- 12 aug 2011
- 18
- 0
- 0
Ok dan, ik heb via een nl veilingsite een LS400 uit 1992 gekocht. Blind, vanaf de foto's en of dat verstandig is zou een andere vraag kunnen zijn...
Afgelopen donderdag opgehaald en naar Hengelo gereden, zo'n +/- 100 km. Ging goed maar wel een nieuwe accu (80 Ah) er in gedonderd op het vertrekpunt want met de bestaande accu gebeurde er eigenlijk niets.
Mijn (tot nu toe) geconstateerde problemen:
- Schurend geluid uit de voorremmen. Klinkt bekend en is oplosbaar. Kosten 400/600 euries wellicht.
- Auto kan niet op slot als je het slot aan de bestuurderskant gebruikt. Is nu een heel gepruts om dat ding op slot te krijgen. Kosten? Ik denk uurloon, want iets vrij maken of toegankelijk kost tijd maar niet zoveel aan materiaal.
- De stuurinrichting slaat erg hard op hobbels dwars op de weg. Zoals je op de A1 de brug over de ijssel op rijdt. Normaal? Geen idee mijn elantra doet dat niet, het is een onderzoekje waard.
- Motor zelf functioneert geweldig eigenlijk. Sta verbaast over de versnelling van 90 naar +/- 160. Ben echt verbaast hierover. Ben ook verbaast over het verbruik, was minder dan ik had verwacht.
- Bestuurdersstoel staat iets scheef, net iets te scheef om confortabel te zijn. Moet iets lulligs zijn wat ik zelf wellicht kan fixen. Ontspoort misschien uit de stoelrails? Het elektriek vwb naar voren/achteren werkt prima. Wat te doen? Geen idee, stoel eruit halen om te kijken wat er loos is.
Nu even kijken hoe ik hier een paar fotootjes kan plaatsen...
Cat.
Fotootjes toevoegen lukt even niet, to be continued...
Afgelopen donderdag opgehaald en naar Hengelo gereden, zo'n +/- 100 km. Ging goed maar wel een nieuwe accu (80 Ah) er in gedonderd op het vertrekpunt want met de bestaande accu gebeurde er eigenlijk niets.
Mijn (tot nu toe) geconstateerde problemen:
- Schurend geluid uit de voorremmen. Klinkt bekend en is oplosbaar. Kosten 400/600 euries wellicht.
- Auto kan niet op slot als je het slot aan de bestuurderskant gebruikt. Is nu een heel gepruts om dat ding op slot te krijgen. Kosten? Ik denk uurloon, want iets vrij maken of toegankelijk kost tijd maar niet zoveel aan materiaal.
- De stuurinrichting slaat erg hard op hobbels dwars op de weg. Zoals je op de A1 de brug over de ijssel op rijdt. Normaal? Geen idee mijn elantra doet dat niet, het is een onderzoekje waard.
- Motor zelf functioneert geweldig eigenlijk. Sta verbaast over de versnelling van 90 naar +/- 160. Ben echt verbaast hierover. Ben ook verbaast over het verbruik, was minder dan ik had verwacht.
- Bestuurdersstoel staat iets scheef, net iets te scheef om confortabel te zijn. Moet iets lulligs zijn wat ik zelf wellicht kan fixen. Ontspoort misschien uit de stoelrails? Het elektriek vwb naar voren/achteren werkt prima. Wat te doen? Geen idee, stoel eruit halen om te kijken wat er loos is.
Nu even kijken hoe ik hier een paar fotootjes kan plaatsen...
Cat.
Fotootjes toevoegen lukt even niet, to be continued...