motor lampje op dashboard brand iemand een idee?

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ben ik vandaag met de auto weggeweest rustig rijden natuurlijk begint opeens het lampje van elektrische motor storing te branden , hij gaat ook niet meer uit , heeft iemand van jullie een idee waar ik moet zoeken , komt het vaker voor bij koud weer , of is het juist omdat het ijs onder de auto door schuurt ? en daarbij heb ik nog wat opgemerkt de motor maakt een bijgeluid en als ik de koppeling heel iets indruk is het geluid weg ? drukgroep mischien ? groeten Joop
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
hier lijkt hij op

52716486_2_large.jpg
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
ik weet alleen dat er lampjes gaan branden als de accu niet goed is maar of dat het probleem is wet ik niet suc6 er mee
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Green zei:
Dat kan vanalles zijn joop. Je zou hem echt moeten laten uitlezen

Nu ik dit lees, kun je de Lexus IS200 bij een Toyota-dealer uit laten lezen? Zou wel handig zijn als het eens nodig is met de mijne, want de dichtsbijzijnde Lexus-dealer zit 90km van mijn woonplaats en de Toyota-dealer 20km.
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
NIEKIS200 zei:
Green zei:
Dat kan vanalles zijn joop. Je zou hem echt moeten laten uitlezen

Nu ik dit lees, kun je de Lexus IS200 bij een Toyota-dealer uit laten lezen? Zou wel handig zijn als het eens nodig is met de mijne, want de dichtsbijzijnde Lexus-dealer zit 90km van mijn woonplaats en de Toyota-dealer 20km.

ik denk wel dat ze het kunnen uitlezen bij de toyota
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Een universele garage kan dat ook. Het zijn standaard codes. Met de ombd1 tester kunnen ze de codes er ook uithalen.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
wat denk je wat breng moeders vanavond naar huis gaat het lampje weer uit :roll: pfewwww , maar hou het wel in de gaten strax btr weer is ff achter het kastje hangen kan mijn maatje hem wel even uitlezenn, fijne dagen allemaal en doe voorzichtig met die gladheid
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja bij Toyota kan hij uitgelezen worden! :D gelukkig maar voor mij haha


gr. koen
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Dat scheelt weer! is het in elk geval een tijdelijke storing. :rulez: En niet schadelijk voor de motor.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Lexus gebruikt ook OBD 1 of 2 software voor uitlezen van storingen, in principe moet zelfs een Peugeot dealer hem uit kunnen lezen, allemaal volgens de standaardisatie. Lang leve europa :hi:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Vroege was alles makkelijker, ik ben 10 jaar automonteur geweest ook bij Citroen en andere Franse baggerauto's. Als er een lampje op het dashboard ging branden haalde ik gewoon het lampje eruit! Kon toen maar helaas nu niet meer. :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ct200H zei:
Lexus gebruikt ook OBD 1 of 2 software voor uitlezen van storingen, in principe moet zelfs een Peugeot dealer hem uit kunnen lezen, allemaal volgens de standaardisatie. Lang leve europa :hi:


Dat gaat helaas niet omdat de software van merk gebonden uitlees apparatuur vaak niet met vreemde merken kan werken. Deze merk gebonden testers zijn ook een stuk geavanceerder als universele en hebben daarom hun functies en geheugen hard genoeg nodig.

Wel is het zo dat de diagnose stekker gestandaardiseerd is.



gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Dus,...

Er zijn setjes te koop voor rond de 80 euris waar je de codes zelf kunt uitlezen. Waar is de tijd gebleven dat je moest tellen aan de frequentie van het motorlampje wat de storing was. Zo ging dat vroegah bij de Tojotas.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ik kan je helpen.
Het is een sensor die kapot is.
Je moet onder de dash kruipen aan de kant van de bestuurder dan vind je daaronder een BOX.
Open die BOX.
Dat is de ECU van de auto.
Met een jumper probeer je TE1 en E1 met elkaar aan te sluiten.
Het kan ook met een paperklip.
Dan tell je hoeveel keren de lamp gaat flikeren.
Dat is de code van de sensor die problemen heeft.
MAAR.....
De code heeft twee cijfers.
Dus eerst tellen hoeveel keer de lamp flikkert en dan komt een pauze.
Na de pauze gaat het lamp weer flikkeren om de tweede cijfer aan te tonen.
Dus heb je bijvoorbeeld code 13 dan krijg je 1 keer flikkeren,Pauze en dan nog 3 keer FLkkeren.
Doe dat en vertel mij welke code de krijgt en ik kijk op de diagraam en ik kan je dan vertellen wat het probleem is.
Ik doe alle reparatie's zelf want ik woon op een corrupte eiland waar niemand betrouwbaar is.
Dus ik kan je wel helpen maar nu eerst uitzoeken welke sensor dat is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien ook leuk om de betekenis van de codes te plaatsen? of stuur ze naar mij toe in een pm en ik maak wel een how to ofzo...