mushangi

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Binnen onze familie rijden wij al jaren lexus van de LS400 tot de LS430
Vandaag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en zelf een IS250 automaat 6 bak full options van 2007 gekocht.

heb altijd gezegd dat de IS geen lexus was :wink: , maar ben daar vandaag op teruggekomen........wat een auto pffffffff 8O , nu een weekje in spanning wachten en niet slapen hahahahahahahaha,

Ohja mijn nickname is afkomstig van onze poes, deze heet zo :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

Heb zelf ook de voorkeur naar een grote Lexus, maar de kleine zal ook wel geweldig zijn inderdaad. In ieder geval sportiever
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en Welkom!

Ik rijd zelf ook de IS250, een leuke sport uitvoering (zie foto's in mijn introductie topic)

Je krijgt de auto over een week? Dat worden dan inderdaad 7 lange nachten :D

En tja, de LS is de echte Lexus, maar alleen omdat dat het eerste model was.

Toch is de IS een leuke sportsedan. In mijn ogen veel beter dan de competitie. Tenzij je heel veel om ruimte achterin geeft, want daar wordt de IS in iedere review op afgerekend. Maar gelukkig is dat niet erg belangirjk voor mij.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het grote Nadeel van een LS is dat hij veel duurder in onderhoud is dan een GS of IS. En wie dat ontkent onderhoud hem niet goed dus :lol:
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Thx voor het welkom...

@ Jelmer, dat is voor mij niet het grootste nadeel, ik moet er ook mee op klanten bezoek, heb je dat wel eens met een LS gedaan ??, ik verzeker je het gezeur wat je dan krijgt is niet echt prettig (ervaring met de LS van m'n ouders) dan het parkeerprobleem, je zet hem niet zomaar in ieder vak..... m'n vader rijd nu al enkele jaren naast zijn LS een kleinere auto voor "het dorpswerk"

@ Hube Wij hebben twee kleine kinderen, gisteren tijdens de proefrit hebben wij goed gekeken hoe dat dat met hun ging, dat ging dus goed....... tegen de tijd dat zij groter zijn rijd ik toch weer iets anders dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om :wink: en daarbij, wij zijn beide ook niet de grootste :lol: :lol: :lol:

de reden dat ik een week moet wachten is omdat er vanwege m'n caravan een trekhaak onder moet komen (er hangt een 7.3 mtr 1500 kg zware hut achter)

voorheen reed ik met een Toyota Previa executive, deze was nu 3,5 jaar oud, dus qwa ruimte ga ik terug maar qwa rij comfort en vermogen zoveel vooruit dat we de stap maar hebben genomen.....

pics volgen volgende week :wink: :lol: :lol: :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat voor gezeur krijg je dan met de LS?

Toch is de IS250 een coupe-sedan, zoals ze dat tegenwoordig noemen. In principe kan je hieruit wel opmaken hoe vooringenomen de meeste auto media zijn, want de passat CC werd met open armen ontvangen, welke ongeveer een gelijke ruimte achterin heeft als de IS250.

Het is in ieder geval prettig dat je toch voldoende ruimte hebt met zijn vieren. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wel zware caravan voor zo'n auto. Wij houden de regel aan 'auto moet twee keer zo zwaar zijn'.

Hebben al genoeg doosjes gezien die met de auto aan de haal gingen. :lol: :lol:
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Als je het zo bekijkt.....dan mag je achter willekeurig welke auto (uitzonderingen daargelaten) alleen nog maar een eriba puck hangen :wink:

maar ik ben er absoluut niet bang voor de previa woog leeg 1600 KG, ging hem beladen en kwam op 2000 kg uit, zo gaan we het met de lexus ook weer doen (zoals we het nu hebben ingeschat), en daarbij de vacantie begint thuis, maw ik hoef niet binnen 1 dag in oostenrijk te zitten, volgens caravantrekker.nl is de gewichts verhouding 76%, dit is 1% boven de geadviseerde verhouding.


@Hube, wat denk je van de opmerkingen......van ons geld gekocht zeker en de winst zal bij jou wel heel erg goed zitten en nog meer van die typische hollandse opmerkingen zodat je je eigen altijd moet verdedigen.

voor het geld van deze IS250 had ik natuurlijk ook een LS van een paar jaar kunnen kopen, alleen nu wordt er niks gezegd :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, ik heb natuurlijk makkelijk praten, van de vijf auto's hier ligt het gemiddeld gewicht op 2030kg :lol:

Wij hebben trouwens nooit last van als we met de grote Amerikaan naar het werk gaan. alleen positieve reacties. Dan komen wij in ieder geval niet die zuinige beukers tegen :wink: :D
 

Jean

Nieuw hier
2 jun 2008
22
0
0
Inderdaad de opmerkingen die je krijgt zijn wat doorspekt met frustratie volgens mij, al dan niet terecht, heb dat ook noodgedwongen meegenomen in m'n ls-overweging maar je leeft maar 1 keer denk ik maar.
welkom en succes met je aankoop!
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Dank je jean, ergens heb je wel gelijk, maar toch durfde ik de stap LS nog niet te zetten, frustratie of niet van de mensen die er wat van zeggen, zij zorgen er wel mede voor dat er hier brood op de plank komt en ach mijn tijd komt nog wel, ben tenslotte pas 39 :wink: , en met de zaken die zij niet zien daar geniet ik heus wel van :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
mushangi zei:
@Hube, wat denk je van de opmerkingen......van ons geld gekocht zeker en de winst zal bij jou wel heel erg goed zitten en nog meer van die typische hollandse opmerkingen zodat je je eigen altijd moet verdedigen.

voor het geld van deze IS250 had ik natuurlijk ook een LS van een paar jaar kunnen kopen, alleen nu wordt er niks gezegd :wink:

Tja, dat men zo reageert is niet alleen specifiek aan de LS, ook op mijn IS krijg ik vaak reacties. Ik zal de leukste even voor je quoten, en denk dan maar gelijk aan een soortgelijke volkswagen reclame...

  • - Oh is dit een nieuwe? Het is net jouw vorige auto (IS200) ik zie het verschil niet (omdat deze ook zilver is)
    - Een automaat? Dat is toch voor mensen die niet kunnen rijden....
    - Tja, tweeverdieners....
    - Tja, geen kinderen, dan kan je dat doen.
    - 18 inch velgen? Dat merk je wel in het verlies van comfort.
    - Kan je geen kaart lezen? (over het navigatie systeem)
    - Ach in een file ben jij echt niet sneller dan ik.
    - Ik vind een Audi toch beter afgewerkt, dit is echt Japans zo'n plastic interieur.
    - Zeker niet genoeg geld om een Mercedes te kopen he?


Dit zijn er zo een paar.....
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Jahoeeeeeeeeeeeeeee, vannavond klokslag 17:00 uur was het zover, m'n IS 250 BUSINESS LUXURY AUT6 met nog wat extra's stond gereed...

Met toch wel een wat moeilijk afscheid van m'n Previa executive te hebben genomen, ben ik met de lexus huiswaarts gekeerd, m'n vrouw had het eten al klaar staan, maar daar hadden we natuurlijk geen trek in :lol: :lol: :lol:

heb de HTC telefoon al aangemeld, en gelukkig heeft de dealer de telefoonbediening vrijgegeven onder het rijden (op verzoek van ondergetekende), Dus vanaf hedenavond ben ik full time LEXUS genieter :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gefeliciteerd! Heel ereg veel succes de komende jaren met de Lexus ervaring. En welkom bij de club!