Nieuw hier.

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Goeden avond allemaal,

Mijn naam is Daan en ben 24 jaar woon achtig in Bilthoven, provincie Utrecht.
Heb hiervoor in de uitvaart gewerkt. maar vanwege ziekte broertje werd dit wat te confronterend. Doe momenteel de opleiding in de verpleging. En werk in een verpleeghuis.
Hobby's : auto's, sporten en aquaria houden.

Al vanaf jongetje af aan gek van Japanse auto's Met name Toyota en subaru.
Toen ik 2 jaar geleden een Toyota celica reed zag ik een mooie Subaru impreza GT turbo staan.
Ik had het geld, het was een nette auto. Dus heb hem gekocht.

Tijdens de periode heb ik heel wat aan de auto gesleuteld.
specs:

Open uitlaat systeem.
aangepaste turbo.
Turbo druk regelbaar van binnen doormiddel van avcr (elektr boostcontroller)
remmerij aangepast.
onderstel aangepast.
Front M. intercooler.
open luchtfilter.
koudere bougies.
bougies kabels aangepast.
Grotere brandstofpomp.

Dit alles goed voor een kleine 300 pk op de rollenbank.

Het rijd elke dag nog met plezier maar merk dat mijn intresse omslaan. We hebben een heftige periode achter de rug in het gezin met mijn broertje die plotseling ernstig ziek werd. (gelukkig mag hij beter worden maar vaak de droom gehad mijn eigen broertje te moeten voorzien van de nazorg)

Ik ben toe aan wat ''normalers''.

Ben al een aantal lexus gaan bekijken en dan met name de gs300 die mijn hart heeft gestolen.
De eerste keer dat ik in een gs reed ging er een wereld van rust tijdens het auto rijden voor mij open.

Aangezien ik graag eerst veel informatie op doe en dan besluit. Besluit ik hier mijn hobby met jullie te delen en wellicht mijn nieuwe aanwinst eerdaags ook te kunnen delen.

Met vriendelijk groet,
Daan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hi Daan. welkom op het forum en bedankt voor de intro!

Zo te lezen een moeilijke periode gehad, maar gelukkig ligt veel nu achter je. In elk geval veel succes (en plezier) gewenst met de zoektocht naar een GS. Welk type heb je voor ogen (oude garde, nieuwer)?

Btw, foto's van je Impreza zijn ook welkom. :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Daan! Welkom op het forum. Het spijt mij te horen dat je een moeilijke periode achter je hebt. Heel veel succes met jouw zoektocht. Welke generatie GS300 ben je naar op zoek? En wat wil je er mee gaan doen? Ga je er aan werken of wordt het "gewoon" vervoer? Veel succes!
 

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Bedankt voor het warme welkom.

Ik zou graag eerst een nette gs300 2de gen. Vinden.

Dan denk ik aan een set knappe velgen en wat verlagen. Stiekem ook al zitten kijken naar een knap rvs uitlaat systeem.

Kan ik hier alvast een vraag stellen.
Ik kom er genoeg tegen maar veel met een hoge km stand. Een maatje van me die noemt ze bullitproof dus ik ga er dan al gauw vanuit dat de blokjes wel het nodige aan kms kunnen hebben.

Heb een vrij nette zien staan maar toch al wel met 250.xxx op de teller. Is dit een probleem mits hij goed onderhoud historie heeft?

Mvg.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
historie wil nog niet alles zeggen, maar inderdaad, niet veel dat stuk kan gaan, genoeg tips ook hier op het forum te vinden. Verder weet GPS-10 bijvoorbeeld veel van af. Succes met je zoektocht en kijk ook naar optie's wat je mee kunt krijgen... weet daar niet zoveel van maar er zullen vast wel wat mensen erbij komen om wat tips te vermelden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als de auto goed is onderhouden (en bereden) zul je motorisch en qua automaat niet snel tegen al te ernstige zaken aanlopen. Wat wel een gevoelig of aandachtspunt is van deze auto's is de ophanging en remmen (roest). Naast fuseekogels(!) heb je grote kans dat wat rubbers versleten zijn van draagarmen, stabilisators, etc. Modellen vanaf 2001 hebben sowieso de voorkeur qua technische aanpassingen en andere voorzieningen.

Eventueel neem je hier nog een kijkje: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...00-buyersguide
 

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Wauw. super bedankt.

die checklist neem ik dus mee. Woensdag ga ik naar mijn derde kijken.

heb er in 2 gereden. waarvan 1 een trilling in het stuur zat alleen op hogere snelheid. Goede keus dus die te hebben laten staan!
Tweede reed netjes.
Woensdag nog eentje bekijken voor vergelijk.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gaaf! Die ga je vast nog wel missen :) Is een GS430 niets voor je? :rulez:

Succes met de proefritten :rulez:

Btw, trillen op snelheid 'hoeft' niet altijd wat te betekenen. Kan een zaak zijn van remdelen vrijmaken tot balanceren banden. Punt is wel dat je exact moet weten wat er loos is, anders kan het flink in de papieren lopen..
 

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Zal hem vast gaan missen. Maar ik maak hier gewoon weer snel mijn eigen dikke lexus van ;-)

Bedankt. En jullie horen van me.
 

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Vandaag wezen kijken.

De auto bleek een bekende auto te zijn. Mijn broer 100% Toyota fan heb ik mee genomen en die belde een vriend van hem op waar de auto in onderhoud is geweest.
Tot in de puntjes wist de monteur te vertellen hoe die onderhouden was en dat was te zien in het boekje wat erbij zat.
De auto is nieuw verkocht bij de dealer waar deze monteur werkt.

Met mij erbij ben ik de 3de eigenaar. Dat komt er dus op neer dat de auto altijd dezelfde eigenaar heeft gehad, toen de handelaar waar ik hem van gekocht heb en nu is hij bij mij terecht gekomen.
Op wat uiterlijke gebruikers schade na, vind ik het een prachtige auto.

Mag ik jullie voorstellen: Mijn lexus gs300 2de generatie.





De auto rijd subliem! Werkelijk muisstil tot dat je de 6 cilinder lijn aan het werk zet. Heel wat anders als de Subaru.
Je word gedwongen te genieten van de rust. En dus lekker rustig te cruise in deze auto.

Ik ga sparen voor een set velgen en een schroefset of mooi setje verlagingsveren. Daar ben ik nog niet overuit.

Ook wil ik alle ramen een tintje laten blinderen.

Groetjes daan
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
hahaha,is inderdaad mooie kleur Mike... Daan welkom op forum en mooie lex heb je nu,er zijn veel aanpassingen mogelijk met de GS,kan het weten..succes ermee en keep us posted.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Welkom hier op het forum!! Je hebt een mooie Lex gekocht! We kunnen elkaars hand schudden als het gaat om de overstap van Subaru naar Lexus :D:rulez:
Heel veel plezier en veilige kilometers ermee! En natuurlijk heel veel sterkte en succes in de priv?sferen.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Er zijn er dus meer die de overstap hebben gemaakt van Subaru naar Lexus.:)
Dit was mijn Subaru
 

Bijlagen

  • photo2550.jpg
    photo2550.jpg
    388 KB · Weergaven: 34

db1990

Nieuw hier
9 nov 2014
24
0
0
Gaaf en mis je de sub al? Gister toen ik hem achter liet moest ik wel even slikken. Maar op de terug weg was ik hem al bijna vergeten.

Het speelse is eraf. Maar wat een genot kwa rijden.