Ok, een LS400 uit 1992.

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Ok dan, ik heb via een nl veilingsite een LS400 uit 1992 gekocht. Blind, vanaf de foto's en of dat verstandig is zou een andere vraag kunnen zijn...
Afgelopen donderdag opgehaald en naar Hengelo gereden, zo'n +/- 100 km. Ging goed maar wel een nieuwe accu (80 Ah) er in gedonderd op het vertrekpunt want met de bestaande accu gebeurde er eigenlijk niets.

Mijn (tot nu toe) geconstateerde problemen:
- Schurend geluid uit de voorremmen. Klinkt bekend en is oplosbaar. Kosten 400/600 euries wellicht.
- Auto kan niet op slot als je het slot aan de bestuurderskant gebruikt. Is nu een heel gepruts om dat ding op slot te krijgen. Kosten? Ik denk uurloon, want iets vrij maken of toegankelijk kost tijd maar niet zoveel aan materiaal.
- De stuurinrichting slaat erg hard op hobbels dwars op de weg. Zoals je op de A1 de brug over de ijssel op rijdt. Normaal? Geen idee mijn elantra doet dat niet, het is een onderzoekje waard.
- Motor zelf functioneert geweldig eigenlijk. Sta verbaast over de versnelling van 90 naar +/- 160. Ben echt verbaast hierover. Ben ook verbaast over het verbruik, was minder dan ik had verwacht.
- Bestuurdersstoel staat iets scheef, net iets te scheef om confortabel te zijn. Moet iets lulligs zijn wat ik zelf wellicht kan fixen. Ontspoort misschien uit de stoelrails? Het elektriek vwb naar voren/achteren werkt prima. Wat te doen? Geen idee, stoel eruit halen om te kijken wat er loos is.

Nu even kijken hoe ik hier een paar fotootjes kan plaatsen...

Cat.

Fotootjes toevoegen lukt even niet, to be continued...
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Afbeeldingen mogen dus slechts 640 breed zijn... Heb ze even ingekort:
By the way, de velgen vind ik niet schitterend eigenlijk. Maar aan de andere kant vind ik het wel weer een gave bak.
En ja, de tirewraps moeten ook nog verdwijnen van de kentekenplaat.
Hij gaat nu volgende week op de brug om te zien hoe hij aan de onderkant is en dat is bepalend of er ueberhaupt iets gedaan wordt aan de LS.

IMG_0324.JPG

IMG_0325.JPG

IMG_0326.JPG

IMG_0328.JPG
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
BTW, zijn er nog Lexus hobbyisten in de regio Hengelo? Of iemand die voor de fun een Lexus kan opknappen? Tegen betaling uiteraard...
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Vwb mijn opmerking "Bestuurdersstoel staat iets scheef, net iets te scheef om confortabel te zijn. Moet iets lulligs zijn wat ik zelf wellicht kan fixen. Ontspoort misschien uit de stoelrails? Het elektriek vwb naar voren/achteren werkt prima. Wat te doen? Geen idee, stoel eruit halen om te kijken wat er loos is."
Dit is te zien op foto #1. daar helt de bestuurdersstoel wat naar rechts, onduidelijk waarom terwijl de rest keurig in het gelid staat. Iemand een idee?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mooie kleur hoor.. wat betreft de scheven stoel.. is een kwaaltje van de LS, kijk maar eens in het project van Jelmer, genoeg info over de scheve stoel hier viewtopic.php?f=16&t=203 weet niet meer welke pagina het is...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Inderdaad redelijk simpel op te lossen. Je kan het deel meen ik ook gewoon bestellen bij Lexus wat het veroorzaakt (kapot)

LS400's roesten niet ernstig. het subframe achter kan wat roestig zijn. Kokerbalken en dergelijke zijn vrijwel altijd nog als nieuw van binnen, ook al kan hij wat lelijk er uit zien richting achtertrein.

Portieren roesten zo nu en dan aan de onderzijde aan de binnenkant.
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Afgelopen 2 weken een schijf (linksachter laten) vervangen en rondom de blokken laten vervangen EN dus weer een nieuwe apk voor een jaar.
Het enige punt (naast de schijf/blokken) was de bevestiging van de accu en dat is gefixed.
Een probleem is nu dat de ruitenwissers, ramen, knipperlichten & remlichten het niet meer doen terwijl ze het voorheen (en tijdens de apk) het wel deden. Motor start gewoon en ook de koplampen/grootlicht werken.
Heb de zekeringen gechecked en die zijn goed. De 400 heeft blijkbaar een struktureel electrisch probleem maar iemand een idee?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Moet haast wel een hoofdzekering of massa punt zijn, zit alles goed bij de accu? Aangezien daar iets mee is gedaan.



gr. koen
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Yep, heb de aansluiting van de accu gechecked, alle kabels hangen eraan volgens mij.
Enig idee (evt een link) hoe ik kan kontroleren of het de hoofdzekering is (waar zit ie?) of dat het een massapunt kan zijn?
Echt, ik heb die 1800 kilo opgehaald na de apk, toen die meuk nog werkte, en op het moment dat ik er mee wegrij doen de ruitenwissers (en dus meer) het niet meer.

KWP zei:
Moet haast wel een hoofdzekering of massa punt zijn, zit alles goed bij de accu? Aangezien daar iets mee is gedaan.

gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Achter je accu zit ook een relais kast.. misschien dat er daar iets is doorgebrand
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bij de Relais zitten meer functies op ??n, dus zou kunnen ja. Beetje raar dat wat je noemt allemaal tegelijk er mee zou ophouden... er zitten trouwens ook wat zekeringen bij.
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Laat ik het zo zeggen: Bij de apk werden al deze functies (remichten, knipperlichten & ruitenwisser) getest en goed bevonden. Niet vreemd, want deze waren al operationeel. Dat bij het verlaten, van het apk station (ik noem geen namen maar ik heb een groot vertrouwen in hem (een echte 8-cylinder expert)), de meuk niet meer werkt was zowel voor mij als voor hem ook een verrassing.
Ik denk dat ik mij moet concentreren op de relaiskast EN massapunt.
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Goed, en het vervolg is dat de dynamo vervangen wordt. Deze leverde nog geen 11V meer, dus te weinig, en het valt nog steeds binnen het budget gelukkig.
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Herstel, de dynamo wordt niet vervangen. Deze leverde buiten de kar om 14V tot 16V dus die is prima in orde.
Dus we hebben een ernstig probleem, er zit ergens een sluiting in het electrisch systeem.
Wat nu? Vooralsnog kijkt m'n garageboer er naar in de verloren momenten om de kosten wat te drukken, hulde!
Komt hij er niet uit dan gaat hij naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in het vinden van moeilijke electrische problemen hier vlak in de buurt.
Daarna? Geen idee, als het probleem gevonden kan worden ga ik door anders moet ik toch wel afscheid gaan nemen van deze, mijn inziens toch wel mooie, ls400 denk ik. Kan niet blijven doorgaan met geld er in te steken ondanks dat hij motorisch 100% is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat jammer..... Ik hoop dat ze het nog weten te vinden...
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Nog niet gevonden dus, mijn garageboer weet het ook niet meer. De 1800 kilo gaat nu naar een firma die tevens gespecialiseerd is in het traceren van electrische storing om te achterhalen waar die :X sluiting zit.
Een andere optie is om toch maar eens naar de Toyota dealer aan de Zuiderval in Enschede te gaan, kost een paar centen maar wellicht kunnen zij wat meer licht in de duisternis brengen want daarna houdt het dus wel op.
Iemand nog een ls400 (1992) voor onderdelen nodig? APK tot sep 2012...
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Hoera! Het is een en/en of een en/of geweest zoals KWP die gaf als reden voor de problemen maar door zowel de massapunten onderhanden te nemen EN de (110A) hoofdzekering te vervangen (morgen, er zit nu een 80A in) laadt de dynamo nu fatsoenlijk bij en doet (bijna) alles het (inclusief het middenconsole, schuifdak en het stuur dat naar je toe komt enz.) in de good old ls400!
Hij is dus NIET naar het Bosch service center gegaan omdat mijn garage dit als laatste optie had en het toch ook wel een mooie klus vond zo tussen de (reguliere) bedrijven door.
Wat werkt er nog niet voor zover ik weet?
- Deurvergrendeling met de sleutel. Gaat wel open maar niet dicht. Laag op de prioriteitenlijst want er is een prima workaround.
- Bestuurdersstoel staat scheef. Hoog op de lijst en heb hier in dit topic al een url gekregen hoe dat te fixen.
- Radio doet het niet. Geen idee waarom.
- Display op console doet het niet. Heel erg laag op de prioriteitenlijst qua kosten.
- Airbag lampje brandt. Deze ga ik negeren.

Al met al ben ik een blij man!


KWP zei:
Moet haast wel een hoofdzekering of massa punt zijn, zit alles goed bij de accu? Aangezien daar iets mee is gedaan.

gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat airbag lampje kan redelijk simpel zijn, bij de meeste LS400's is het instrumentarium er wel eens uit geweest. En hoogst waarschijnlijk is men dan de accu spanning er vergeten af te halen. Even simpel resetten bied vaak de uitkomst.

Radio's willen er wel eens de brui aan geven na al die jaren. is allemaal wel te repareren. Meestal begeeftde volume / aan-uit knop het. Zo kan hij ook wel eens spontaan op z'n hoogste volume vliegen... heel leuk :D

Bestuurdersstoel is simpel. meestal is de vertanding aan het eind van het desbetreffende buisje verdwenen die de binnenste schaar aandrijft. Meestal helpt een beetje seconde lijm er tussen en even weer wat verder op de vertanding schuiven voldoende. Wel eerst rechtzetten door dus de niet meewerkende kant los te koppelen en de leuning uit te lijnen.

Bedoel je de A/C display? is ook redelijk goedkoop op te lossen. Even een nieuw display op ebay scoren en er even in fikken. de zogehete backlighting kan je beter ook meteen maar vervangen, zijn dacht ik een stuk of zeven kleine lampjes.
 

catastrofus

Nieuw hier
12 aug 2011
18
0
0
Jelmer zei:
Dat airbag lampje kan redelijk simpel zijn, bij de meeste LS400's is het instrumentarium er wel eens uit geweest. En hoogst waarschijnlijk is men dan de accu spanning er vergeten af te halen. Even simpel resetten bied vaak de uitkomst.

Hoe "reset je dat even simpel"? Verder niet zo boeiend omdat het lampje geen apk voorwaarde is dus.

Jelmer zei:
Radio's willen er wel eens de brui aan geven na al die jaren. is allemaal wel te repareren. Meestal begeeftde volume / aan-uit knop het. Zo kan hij ook wel eens spontaan op z'n hoogste volume vliegen... heel leuk :D

Da's lekker...

Jelmer zei:
Bestuurdersstoel is simpel. meestal is de vertanding aan het eind van het desbetreffende buisje verdwenen die de binnenste schaar aandrijft. Meestal helpt een beetje seconde lijm er tussen en even weer wat verder op de vertanding schuiven voldoende. Wel eerst rechtzetten door dus de niet meewerkende kant los te koppelen en de leuning uit te lijnen.

Ik had de url (van jou volgens mij) al gevolgd. Is idd redelijk simpel.

Jelmer zei:
Bedoel je de A/C display? is ook redelijk goedkoop op te lossen. Even een nieuw display op ebay scoren en er even in fikken. de zogehete backlighting kan je beter ook meteen maar vervangen, zijn dacht ik een stuk of zeven kleine lampjes.

Ik bedoel idd het display A/C / verwarming. Had altijd begrepen dat het relatief duur was (afgezet tegen de waarde van de boot). Valt dus blijkbaar wel mee.