nieuwe schokdemper

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Terug van vakantie vond ik een plasje olie onder het linker voorwiel. Schokdemper overleden. Na wat rondvragen blijken de schokdempers te speciaal en de GS 430 te weinig verkocht in NL om aftermarket schokdempers te maken. Een nieuwe bij Lexus halen kan altijd (EUR 400). Heeft iemand dit zelf ook al eens aan de hand gehad en een betere oplossing gevonden: import vanuit andere UK landen, eBay?? Het gaat overigens om nr 48520-30160. Dit is een de instelbare schokdemper (2 standen). Deze zou vervangen zijn door 48520-80172. maar dat laatste is me niet helemaal duidelijk.

Suggesties zijn welkom.

Andre
 
Laatst bewerkt:

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Tein en Ohlins zijn echt 2 totaal verschillende dingen. Tein zou ik in het zelfde rijtje zetten als BC (al hoorde ik vroeger daar juist mindere verhalen over) waar een merk als Ohlins daar echt boven zit. Prijs is ookgerust x2.

Als je zo veel geld uit wilt geven zou je ook Intrax kunnen overwegen, dat zit gewoon lekker hier in nederland. Ik heb een set van hun onder de mazda en ondanks dat de mazda flink stug is, vind ik die qua vering comfortabeler dan mijn lexus op airlift en dat komt naar mijn idee door de demping.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
599
50
28
Tein en Ohlins zijn echt 2 totaal verschillende dingen. Tein zou ik in het zelfde rijtje zetten als BC (al hoorde ik vroeger daar juist mindere verhalen over) waar een merk als Ohlins daar echt boven zit. Prijs is ookgerust x2.

Als je zo veel geld uit wilt geven zou je ook Intrax kunnen overwegen, dat zit gewoon lekker hier in nederland. Ik heb een set van hun onder de mazda en ondanks dat de mazda flink stug is, vind ik die qua vering comfortabeler dan mijn lexus op airlift en dat komt naar mijn idee door de demping.
Helemaal eens, het jammere is dat (in tegenstelling tot de S160/MK2) voor de S190/MK3 er niet heel veel beschikbaar is. Intrax heeft iig geen set voor de S190. Mijn referentie/budget is circa 2800 euro, gelijk aan als ik bij de dealer rondom schokbrekers laat vervangen
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
872
1
490
63
Volgens mij maakt Intrax altijd maatwerk. Dus je krijgt wat je hebben wilt. Ik denk dat je bij Intrax met dat budget (€2800) net wel/net niet uitkomt. Als je ter plaatse bent bij Intrax kun je volgens mij meer voor elkaar krijgen qua prijs dan wanneer je mailt of belt. Voor dat budget kun je ook net wel/net niet slagen voor een Ohlins set. Als je die Ohlins set nou bij Madeno Racing in Tholen koopt, kunnen zij die ook voor jou op maat maken. Je budget is ruim genoeg voor fatsoenlijke alternatieven, waarbij Intrax en Ohlins echt goed spul is. Beter waarschijnlijk dan OEM
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
388
123
43
Klopt. In de basis doet intrax maat werk, maar alles word ook opgeslagen. Dus wanneer er een set ontworpen is kunnen zij makkelijk nog een set maken (exacte kopie of iest anders samen gesteld).

Ik kan voor je informeren, als je dat liever zelf doet rechtstreeks kan dat ook natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
599
50
28
Ik ga contact opnemen met Intrax en waar mogelijk even langs rijden als ik in de buurt ben. Afgelopen weekend op Spa-Francorchamps stond er toevallig een busje van Ohlins in de paddock van de Lamborghini Super Trofeo voor wat mooi spul te installeren.