Nieuwe lotgenoot: Xenon

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Mag ik me bij jullie aansluiten?

Mijn naam is Vincent, qua leeftijd nog n?t aan de goede kant van de 50, sinds een half jaar woonachtig in Duitsland op nog geen 5km over de grens t.h.v. Almelo, en sinds enkele dagen in het bezit van een IS250.

Mijn autogeschiedenis omvat enkel japanse auto's, omdat ik daar uitstekende ervaringen mee heb opgedaan. Ooit begonnen met Toyota, met uitstapjes naar Mazda en sinds de laatste 20 jaar Mitsubishi Galant.
Mijn laatste auto is een Galant VR4, Bi-Turbo V6, 280pk, AWD, rechtsgestuurd en eigen import uit Japan.
Op dit moment ben ik ??n van de moderators van GalantFans.nl, dus weet de waarde te schatten van fora als deze.

De zwarte Lexus heb ik van de 1e eigenaar overgenomen, is van september 2007, is voorzien van beige leer, navi en een zijdezachte A/T en heeft nog geen 50k op de klok. Er zijn een aantal auto's waar ik vanaf dag een van onder de indruk ben. Deze IS is daar ??n van. H??l wat anders dan m'n VR4. Wat een serene rust! Ik heb de afgelopen vijf dagen voor rood nog nooit zo vaak naar een toerenteller gekeken om me ervan te vergewissen of het blok nog wel draait...

Maar goed, met deze Premium Toyota gaat weer een geheel nieuwe wereld voor me open. Al zijn de modificatiedriften bij mij inmiddels aardig geluwd, ben ik niet minder nieuwsgierig geworden naar alle ins and outs van deze solide bolide. Ik zou (op de xenonverlichting na) ook niet weten wat er nog aan de uitrusting van deze Lexus ontbreekt. Morgen krijgt de IS nieuwe schoenen (zitten nu nog de eerste banden onder!) en zal ik zeer binnenkort de DAP in gereedheid gaan brengen om de (overigens goed verzorgde) laklaag volledig swirlvrij te polishen. Daarna breekt de tijd aan om... :photo:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum Vincent en proficiat met de fraaie aanwinst.

Dat is idd een aardige Lexus eigenschap, hoe vaak ik niet in het begin opnieuw probeerde te starten.. :p
Overigens is die Mitsu VR4 ook niet verkeerd :rulez:

Foto's houden we tegoed, bedankt voor je intro!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier op het forum Vincent, veel plezier met de IS, maar dat gaat wel lukken.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom Vincent! Heel veel plezier met de IS, maar dat komt wel goed ;)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi en welkom,
weet onderhand wel hoe een IS 250 er uit ziet, dus ben eigenlijk nog nieuwsgieriger naar fotos van Galant.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Haha, Mitsu Galant foto's op een Lexus forum gevraagd... Wie had dat gedacht?
Maar wel leuk, die belangstelling. :rulez: Op dit moment zien de auto's (alle drie) er niet bepaald showwaardig uit, dank zij winterschoeisel en de invloeden van de ..eh.. heersende lente. Vooral de Lexus draagt op dit moment een lichtzwarte (!) jas :O . en is verre van fotowaardig...

Even wat fotootjes van vorig jaar dan maar. De parelmoerwitte is een VR4 uit '98 en heb ik zelf vanuit Japan naar NL (en nu dan Dld) gehaald. De groene Galant is een 'motorisch gewone' V6 Avance van vrouwlief...
 

Bijlagen

  • IMG_3926 [HDTV (1080)].JPG
    IMG_3926 [HDTV (1080)].JPG
    373,6 KB · Weergaven: 24
  • IMG_3925 [HDTV (1080)].JPG
    IMG_3925 [HDTV (1080)].JPG
    286,5 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3947 [HDTV (1080)].JPG
    IMG_3947 [HDTV (1080)].JPG
    369,1 KB · Weergaven: 25

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Hmmm... maximaal drie plaatjes per post?
Dan nog ??ntje voor de smaak.
 

Bijlagen

  • IMG_3948 [HDTV (1080)].JPG
    IMG_3948 [HDTV (1080)].JPG
    402,4 KB · Weergaven: 25

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mooi man! Waar staat de "VR4" voor eigenlijk?? je kunt je plaatjes ook zelf elders hosten en dan vanaf hier linken.. kun je meer plaatjes in een post plaatsen
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Dank voor het warme welkom :mrgreen: !

De VR4 is in Europa nooit leverbaar geweest. Sterker nog: het model was in beginsel uitsluitend bestemd voor de Japanse thuismarkt en is dus ook uitsluitend als RHD gebouwd. De VR4 bleek echter hotter dan gedacht, dus werden ook officieel enkele honderden exemplaren naar RHD-landen als Australie en de UK gehaald. De VR4 is van '96 t/m '02 gebouwd, heeft een 2.5 V6 met twee turbo's onder de kap, 280pk, 350Nm, 0-100 in 5.9s.

Mijn VR4 is een Type-S, wat zoveel inhoud dat er een actief achterdiff onder zit (AYC). Dat maakt weer dat deze VR4 niet alleen lekker van z'n plek komt, maar ook akelig hard om de hoek kunt mikken. Onbegrijpelijk hoe makkelijk 1650kg te handlen is. De grip en tractie is onder alle omstandigheden echt fenomenaal.

Top Gear's Jeremy Clarkson: "...There are a few cars I'd like to own. This VR4 is definitely one of them..."

Nu ik dit zo weer eens de revue laat passeren... De bedoeling is dat ik de VR4 in de verkoop ga doen... :O :splash:
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Welkom hiero, veel plezier op het forum en met je lex maar dat komt zeker wel goed.
Echt een hele nette wagen die vr4, mooie kleur ook past goed bij het model.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Mooie spullen man! Ik vond die "haaiebek"van dit type galant altijd al mooi. Had er bijna een gekocht ipv de V70, maar vond de achterpartij van de station minder, De oude lancer station heeft juist wel een een mooie sobere/strakke achterkant voor een station, net als de 855 en eerste serie V70 van Volvo. Als je zo'ouder model lancer station weet te staan houd ik me aanbevolen.