Muziek USB stick speelt niet af *OPGELOST*

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Hebben jullie ook problemen met het afspelen van MP3's via een USB stick?

Sommige nummers (albums) herkent hij niet en speelt niets af.
Ik heb zelf het vermoeden dat het met de bitrates te maken heeft. 320kbps spelen niet af terwijl in de handleiding staat dat het wel moet kunnen.

Ben het e.e.a. het proberen maar nog geen succes.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Re: Muziek USB stick

Kan er niet de vinger op leggen waar het aan ligt.

Als je de mp3's (320kbps) die niet afgespeelt kunnen worden opnieuw converteert naar 320kbps dan spelen ze wel af.
De samplerates zijn 44100hz. En zijn hetzelfde gebleven.
Ben benieuwd of een ander hier meer over kan vertellen. Of die "problemen" herkent.

Staat trouwens in de handleiding een raar stukje dat WMA audio files kleiner qua formaat zijn dan MP3's. Ik weet niet hoe ze er aan komen, maar dat is natuurlijk niet waar.
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Re: Muziek USB stick

Audiophile zei:
Kan er niet de vinger op leggen waar het aan ligt.

Als je de mp3's (320kbps) die niet afgespeelt kunnen worden opnieuw converteert naar 320kbps dan spelen ze wel af.
De samplerates zijn 44100hz. En zijn hetzelfde gebleven.
Ben benieuwd of een ander hier meer over kan vertellen. Of die "problemen" herkent.

Staat trouwens in de handleiding een raar stukje dat WMA audio files kleiner qua formaat zijn dan MP3's. Ik weet niet hoe ze er aan komen, maar dat is natuurlijk niet waar.

Probeer eens met een tag-editor de tags te verwijderen van een track die niet wil (zonder hem opnieuw te converteren). Ik manipuleer regelmatig tracks en kom dit verschijnsel ook wel tegen bij oude mediaplayers. Nadat ik dan de tags opnieuw heb geschreven werken ze weer wel.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Re: Muziek USB stick (opgelost)

OKAY ik ben er uit!!!

Het is zo dat wanneer in de id3-tag een cover staat dat dit het probleem geeft.

Dus met een id3 editor de cover verwijderen en de mp3 speelt probleemloos.
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Ik wil graag nog een toevoeging hierop geven:

Ook ik had dit probleem, had 200 nummers in een map maar er werden maar 130 herkend. Ik heb standaard geen covers in de id3-tag zitten, dus daar kon het probleem niet aan liggen bij mij. Aangezien ik altijd de info via id3-tags bekijk en zorg dat deze klopt (aangezien ik thuis alles "scrobble" op last.fm en ik wil dat mijn statistieken schoon zijn) let ik eigenlijk nooit op de bestandsnaam en was dit dus een behoorlijk zootje.

Via een tooltje heb ik toen de bestandsnaam van alle bestanden in de map aangepast naar artiest - nummer (vanuit de ID3-tag) en sindsdien worden alle nummers herkend in de auto als ik deze map via usb afspeel.

Voor de geinterresseerden: het tooltje dat ik hiervoor gebruikt heb is mp3tag, is simpel in gebruik en gratis te downloaden.
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
danidude zei:
Ik wil graag nog een toevoeging hierop geven:

Ook ik had dit probleem, had 200 nummers in een map maar er werden maar 130 herkend. Ik heb standaard geen covers in de id3-tag zitten, dus daar kon het probleem niet aan liggen bij mij. Aangezien ik altijd de info via id3-tags bekijk en zorg dat deze klopt (aangezien ik thuis alles "scrobble" op last.fm en ik wil dat mijn statistieken schoon zijn) let ik eigenlijk nooit op de bestandsnaam en was dit dus een behoorlijk zootje.

Via een tooltje heb ik toen de bestandsnaam van alle bestanden in de map aangepast naar artiest - nummer (vanuit de ID3-tag) en sindsdien worden alle nummers herkend in de auto als ik deze map via usb afspeel.

Voor de geinterresseerden: het tooltje dat ik hiervoor gebruikt heb is mp3tag, is simpel in gebruik en gratis te downloaden.

Is er ook een variant voor de MAC?