Navigatiescherm verlichting

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Beste leden,

Hoe zorgt het navigatiesysteem er zelf voor dat deze automatisch op nachtmodus wordt gezet? Mijn verlichting staat op AUTO, en als deze aangaan hoort de nachtmodus in te schakelen... Reed toevallig vanavond terug, maar het blijft op dagmodus staan.
Heb verschillende lichtstanden gehad, maar dat werkt allemaal niet.

Iemand een oplossing?
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Re: Navigatiescherm

De nachtmodus van het scherm schakelt niet automatisch met de dimlichten. Volgens mij pas wanneer het echt donker wordt, schakelt het scherm in de nachtmodus.

Toen ik gisteren naar huis reed schakelde de auto naar dimlichten in verband met de donkere lucht door onweer. Het scherm bleef echter in de dagmodus staan. Pas toen ik door een tunnel reed schakelde ook het scherm in de nachtmodus.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Re: Navigatiescherm

Een 'goede' manier om de navigatie naar nachtmodus te schakelen is door je dashbord/tellerlampjes te dimmen. Je hebt hiervoor een wieltje links onder je stuur.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Re: Navigatiescherm

Dat was inderdaad de oplossing!
Weet iemand ook hoe ik flitsinfo binnen kan krijgen via TMC? File gaat prima maar bij TMc hoort ook flitsinfo te zitten...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Re: Navigatiescherm

Hjalmar zei:
Dat was inderdaad de oplossing!
Weet iemand ook hoe ik flitsinfo binnen kan krijgen via TMC? File gaat prima maar bij TMc hoort ook flitsinfo te zitten...

Ik weet dat in Nederland de verkeerscontroles door BeMobile en Via-TMC worden doorgegeven. Ik weet niet welke TMC provider het Lexus Navigatiesysteem gebruikt en of de TMC-bron ingesteld kan worden (ben die functie niet tegengekomen).

Volgens mij is het niet mogelijk.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Re: Navigatiescherm

TMC wordt gewoon van de radiostations geplukt, das het punt niet. Als je TMC aansluit op een TomTom dan krijg je gewoon exact hetzelfde, inc flitsinformatie. Ik kan me herinneren dat flitsinformatie wel word doorgegeven in de navigatiesysteem van de Auris.
Ik heb Lexus al even gemaild met deze vraag.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Re: Navigatiescherm

Hjalmar zei:
TMC wordt gewoon van de radiostations geplukt, das het punt niet.

Dat klopt. Maar het is niet per definitie zo dat daar ook verkeerscontroles bij zitten. Dat is afhankelijk van de provider. Niet alle providers van TMC leveren ook verkeerscontroles. In veel Europese landen is het zelfs verboden om via TMC te waarschuwen voor verkeerscontroles.