Nieuw op forum

Hans2804

Nieuw hier
1 aug 2020
1
0
0
Hallo iedereen!
Al zoekende naar de oorzaak van een vervelende storing in onze CT200 (auto viel in N-stand uit en blokkeerde wielen terwijl ik voortgetrokken werd in wasstraat) kwam ik dit forum tegen. Ondanks dat wij de CT 200H Luxury line (uit 2013) al een jaar of drie hebben, ben ik dit forum nog niet eerder tegen gekomen. Vermoedelijk omdat de auto nooit eerder een probleem / storing heeft gehad en er dus geen aanleiding was om iets op te zoeken :)
De CT is onze eerste Lexus (eerder wel een Toyota Prius 3 in executive uitvoering gehad en hierdoor bekend met de super betrouwbare
hybride techniek) en wordt gereden als tweede auto; tot nu toe ben ik (en mijn vrouw ook) super tevreden over de auto. Hij is zeer compleet, rijdt fantastisch en het audio systeem aan boord (Mark Levinson) geeft een magistraal geluid!
Stiekem ben ik al naar de IS 300H aan het kijken; wij rijden voorlopig nog Lexus!
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
711
641
93
Het laten voorttrekken van een auto, anders dan wanneer deze voorzien is van een "ouderwetse" handgeschakelde versnellingsbak, is geen goed idee. Het kan leiden tot schade aan de versnellingsbak en een eventueel aanwezig hybridesysteem. Daarom zit er doorgaans ook een of andere beveiliging op, om erger te voorkomen, Beter vermijd je wasstraten waar nog met een ketting wordt gewerkt die de auto voorttrekt. De "purist" vermijd alle wasstraten omdat je altijd maar af moet wachten of de auto echt overal schoon wordt en of de gebruikte borstels geen krassen veroorzaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator