Nog een nieuwe IS 250 rijder.

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Na heel veel uren leesplezier hier op het forum wil ik mezelf voortellen.

Ik ben Arno, inmiddels de 40 gepasseerd en woon in Gelderland.
Inmiddels al een aardige geschiedenis opgebouwd met verschillende auto's.

Begonnen in een Renault 5 waar ik de carburateur had vervangen voor een dubbele Weber voor wat meer vermogen.
Hierna een Renault 11 waar het 1400 blokje moest wijken voor een 1700cc exemplaar wat deze lichte auto toch wat meer actie gaf.
Na een standaard Renault 19 en Laguna in een 2 liter Megane Coup? terecht gekomen waar lachgas de extra boost moest verzorgen.
Helaas had Renault toen veel problemen waarna de overstap naar de Volkswagengroep volgde in een Seat Leon Cupra R.
Uiteraard kon ik het niet laten om hier dmv chiptuning het vermogen wat verder te laten toenemen en een eind boven de 250pk uit kwam.
Hier verschillende km mee rondgereden met een flinke smile.

Doordat ik mijn huidige vriendin (inmiddels vrouw) tegen het lijf liep die als hobby paarden heeft de Cupra uiteindelijk ingeruild omdat hier
geen trailer achter mocht. Een Toyota RAV4 automaat was het gevolg. Heel veel minder power maar 4wd en automaat is toch ook fijn rijden...
Hierna een korte uitstap gemaakt naar een VW Passat 4 motion met een 2 liter TDI. Deze ook weer gechipt maar al snel van de hand gedaan
doordat de betrouwbaarheid van de VAG groep inmiddels al sterk achteruit ging wat al goed te merken was aan deze auto.

Naar meer betrouwbaarheid gekeken en uitgekomen bij een Subaru Forester met de 2.5 turbo er in. Ook deze wat laten helpen en op een
kleine 300pk uitgekomen. Met 4wd is dit toch wel erg lekker rijden moet ik zeggen.

Door faillissement van mijn werkgever tijdelijk als zelfstandige bezig geweest en daarvoor een zwaardere 4wd gereden op grijs kenteken.
Dit was een Hyundai Santa Fe met automaat en 2.2 diesel. Dit geeft uiteraard niet de kick van veel vermogen maar rijdt toch aardig.

Na deze periode overgestapt op een "zuinige" diesel. Een Seat Leon 1.6 TDI. Uiteraard wat gechipt maar het blijft behelpen qua vermogen en
de zuinigheid was ondanks de inmiddels rustigere rijstijl erg ver te zoeken. Lang leve de downgrade van de motoren.

Nu op zoek geweest naar een auto die me weer de smile geeft...
Vanwege de betrouwbaarheid viel na veel leeswerk de Volkswagengroep af. Verder lezen dan maar en in de selectie van betrouwbare auto's
gaan strepen om bij een auto uit te komen die me weer zou bevallen.

Zo dus ook op het Lexusforum terecht gekomen en gevallen voor de IS 250. Eigenlijk nooit bij Lexus gekeken maar wat maken die mooie auto's!!!
Na een proefrit heeft de IS 250 me niet meer losgelaten en uiteindelijk de knoop doorgehakt en het moet een IS 250 worden.
Veel zoeken op internet en prijzen aanvragen heeft geleid naar Lexus Sittard. Proefrit gemaakt en......dit is hem!
Nog even kortsluiten met mijn wederhelft en ja hoor het wordt hem definitief!!
De koop rondgemaakt en dan het lange wachten tot we hem afgelopen weekend op konden halen.
Een donkergrijze business met donker lederen bekleding, navigatie en ML geluid uit 2008. Helemaal super!!!
En erg belangrijk...mijn smile is weer terug als ik de auto zie, start en rijdt. :D

Teruglezend is het toch een aardige geschiedenis. Haha. Maar nu weer helemaal blij met de autokeuze.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wauw , ik mag hier een echte liefhebber welkom heten op het forum
welkom ! en wat goed dat je een auto heb gekozen die je dat gevoel terug gaf en je veel plezier gaat geven

persoonlijk en voor velen hier is dat een must

heel veel plezier gewenst in jullie nieuwe IS en een foto is altijd leuk ;)
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Dank jullie.

Tot nu toe al veel met een smile rondgereden.
Hoop volgende week een paar foto's te kunnen maken.

Uiteraard al een klein wensenlijstje in gedachten...
- Joe Z
- 18 inch velgen met zomerbanden
- kleine verlaging dmv Tein veren

Verder nog kijken wat ik wil.
Nu al vast 17 inch Dezent V velgen met Michelin winterbanden er op liggen. De orginele 16 inch is wel erg klein.

Verder wil ik proberen om de uitlaat weer schoon te krijgen. Hier zitten zwarte (teer?) vlekken op en het leer conditioneren.
Hij moet er tenslotte netjes bij staan.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Welkom en nog veel fijne snelle KM's gewenst.
De to do list van jou was exact het zelfde als mijne alleen heb ik alles wat er op je lijstje staat met nog wat extra's.
Tein veren heb ik 2,5 jaar terug gedaan en ziet er egt gelikt uit. en je Joe Z pijp moet je samen doen met een sportlucht filter;) super vet geluid boven de 4000rpm
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
De to do list hoop ik in de komende tijd rustig af te werken en er zullen best nog wat dingetjes bij komen. :)
De Joe Z staat in ieder geval aardig hoog op de verlanglijst. Is deze ergens in Nederland te verkrijgen of alleen maar te importeren?
 

kadetilek

Hoort erbij
9 dec 2014
99
0
0
welkom arno
ik neem aan je komt uit t zuiden ?
dan zullen we ons zeker nog eens een keer zien
want men let toch wel op een IS 250
ik ben trouwens bij deze auto geweest ivm aankoop
is een mooi auto :rulez:
kom zelf ook uit t zuiden 6km van lexus sittard vandaan :)
en nog een mooie :photo:nooit verkeerd
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
@ allemaal. Bedankt voor het warme onthaal hier.

@kadetilek. 6 km bij Lexus Sittard vandaan, dan ben ik inderdaad dichtbij geweest.
Wat heeft je doen besluiten om deze uiteindelijk niet te nemen? (Gaf mij gelukkig de mogelijkheid om het wel te doen. :) )
Alleen woon ik niet in het zuiden maar tussen Arnhem en Nijmegen...

Hoop binnenkort een mooie :photo: te kunnen maken maar het weer werkt niet echt mee. Heb ik hem net gewassen valt er een regenbui, een vrachtwagen ervoor en kan ik weer opnieuw beginnen.:mad:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Heb ik hem net gewassen valt er een regenbui, een vrachtwagen ervoor en kan ik weer opnieuw beginnen.:mad:
Ach je hebt gekken zoals ondergetekende die zoeken het op en kunnen ze weer lekker wassen:giggle:
 

kadetilek

Hoort erbij
9 dec 2014
99
0
0
Ja GWS fotos komen eraan
T is inderdaad t weer
Ik denk dat ik t samen met mijn velgen doe
Als hij klaar is
Klaar wil zeggen wat ik eraan wil doen
En t besluit dat ik een andere heb genomen is
Ik wou graag een zilverkleurige
En mijn inruil was niet intersant kwa euros
Maar jij hebt een mooie auto gekocht
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Eindelijk de zomervelgen klaar kunnen maken.
Goed schoongemaakt en de laatste restjes er af gehaald met de Sonax Extreme velgenreiniger (gelijk aan Iron-X)
Een glascoating er op gezet en hopen dat ze nu makkelijker schoon te maken zijn. :sneaky:

Niet langer kunnen wachten en de velgen gemonteerd.

Bij deze een paar :photo:

25gfpdv.jpg

2re5ffa.jpg

eg4zzn.jpg

2m2ci6h.jpg

51ydzo.jpg
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
GWS Had jij ook niet een glascoating van Gyeron op je velgen?

Ben benieuwd hoe veel het scheelt.
Aankomend weekend voor de eerste keer proberen.
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Een update voor het schoonmaken van de velgen:

Nu verschillende keren schoongemaakt. Helaas met alleen hoge druk afspuiten werkt dus niet, er blijft nog veel vuil op zitten
Je moet wel degelijk met een spons / velgenborstel er over om ze schoon te krijgen maar gaat wel beter als zonder coating en worden beter schoon.
Bij het nat maken van de velgen zie je wel mooi de druppels er op staan. :D

De andere velgen op de auto van mijn vrouw zijn gladder en ook daar veeg je het remstof er zo af.
Deze nog niet met hoge druk geprobeerd maar worden een stuk minder snel vuil als bij de Lexus en hoeven daardoor minder vaak schoongemaakt te worden.

Tot zo ver wel aardig tevreden over het effect.