Nieuwe brandstofverbruik meting starten

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Via het navigatiescherm wordt de mogelijkheid geboden om een overzicht te krijgen van "vorige metingen" wat het brandstofverbruik betreft. In dat scherm kun je oude gegevens wissen, maar om een nieuwe meting te starten moet je het gemiddelde verbruik op 0 zetten in het instrumentenpaneel (tenminste dat wordt gemeld als je op het vraagteken klikt). Heeft iemand misschien een idee hoe je dit gemiddelde verbruik op 0 kunt zetten?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
volgens mij steekt er rechts ergens een paaltje uit je cluster... als je die in houdt voor een paar secondes dan wordt de teller gereset... volgens mij moet je dan wel eerst de teller kiezen...
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
@mlcoolj: dank je voor de reactie. Klopt, dat is dus dat pinnetje waarmee je de dagteller ook op 0 zet. Weet alleen niet of dat de average consumption dan ook op 0 zet. Zal het straks eens proberen en e.e.a. terugkoppelen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
oohhh ok, nee, de average consumption is weer iets anders... dat moetje via de boord computer resetten... maar hoe, weet ik niet, ik heb geen CT... misschien staat het in het instructieboek(je) :D
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Ben er helaas nog niet uit... Met dat 'pinnetje' kun je het gemiddelde verbruik niet resetten. Via het navigatiescherm kun je het 'per minuut gemiddelde verbruik' wel resetten, maar een nieuwe meting in het scherm 'vorige metingen' wordt dan niet automatisch gestart... Maar we zoeken verder!
 

Lex

Nieuw hier
6 apr 2011
9
0
0
Volgens mij zoals Maistah hierboven zegt.
Door op de display knop(op het stuur) te drukken tot het gemiddeld verbruik op het kleine schermpje staat, en dan de display knop een paar seconden inhouden?
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ja ik heb het geprobeerd en het is even zoeken maar het klopt. Enige waar je even op moet letten is dat er 2x een gemiddeld verbruik langskomt. 1x een scherm met huidig verbruik (samen met dat balkje dat van links naar recht heen en weer gaat afhankelijk van het huidige verbruik. En een het gemiddelde verbruik te herkennen aan alleen een getal. Deze laatste kun je resetten met het pinnetje (het andere huidige verbruik logischerwijs niet).
 

marcelleke

Nieuw hier
26 apr 2011
17
0
0
Inderdaad! In de 'grote' average display modus de DISP knop op het stuur 1 seconde ingedrukt houden en hij staat op nul. Stond idd trouwens ook in de handleiding... :mrgreen: Desalniettemin, bedankt voor de info!