Nappa versus Newport bekleding

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
Beste forum leden,
Ik sta op het punt om een CT te leasen.
Weten jullie het verschil tussen de Nappa en Newport lederen bekleding? Zijn de kleur keuzen hetzelfde? Nergens vindt ik een duidelijk verschil tussen deze opties. Ik zie wel dat Nappa op de standaard, Business Line en Business Line Pro kan worden besteld, en Newport alleen op de Business Line Pro (standaard op de Luxury Line).
Als de kwaliteit van het leer hetzelfde is, zou mijn voorkeur gaan naar de Business Line uitvoering. 16 inch velgen vind ik geen bezwaar en ik heb liever geen privacy glass (houd het liever een beetje licht in de auto).
Als iemand ervaring heeft of meer informatie hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
 

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
Lexus Nederland was snel met antwoorden:

Nappa leder is achteraf inbouw, met meerdere kleurkeuzen. De dealer heeft als het goed is kleurstalen op voorraad. Er zit weliswaar verschil in toegepast leer tussen Newport en Nappa, maar zeker telefonisch of per mail zonder foto's is dat niet uit te leggen. De dame in kwestie vertelde mij wel dat de kwaliteit van het leer op hetzelfde niveau ligt; zoals te verwachten bij Lexus. Ook is de inbouw hetzelfde: zelfde elementen worden voorzien van leer, zittingen, deurpanelen en waar het nog meer mocht worden toegepast.

Ik ben benieuwd. Nog maar even terug naar de dealer om kleurstalen te bekijken. Opeens zie ik een witte Lexus met bruin lederen bekleding voor ogen. Dat in tegenstelling tot mijn aanvankelijke keuze voor een bruine Lexus met licht leder. Hoop dat dat leverbaar is :)
 

Peter

Nieuw hier
11 mei 2011
9
0
0
Ik heb ook het leer later laten inbouwen
Scheelt in bijtelling, maar de reden was dat de uitvoering zonder leer snel leverbaar was
Nadeel van later inbouwen is dat je lelijke opbouw knopjes krijgt voor de stoelverwarming
Heb het leer trouwens twee keer moeten insmeren met zadelvet om het mooi te krijgen, vond het erg dof
 

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
Hallo Peter,

Dankjewel voor de informatie.
Ik neem aan dat het leer er voor de rest wel goed uitziet? En wat is jouw ervaring met de "twee standen" instelling voor de verwarming in plaats van de traploos instelbare verwarming? Mijn ervaring met stoelverwarming tot nu toe is dat de laagste stand meestal te warm is.
Welke kleur heb jij eigenlijk gekozen?
 

Arie1973

Nieuw hier
16 mei 2011
9
0
0
Vorige week in de showroom een CT gezien met achteraf ingebouwd leer (Nappa). Het volgende viel mij op:
  • Het zag er goed en verzorgd uit
    De opbouw knopjes voor stoelverwarming waren minder mooi dan de orginele, maar valt goed mee te leven
    Inmiddels is de twee standen verwarming vervangen door eentje met drie standen (weet niet of dat blijvend zo is, vraag dealer)
    Je kunt kiezen voor geperforeerd leer of niet, ik ga niet geperforeerd kiezen i.v.m. schoonmaken, en zag er strak uit
    Mocht je willen, kun je ook andere stiksel kleur kiezen (ga ik niet doen)
Inmiddels is mijn aanvraag de deur uit richting leasemaatschappij voor een witte Lexus met (donker)bruin lederen interieur. Ben benieuwd. Als het lukt kan ik tzt een foto plaatsen, maar duurt uiteraard een flinke poos.
 

neveride

Nieuw hier
24 sep 2011
5
0
0
Weten jullie of ik naar leer bekleding kleuren op internet kan kijken? ik ben in lexus/arnhem geweest en ze hebben meer kleuren dan volgende drie: ivory, grijs, zwart. Ik wil nu nog een keer kijken en ik kan niets vinden...

Leaseplan Direct heeft de volgende:
0500N Black, lederen bekleding LeasePlan zwart ? 1.695,75
3444 Sand Stone, lederen bekleding LeasePlan beige ? 1.695,75
4797 Opal, lederen bekleding LeasePlan grijs ? 1.695,75
4816 Mustang, lederen bekleding LeasePlan roodbruin ? 1.695,75
4818 Chesnut, lederen bekleding LeasePlan bruin ? 1.695,75

maar ik weet niet hoe ze zitten uit...
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Let op, Leaseplan doet zaken met een andere partij dan de firma die dit voor Lexus Nederland verzorgt. Komt er na aflevering bij de dealer in, paar dagen vervangende auto. Ik weet niet of stoelverwarming standaard is via de Leaseplan partij. Om dit ( het scheelt ca. 300 euro) zo voordelig mogelijk aan te bieden kan het zijn dat alleen het zit en rug gedeelte in echt leder is uitgevoerd en de zijkanten qua kleur en structuur, matching, van skai zijn.

Dit voelt veel gladder/ plastic achtiger aan dan echt leder. Verder is de garantie van achteraf montage leder via Lexus ook 36 maanden net als auto, niet bekend hoe dat bij Leaseplan zit.

De drie kleuren bij Lexus in de brochure zijn alleen voor het fabrieksleder, inmiddels 8 kleuren via achteraf montage als dealer optie, ook chocolat Brown, keuze tussen perforatie, glad of geplooid leder en zoals hierboven eerder vermeld kunnen de stiksels in min of meer gelijke kleur of contrast uitgevoerd worden.

Deze 8 kleuren als stalen te zien bij de dealers. Succes met de keuze.