging van de dvd functie:

Heb eea nagevraagd bij de dealer. Ze zijn nog aan het experimenteren maar binnenkort verwachten ze een bypass te kunnen maken zodat je gewoon dvd kan kijken onder het rijden :mrgreen:

Uiteraard niet voor mezelf maar voor minime aan boord..............

Gelukkig leidt Toystory op vol volume over het ml systeem niet zo af tijdens het rijden :D

Groet,
BL
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
bruineluxury zei:
Over de beveiliging van de dvd functie:

Heb eea nagevraagd bij de dealer. Ze zijn nog aan het experimenteren maar binnenkort verwachten ze een bypass te kunnen maken zodat je gewoon dvd kan kijken onder het rijden :mrgreen:

Uiteraard niet voor mezelf maar voor minime aan boord..............

Gelukkig leidt Toystory op vol volume over het ml systeem niet zo af tijdens het rijden :D

Groet,
BL

Dit zou erg prettig zijn. Ik wil namelijk erg graag dat iedereen de film kan kijken in de auto. En uiteraard, zo af en toe pik ik ook een scene op, maar om nou te zeggen dat het gevaarlijk is...?

Ik had zojuist ook even gebeld, maar kreeg direct te horen dat het niet mogelijk was. Dus nu hopen op die workaround.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Nou ja,
Helemaal vrij van linkigheid is het niet helemaal.
Vooral een film met een hoop dynamiek (knallen, ontploffingen etc.) kunnen best wel afleiden van het verkeer denk ik.

Als je het volume hard genoeg hebt staan als je een dvd kijkt in de auto dan schrik je je af en toe echt de vinketering van een knalletje hier en daar.

Komt uiteraard ook wel door de supersound en het ruimtelijke effect van de ml :mrgreen:

Die beveiliging schijnt te maken te hebben met USA wetgeving. Lexus heeft het dan ook niet heel erg makkelijk gemaakt om de boel te omzeilen.
Anyway, ik wacht gewoon af tot het 1e beurtje bij 15.000 km. Hopelijk is dan de bypass bekend en kan ik fijn alle seizoenen van Bassie en Adriaan onderweg kijken.

groet BL
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
becca zei:
Volgens mij zou je ongeveer 1000 cd's op de HDD kunnen plaatsen.

Greetz,
Rebecca


Heb je een waanzinnig Mark Levinson audio systeem....... Ga je daar MP3's op luisteren. Zonde van de 8000 euro kostend systeem.
Dan kan je net zo goed een standaard audio nemen!
 

merius

Nieuw hier
9 mei 2011
3
0
0
blue-eyes zei:
becca zei:
Volgens mij zou je ongeveer 1000 cd's op de HDD kunnen plaatsen.

Greetz,
Rebecca


Heb je een waanzinnig Mark Levinson audio systeem....... Ga je daar MP3's op luisteren. Zonde van de 8000 euro kostend systeem.
Dan kan je net zo goed een standaard audio nemen!

Ben ik niet met je eens. Mijn 320kbps mp3's klinken fantastisch in mijn ML systeem. 128kbps mp3'tjes kunnen natuurlijk niet de bedoeling zijn. Heb trouwens een Super Audio CD gekocht en deze naar de ML HD laten kopieren (wel op hoogste kwaliteit)... ik hoor het verschil niet (weet trouwens ook niet zeker of het ML systeem de cd pakte als SACD of gewoon CD. offtopic: Morgen even proberen of er geluidsverlies is met BT, daar ben ik wel benieuwd naar, heb het pas ontdekt namelijk.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
merius zei:
Ben ik niet met je eens. Mijn 320kbps mp3's klinken fantastisch in mijn ML systeem. 128kbps mp3'tjes kunnen natuurlijk niet de bedoeling zijn. Heb trouwens een Super Audio CD gekocht en deze naar de ML HD laten kopieren (wel op hoogste kwaliteit)... ik hoor het verschil niet (weet trouwens ook niet zeker of het ML systeem de cd pakte als SACD of gewoon CD. offtopic: Morgen even proberen of er geluidsverlies is met BT, daar ben ik wel benieuwd naar, heb het pas ontdekt namelijk.

Krijg overmorgen mijn LL dus heb zelf nog geen ervaring.

Gebruiksaanswijzing zegt dat hij alleen kan opnemen van een CD (44.1 Khz, 16 bit). Je hebt dus neem ik aan een dubbellaags SACD gebruikt en daar heeft hij van de CD-laag opgenomen. Stop er maar een "echte" SACD (enkellaags) in en daar zal hij niets mee kunnen.

Voorts zegt de gebruiksaanwijzing dat "de gegevens worden opgenomen met behulp van een zeer effic?ente compressiemethode dus het geluid kan enigszins afwijken van het origineel". Dus hoe dan ook, het kan best goed klinken, maar geen CD-kwaliteit.
 

Dipsaus

Nieuw hier
18 aug 2011
5
0
0
bruineluxury zei:
Nou ja,
Helemaal vrij van linkigheid is het niet helemaal.
Vooral een film met een hoop dynamiek (knallen, ontploffingen etc.) kunnen best wel afleiden van het verkeer denk ik.

Als je het volume hard genoeg hebt staan als je een dvd kijkt in de auto dan schrik je je af en toe echt de vinketering van een knalletje hier en daar.

Komt uiteraard ook wel door de supersound en het ruimtelijke effect van de ml :mrgreen:

Die beveiliging schijnt te maken te hebben met USA wetgeving. Lexus heeft het dan ook niet heel erg makkelijk gemaakt om de boel te omzeilen.
Anyway, ik wacht gewoon af tot het 1e beurtje bij 15.000 km. Hopelijk is dan de bypass bekend en kan ik fijn alle seizoenen van Bassie en Adriaan onderweg kijken.
groet BL

Hoi hoi, Ik heb een CT Luxury Line in bestelling staan (pfff). Bij de bestelling begrepen dat er inderdaad een blokkering zit op DVD kijken bij rijdende auto. Het was overigens geen enkel probleem om dit te deblokkeren. Tegen betaling uiteraard. En ja, even afwachten of het werkt als de CT er is...