Max. geluid bluetooth beperkt?

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
Ik maak veel gebruik van muziek op mijn iPhone via BlueTooth. Wat me opvalt is dat ik echt richting niveau 40 moet gaan wil het een beetje lekker klinken en niveau 62 is, tja, wel hard, maar niet echt keihard door de boxen knallen (wat soms zo lekker kan zijn). Maar niveau 40 op radio/cd is zo ongeveer net zo hard als niveau 62 op bluetooth. MAW: Als je echt een keer lekker hard je muziek wil plaatsen, dan kan dit bij mij in ieder geval niet via Bluetooth Audio.

Vraag: is dit bij jullie ook zo of werkt het bij mij niet zoals het zou moeten functioneren?

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
Het lijkt hier een beetje op, ik weet uiteraard niet welke versie OS je hebt:

The release of iOS 4.1 fixed many Bluetooth connection problems from iOS 4.0. However it introduced a significant problem with volume over Bluetooth.

Any audio from the iPhone over Bluetooth is very low, to the point of being inaudible, even with volume turned to max on the Bluetooth device and the Bluetooth volume on maximum on the iPhone.

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
iPhone 4 met iOS 5.1. En mlcoolj, ja, je kan je volume hoger zetten, maar dat heb ik dan uiteraard eveneens op max staan :)

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
Nja, het lijkt toch wel gerelateerd aan de iphone, ongeacht iOS versie. Dezelfde problematiek met volume komt ook weer voor bij iOS 5.1.

http://avic411.com/index.php?/topic/32951-xb930-bt-and-iphone-4-bluetooth-volume-low/ en zo kun je nog wel wat links vinden hieromtrent.

I've tried just about everything. I'm currently on the new iOS 5.0.1 and I still have the issue. Changing the volume on the phone doesn't do anything unless its all the way down. Even so, I have to turn up the volume on the headunit ALL the way up to 40 just to hear the music at a "normal" level.