Nieuwe software Lexusforum

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Even een update:

Roelvb is hard bezig met het testen van de migratie. Hij is tegen een aantal issues aangelopen en werkt hard om deze op te lossen. Het lijkt erop dat de database migratie van het forum wel werkt, hoewel het stukken meer werk is dan vooraf ingeschat. Roelvb is bezig een draaiboek te maken voor de werkelijke migratie, zodat bij ieder issue dat op komt, er een oplossing op papier staat.

Wat echter erg tegenvalt is de migratie van wordpress (nieuws). Er is geen importer voor beschikbaar en wij zijn nu de opties aan het bespreken. Er zijn twee opties:
1. Het zelf schrijven van een importscript (Heel veel werk)
2. Een integratie (bridge) maken tussen wordpress en vbulletin

Optie 1 is natuurlijk de mooiste, maar optie 2 sluit een latere migratie niet uit.

Dat was het wel weer. Wij houden jullie natuurlijk op de hoogte.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Goed bezig heren. Heb er geen verstand van, maar succes en jullie zijn erg goed bezig. :rulez: :worship:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wij hebben er voor gekozen om vbulletin voorlopig alleen te gebruiken voor het forum. Wordpress zal voor het nieuws nog gebruikt worden tot de 5.1 update van vbulletin.

Het blijkt dat de Nederlandse vertaling ookbest veel voeten in de aarde heeft. Er zijn zo'n 200 pagina's die vertaald moeten worden en om een indicatie te geven, ik ben op blz. 20.

Ondertussen dient de decemberdrukte zich ook in het priv? leven aan, dus zal de werkelijke migratie van het forum in het nieuwe jaar zijn. Zo als het er nu uitziet zal Lexusforum waarschijnlijk een paar dagen uit de lucht gehaald worden om de migratie te kunnen voltooien. Ik had gehoopt dit in een paar uur te kunnen doen, maar dat gaat echt niet lukken.
 

parabels

Hoort erbij
25 okt 2013
47
0
0
Kont er ook een mogelijkheid om een bedankt knop te drukken? Veel succes. Als ik een paar pagina's ofzo moet helpen vertalen dan stuur je maar een pm!

Groetjes Raymond
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Enige manier is volgens mij door in je mobiele browser in te stellen dat hij zich niet identificeren als desktop.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja. Dit is hardcoded en de reden waarom vbulletin aangeschaft is. Men wilde een mobiele versie van Lexusforum. Dat dit toch niet is wat je wilt is iets waar wij nu weinig aan kunnen doen. Wellicht kunnen we nog iets doen aan de layout door bepaalde velden weg te laten. Maar dat heeft even geen prio. Daarnaast is het wijzigen van code in de website niet iets wat je even doet en is er geen "knop" die omgezet wordt, daar zitten vele uren van het doorlopen van code in.

We verzamelen alle issues en kijken welke echt een hoge prio hebben. Die worden opgelost als dat zonder al te grote ingrepen kan. De issues die niet opgelost kunnen worden moeten de developers t.z.t. oplossen.

De hoogste prioriteit (op korte termijn) is het verhuizen naar een VPS (Virtual Private Server) om de problemen met performance van de website op te lossen.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
#16 Vandaag, 11:15 @admin waarom kan ik mijn post niet editten en komen de regels zonder witte regel achter elkaar??
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Vanaf een ipad, maar ik dacht dat de pc ook problemen gaf, dat zal ik nakijken.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Testing....
Safari van Apple

EDIT: Via Safari op de Mac (PC) werkt het wel, via Safari iPad niet
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Bedankt voor het testen.
Is eigenlijk heel vreemd, ik zou verwachten dat Safari op Mac niet anders met zoiets omgaat dan Safari mobiel.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Normale (") websites zien een ipad gelijkwaardig als pc, de iphone geeft vaker andere resultaten. Vandaar de melding!
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
!!! Op de MAC zag ik "EDIT", hier zie op de iPad "bewerken", dus versie verschil. Kan je daar wat mee?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het taalverschil heeft te maken met welke taal je onderaan hebt geselecteerd. Het probleem op ipad en iphone is al gemeld. Het enige wat mij niet duidelijk is mbt de ipad is of dat de mobiele versie van de website aangesproken wordt of de gewone. Op de iphone is het de mobiele.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Hube, mij valt op dat ik geen email notificaties meer krijg bij Prive Berichten!

Mijn adres gecheckt en dat klopt gewoon.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Klopt. Dat is een probleem. Ik hoop dat wij dit kunnen oplossen of dat vbulletin dit oplost.