Na heel veel uren leesplezier hier op het forum wil ik mezelf voortellen.
Ik ben Arno, inmiddels de 40 gepasseerd en woon in Gelderland.
Inmiddels al een aardige geschiedenis opgebouwd met verschillende auto's.
Begonnen in een Renault 5 waar ik de carburateur had vervangen voor een dubbele Weber voor wat meer vermogen.
Hierna een Renault 11 waar het 1400 blokje moest wijken voor een 1700cc exemplaar wat deze lichte auto toch wat meer actie gaf.
Na een standaard Renault 19 en Laguna in een 2 liter Megane Coup? terecht gekomen waar lachgas de extra boost moest verzorgen.
Helaas had Renault toen veel problemen waarna de overstap naar de Volkswagengroep volgde in een Seat Leon Cupra R.
Uiteraard kon ik het niet laten om hier dmv chiptuning het vermogen wat verder te laten toenemen en een eind boven de 250pk uit kwam.
Hier verschillende km mee rondgereden met een flinke smile.
Doordat ik mijn huidige vriendin (inmiddels vrouw) tegen het lijf liep die als hobby paarden heeft de Cupra uiteindelijk ingeruild omdat hier
geen trailer achter mocht. Een Toyota RAV4 automaat was het gevolg. Heel veel minder power maar 4wd en automaat is toch ook fijn rijden...
Hierna een korte uitstap gemaakt naar een VW Passat 4 motion met een 2 liter TDI. Deze ook weer gechipt maar al snel van de hand gedaan
doordat de betrouwbaarheid van de VAG groep inmiddels al sterk achteruit ging wat al goed te merken was aan deze auto.
Naar meer betrouwbaarheid gekeken en uitgekomen bij een Subaru Forester met de 2.5 turbo er in. Ook deze wat laten helpen en op een
kleine 300pk uitgekomen. Met 4wd is dit toch wel erg lekker rijden moet ik zeggen.
Door faillissement van mijn werkgever tijdelijk als zelfstandige bezig geweest en daarvoor een zwaardere 4wd gereden op grijs kenteken.
Dit was een Hyundai Santa Fe met automaat en 2.2 diesel. Dit geeft uiteraard niet de kick van veel vermogen maar rijdt toch aardig.
Na deze periode overgestapt op een "zuinige" diesel. Een Seat Leon 1.6 TDI. Uiteraard wat gechipt maar het blijft behelpen qua vermogen en
de zuinigheid was ondanks de inmiddels rustigere rijstijl erg ver te zoeken. Lang leve de downgrade van de motoren.
Nu op zoek geweest naar een auto die me weer de smile geeft...
Vanwege de betrouwbaarheid viel na veel leeswerk de Volkswagengroep af. Verder lezen dan maar en in de selectie van betrouwbare auto's
gaan strepen om bij een auto uit te komen die me weer zou bevallen.
Zo dus ook op het Lexusforum terecht gekomen en gevallen voor de IS 250. Eigenlijk nooit bij Lexus gekeken maar wat maken die mooie auto's!!!
Na een proefrit heeft de IS 250 me niet meer losgelaten en uiteindelijk de knoop doorgehakt en het moet een IS 250 worden.
Veel zoeken op internet en prijzen aanvragen heeft geleid naar Lexus Sittard. Proefrit gemaakt en......dit is hem!
Nog even kortsluiten met mijn wederhelft en ja hoor het wordt hem definitief!!
De koop rondgemaakt en dan het lange wachten tot we hem afgelopen weekend op konden halen.
Een donkergrijze business met donker lederen bekleding, navigatie en ML geluid uit 2008. Helemaal super!!!
En erg belangrijk...mijn smile is weer terug als ik de auto zie, start en rijdt.
Teruglezend is het toch een aardige geschiedenis. Haha. Maar nu weer helemaal blij met de autokeuze.
Ik ben Arno, inmiddels de 40 gepasseerd en woon in Gelderland.
Inmiddels al een aardige geschiedenis opgebouwd met verschillende auto's.
Begonnen in een Renault 5 waar ik de carburateur had vervangen voor een dubbele Weber voor wat meer vermogen.
Hierna een Renault 11 waar het 1400 blokje moest wijken voor een 1700cc exemplaar wat deze lichte auto toch wat meer actie gaf.
Na een standaard Renault 19 en Laguna in een 2 liter Megane Coup? terecht gekomen waar lachgas de extra boost moest verzorgen.
Helaas had Renault toen veel problemen waarna de overstap naar de Volkswagengroep volgde in een Seat Leon Cupra R.
Uiteraard kon ik het niet laten om hier dmv chiptuning het vermogen wat verder te laten toenemen en een eind boven de 250pk uit kwam.
Hier verschillende km mee rondgereden met een flinke smile.
Doordat ik mijn huidige vriendin (inmiddels vrouw) tegen het lijf liep die als hobby paarden heeft de Cupra uiteindelijk ingeruild omdat hier
geen trailer achter mocht. Een Toyota RAV4 automaat was het gevolg. Heel veel minder power maar 4wd en automaat is toch ook fijn rijden...
Hierna een korte uitstap gemaakt naar een VW Passat 4 motion met een 2 liter TDI. Deze ook weer gechipt maar al snel van de hand gedaan
doordat de betrouwbaarheid van de VAG groep inmiddels al sterk achteruit ging wat al goed te merken was aan deze auto.
Naar meer betrouwbaarheid gekeken en uitgekomen bij een Subaru Forester met de 2.5 turbo er in. Ook deze wat laten helpen en op een
kleine 300pk uitgekomen. Met 4wd is dit toch wel erg lekker rijden moet ik zeggen.
Door faillissement van mijn werkgever tijdelijk als zelfstandige bezig geweest en daarvoor een zwaardere 4wd gereden op grijs kenteken.
Dit was een Hyundai Santa Fe met automaat en 2.2 diesel. Dit geeft uiteraard niet de kick van veel vermogen maar rijdt toch aardig.
Na deze periode overgestapt op een "zuinige" diesel. Een Seat Leon 1.6 TDI. Uiteraard wat gechipt maar het blijft behelpen qua vermogen en
de zuinigheid was ondanks de inmiddels rustigere rijstijl erg ver te zoeken. Lang leve de downgrade van de motoren.
Nu op zoek geweest naar een auto die me weer de smile geeft...
Vanwege de betrouwbaarheid viel na veel leeswerk de Volkswagengroep af. Verder lezen dan maar en in de selectie van betrouwbare auto's
gaan strepen om bij een auto uit te komen die me weer zou bevallen.
Zo dus ook op het Lexusforum terecht gekomen en gevallen voor de IS 250. Eigenlijk nooit bij Lexus gekeken maar wat maken die mooie auto's!!!
Na een proefrit heeft de IS 250 me niet meer losgelaten en uiteindelijk de knoop doorgehakt en het moet een IS 250 worden.
Veel zoeken op internet en prijzen aanvragen heeft geleid naar Lexus Sittard. Proefrit gemaakt en......dit is hem!
Nog even kortsluiten met mijn wederhelft en ja hoor het wordt hem definitief!!
De koop rondgemaakt en dan het lange wachten tot we hem afgelopen weekend op konden halen.
Een donkergrijze business met donker lederen bekleding, navigatie en ML geluid uit 2008. Helemaal super!!!
En erg belangrijk...mijn smile is weer terug als ik de auto zie, start en rijdt.
Teruglezend is het toch een aardige geschiedenis. Haha. Maar nu weer helemaal blij met de autokeuze.