Nieuw plezier

Isnoord

Nieuw hier
11 feb 2024
7
22
3
Hallo beste leden

Na een 42 jarig automobiel 🚙 leven dan eindelijk toch een Lexus!
Heb in december 2023 een 2014 is 300h gekocht met 109.000 km op de klok .
Aankoop keuring inclusief hybride health check laten uitvoeren bij Lexus Groningen en geslaagd hiervoor.
De auto is ook altijd bij Lexus Groningen in onderhoud geweest.
Ben zeer tevreden over de auto en zijn rijgedrag, en vind het voor een comfortabele auto nog best sportief rijden ook .
De stip aan de horizon na pensionering 😇 is een full option gs 450h 2011/2013

Groet en veel veilige kilometers allemaal

Vr gr Aalzen
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Welkom in het forum. Gefeliciteerd met de aankoop, een van de beste auto's die te koop staan. Als je vragen hebt is dit forum de plek. Veel ervaring hier. Succes en vele veilige km gewenst.
 
Laatst bewerkt:

Isnoord

Nieuw hier
11 feb 2024
7
22
3
Hoi Niels
Zal ff kijken als het lukt (oude boomer hè)
 

Bijlagen

  • IMG_9676.jpeg
    IMG_9676.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 49
  • IMG_9675.jpeg
    IMG_9675.jpeg
    3 MB · Weergaven: 51
  • IMG_9180.jpeg
    IMG_9180.jpeg
    5,4 MB · Weergaven: 46
  • IMG_9181.jpeg
    IMG_9181.jpeg
    4,9 MB · Weergaven: 49
  • IMG_9185.jpeg
    IMG_9185.jpeg
    4,2 MB · Weergaven: 50
  • IMG_9184.jpeg
    IMG_9184.jpeg
    3 MB · Weergaven: 51

Isnoord

Nieuw hier
11 feb 2024
7
22
3
Hoi Romke
Ja klopt , je schijnt er enorme kilometer standen mee te kunnen bereiken.
Bevalt goed dus jouw 450h ?
Word dealer onderhouden?
Ik vond de dealer ervaring bij Lexus Groningen een warm bad vergeleken bij een eenmalige bezoekje 2 jaar terug bij Mercedes Drachten!
Ga de mijne ook bij Lexus Groningen laten onderhouden.
Nog tips en tricks voor de aanschaf van een 450h ?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Ja klopt , je schijnt er enorme kilometer standen mee te kunnen bereiken.
Bevalt goed dus jouw 450h ?
Word dealer onderhouden?
Nog tips en tricks voor de aanschaf van een 450h ?
De mijne heeft nog weinig km gereden (101000 km). Dat is uiteraard nog erg weinig. Anderen hier zullen al veel meer km ervaring hebben. Hij bevalt inderdaad zeer goed. Een van de opvallendste zaken voor mij is het relatief lage brandstofverbruik - afhankelijk van rijstijl en verkeersdrukte varierend tussen 7 tot 8.5 km/100 km. Wagenafmetingen, vermogen en gewicht in aanmerking genomen zijn dat schitterende cijfers . Mijn inschatting is dat de hybride constructie daar 25 tot 30% aan bijdraagt.

De auto krijgt inderdaad zijn geadviseerde "wellnessbehandelingen" bij de dichtstbijzijnde dealer. De kosten daarvan vallen (als er geen onvoorziene reparaties nodig zijn) alleszins mee - veel van mijn vorige auto's waren aanzienlijk duurder in onderhoud. Als er al vervanging van onderdelen nodig is (afgezien van banden, remblokken, ruitewissers etc.) denk ik dat het wel duur kan worden. Het in voorraad houden van niet vaalk nodige onderdelen kost uiteraard geld en omdat er maar weinig auto's van dit type rondrijden zijn er doorgaans geen alternatieve onderdeelfabrikanten. Tot nu toe is er echter nog niets gerepareerd.

Tips voor de aanschaf? Eigenlijk niet anders dan voor welke auto dan ook. Let op onderhoudshistorie, sporen van slijtage, eventueel gerepareerde aanrijdingsschade etc. Van de 450h zijn er verschillende uitvoeringen. Mijn favoriete uitvoering is de "luxury line" uitvoering" met als extra de Mark Levinson geluidsinstallatie. De "business" uitvoering is wat karig uitgerust, de "president" uitvoering kent veel extra's waar ik best zonder kan. De F-Sport is ietwat straffer en daardoor minder comfortabel, maar spreekt daardoor een iets andere doelgroep aan. Allemaal zijn ze goed, maar het karakter is enigszins verschillend.

Het aanbod van gebruikte exemplaren is beperkt. Een deel daarvan is in gebruikte vorm geimporteerd. Dat hoeft geen reden te zijn om de auto niet te kopen - een auto die via een dealer met garantie wordt aangeboden met een bekende onderhoudshistorie kan een prima auto zijn. Mijn advies is: probeer zo mogelijk in de verschillende typen een proefrit te maken - het laat je de verschillen ervaren en leert je wat je beslist denkt nodig te hebben en waar je eigenlijk wel zonder kunt. Neem er de tijd voor. Als je geen zilvergrijze met zwarte binnenbekleding wilt, kan het vinden van een geschikt exemplaar lang duren....

Bij een Lexus dealer kun je voor een betrekkelijk laag bedrag een aankoopkeuring laten doen. Dat klinkt een beetje als een slager die zijn eigen vlees keurt, maar kan toch best wel zinvol zijn. Het geeft toch een indruk van de staat van de auto en of binnen afzienbare tijd mogelijk kostbare reparaties nodig zullen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Isnoord

Nieuw hier
11 feb 2024
7
22
3
De mijne heeft nog weinig km gereden (101000 km). Dat is uiteraard nog erg weinig. Anderen hier zullen al veel meer km ervaring hebben. Hij bevalt inderdaad zeer goed. Een van de opvallendste zaken voor mij is het relatief lage brandstofverbruik - afhankelijk van rijstijl en verkeersdrukte varierend tussen 7 tot 8.5 km/100 km. Wagenafmetingen, vermogen en gewicht in aanmerking genomen zijn dat schitterende cijfers . Mijn inschatting is dat de hybride constructie daar 25 tot 30% aan bijdraagt.

De auto krijgt inderdaad zijn geadviseerde "wellnessbehandelingen" bij de dichtstbijzijnde dealer. De kosten daarvan vallen (als er geen onvoorziene reparaties nodig zijn) alleszins mee - veel van mijn vorige auto's waren aanzienlijk duurder in onderhoud. Als er al vervanging van onderdelen nodig is (afgezien van banden, remblokken, ruitewissers etc.) denk ik dat het wel duur kan worden. Het in voorraad houden van niet vaalk nodige onderdelen kost uiteraard geld en omdat er maar weinig auto's van dit type rondrijden zijn er doorgaans geen alternatieve onderdeelfabrikanten. Tot nu toe is er echter nog niets gerepareerd.

Tips voor de aanschaf? Eigenlijk niet anders dan voor welke auto dan ook. Let op onderhoudshistorie, sporen van slijtage, eventueel gerepareerde aanrijdingsschade etc. Van de 450h zijn er verschillende uitvoeringen. Mijn favoriete uitvoering is de "luxury line" uitvoering" met als extra de Mark Levinson geluidsinstallatie. De "business" uitvoering is wat karig uitgerust, de "president" uitvoering kent veel extra's waar ik best zonder kan. De F-Sport is ietwat straffer en daardoor minder comfortabel, maar spreekt daardoor een iets andere doelgroep aan. Allemaal zijn ze goed, maar het karakter is enigszins verschillend.

Het aanbod van gebruikte exemplaren is beperkt. Een deel daarvan is in gebruikte vorm geimporteerd. Dat hoeft geen reden te zijn om de auto niet te kopen - een auto die via een dealer met garantie wordt aangeboden met een bekende onderhoudshistorie kan een prima auto zijn. Mijn advies is: probeer zo mogelijk in de verschillende typen een proefrit te maken - het laat je de verschillen ervaren en leert je wat je beslist denkt nodig te hebben en waar je eigenlijk wel zonder kunt. Neem er de tijd voor. Als je geen zilvergrijze met zwarte binnenbekleding wilt, kan het vinden van een geschikt exemplaar lang duren....

Bij een Lexus dealer kun je voor een betrekkelijk laag bedrag een aankoopkeuring laten doen. Dat klinkt een beetje als een slager die zijn eigen vlees keurt, maar kan toch best wel zinvol zijn. Het geeft toch een indruk van de staat van de auto en of binnen afzienbare tijd mogelijk kostbare reparaties nodig zullen zijn.
Bedankt voor je reactie
Zal je tips in overweging nemen .
Ga eerst even een tijdje van de is 300h genieten en in tussentijd inlezen in de gs450h materie .
 

Isnoord

Nieuw hier
11 feb 2024
7
22
3
Welkom in het forum. Gefeliciteerd met de aankoop, een van de beste auto's die te koop staan. Als je vragen hebt is dit forum de plek. Veel ervaring hier. Succes en vele veilige km gewenst.
Dank voor het welkom
Nu nog niet echt prangende vragen , maar zal vast komen straks .
Vind de is 300h een prettige verandering van auto, rijd heerlijk comfortabel en ontspannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Welkom. Veel mooie en plezierige kilometers. Na 42 jaar mag je jezelf wel een keer verwennen met een Lexus.