Nieuwe server forum

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Goed werk, mannen :D
Toch vind ik het persoonlijk nog wat traag. Ik krijg dan een geel blokje met de tekst "Working..." en dan moet ik wachten.
Klopt dat? Of hebben jullie mijn IP gelinkt aan de oude server... :p
Of verwacht ik teveel mbt snelheid vh forum?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt voor de hulp. Met de VPS hebben we in ieder geval een iets snellere performance, maar schrijven naar de database duurt ook m.i. iets te lang. Op dit moment zal Roelvb nog wat tweaken met de VPS.

Anders moeten we op zoek naar een snelle host. Het probleem echter is wanneer je snelheid wilt, dit echt geld gaat kosten. We gingen van een shared server van c/a 50 euro per jaar naar een VPS welke 125 Euro per jaar kost. Nog sneller kost gewoon meer.

Zelf een server bij mij thuis plaatsen is dan het duurst (glasvezel internet + eigen server + onderhoud + afschrijving + extras)

Google geeft bijvoorbeeld aan dat compressie aan moet. Wanneer wij dit doen loopt het RAM vol. 1 GB is namelijk al niet al teveel, maar zou voldoende moeten zijn. Echter is VB een heel zwaar pakket.

Voorlopig kijken we of we het een en ander nog sneller kunnen krijgen. Deze VPS is voorlopig voor 3 maanden gehuurd. Dat is de tijd die wij hebben om te zien of het de moeite waard is.

In de tussentijd houden we de ogen open en zijn suggesties natuurlijk meer dan welkom.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ondertussen zijn we tot de conclusie gekomen dat de VPS van FXW waar wij nu op zitten gewoon niet goed genoeg is. Hij schijnt gedeeld te worden met een paar grote gebruikers en het duurt dan even voor de resources vrij gemaakt worden wanneer Lexusforum daar om vraagt. Wij gaan dit weekend nog ??n maal van provider veranderen. Dit wordt een iets duurdere hosting, Het betreft een andere VPS bij vpsserver.nl


Voor de ge?nteresseerden, het forum staat dan op SSD, waar wij 2,4ghz op 2 cores reserveren van de processor met 1.5gb aan RAM. Het geheel draait dan op Debian 7 x64. Deze specs zijn meer dan voldoende voor vbulletin. Mocht je meer willen weten, dan kan je Roelvb benaderen.

Daarnaast zal de upgrade naar 5.1.3 ook uitgevoerd moeten gaan worden. Deze zou het enter probleem (line spacing) van de mobiele website moeten verhelpen op IOS.

Wanneer ook dit niet werkt, of voldoende werkt dan moeten we op zoek gaan naar alternatieven. Helaas is het erg moeilijk om vbulletin 5 te migreren naar andere forum software. Maar we zijn voorzichtig positief over de nieuwe server. De testopstelling werkt in ieder geval stukken sneller.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
838
1
442
63
Klinkt goed Hube! Op basis van die specs zou het forum goed moeten performen. Op basis van mijn ervaring: als je een keus moet maken tussen of meer geheugen, of meer CPU, kies dan voor meer geheugen, zeker op Linux.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, we houden de optie nog open om het geheugen wat uit te breiden of eventueel de CPU. Maar ik hoop echt dat het wat beter gaat lopen.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Het forum is zojuist gemigreerd naar de nieuwe server.
En vBulletin is ge?pdatet.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Meteen even testen.
Newline op mobiel, werkt dat nu ook?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gelukkig! :) Eerste ervaringen zijn aan mijn kant ook zeer positief.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
838
1
442
63
Voor zover dat nog niet veel gemeld lijkt te zijn in dit topic. Het forum reageert merkbaar vlotter op de nieuwe server! :rulez: