Onderzoek profiel Lexus rijder!

JohanZ

Nieuw hier
5 okt 2011
18
0
0
Hoe oud bent u?26
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?Autoweek
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?Comfort, luxe en prijs.
Waarom past een Lexus bij u?Premium en chique.
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?Alfa Romeo 33, Alfa Romeo 155, Alfa Romeo 147, Ford Focus, Mini Cooper.
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?Leasetermijn is 3 jaar, belastingwetgeving zal in grote mate rol spelen bij vervolg keuze.
In welke werkbranche bent u werkzaam?Zakelijke dienstverlening.
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)Lexus is mijn inziens chiquer dan de overige premium merken. De, over het algemeen wat oudere, berijders evenzo. Komt wel een grote kanteling door komst van de CT. Verbaast mij ook dat je niet vraagt welk type Lexus wordt gereden want, vooruitlopend op zaken, het profiel zal twee beelden laten zien.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Hoe oud bent u? 36 jaar.
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus? Door de hobby
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen? Wilde iets anders dan de rest.
Waarom past een Lexus bij u? Luxe maar toch sportief.
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus? Hoofdzakelijk Japanse auto's( Honda, Nissan Lexus, Mazda)
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto? Ja op een andere Lexus.
In welke werkbranche bent u werkzaam? Ik werk in de Transportsector als Koerier.
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi) Lexusrijders zijn rustige mensen die genieten van dr auto, van het rijden dr mee en dr zuinig op zijn. Al hebben de meeste Leaserijders de schijn tegen maar datzijn meer de mensen die met de Duitse merken in de rondte rijden.
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Hoe oud bent u?
42.
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Ik zocht een dikke japanse auto met achterwielaandrijving of 4WD en een automaat.
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Mooi model, betrouwbaar, niet echt een "fout" imago.
Waarom past een Lexus bij u?
Sleeper (dikke motor, gewone auto) en ik hou gewoon niet van kleine auto's.
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Diverse Toyota's van Starlets tot Supra's. Wat Chevrolets, alleen V8-en. BMW 325i cabrio_Opel B kadett station, allemaal achterwielaandrijvers met automaat
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Dat kan gebeuren, maar zolang ik de maandelijkse kosten op kan brengen zal de Lexus nog wel een tijdje blijven, ik hoop nog een keer een mooiere LS400 '98-'00 met minder kilometers te vinden.
In welke werkbranche bent u werkzaam?
Ambtenaar
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Wat rustigere mensen die bewust voor een Lexus kiezen en niet omdat de buurman er ??n heeft. Met een oudere Lexus kan je gewoon voor komen rijden zonder dat iemand denkt dat je een fout persoon bent, dat is denk ik ook een belangrijk punt.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoe oud bent u?
35

Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Vond de IS Gen2 direct na introductie super mooi.

Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Puur vanwege de looks en de rijke standaarduitrusting i.v.m. de duitsers.

Waarom past een Lexus bij u?
Straalt ingetogen klasse uit.

Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Citroen, mazda, ford, seat.

Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Misschien wel, zeker als de diesel uit het gamma verdwijnt. Daarnaast zijn lexussen onpraktisch omdat bijv. een neerklapbare achterbank ontbreekt.

In welke werkbranche bent u werkzaam?
IT

Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)

BMW-rijders zijn de sportievelingen, AUDI en Mercedes kopers gaan voor status, lexus rijders kijken naar exclusiviteit en prijs/kwaliteit, beetje SAAB achtig.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hoe oud bent u?
47

Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Op de weg, testverslagen en autobladen, proefrit IS200

Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Ingetogen karakter, goede recensies, exclusieve uitstraling, relatief goede service door de dealer

Waarom past een Lexus bij u?
Min of meer een 'gevoelsklik' en goede ervaringen met Toyota

Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Honda, Ford, VW, Audi, Mitsubishi, Toyota

Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Zolang e.e.a. blijft aansluiten op mijn mogelijkheden, wensen en behoefte, nee.

In welke werkbranche bent u werkzaam?
ICT

Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Niet echt een onderbouwd idee over, maar ik zou graag willen aannemen dat Lexus rijders wat meer relaxed en 'gentleman' op de weg zijn.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hoe oud bent u? 40 en nog wat
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus? navraag en testrijden
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen? voldoet aan eisen en verwachtingen
Waarom past een Lexus bij u? ik pas bij lexus
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus? audi, audi en nog eens audi
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto? zeg nooit nooit
In welke werkbranche bent u werkzaam? chemie
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
mensen met verstand, hoog verwachtingspatroon, anticiperend rijgedrag. willen niet als een nummer behandeld worden.Rijders van duitse merken kijken toch vaak niet verder dan de neus lang is....;]
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Hoe oud bent u?
23

Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
2 ouders die al jarenlang Toyota's rijden.

Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Ik zocht een betrouwbare, sportieve auto met een beetje uitstraling. De enorme reputatie die Lexus heeft op het gebied van betrouwbaarheid en perfectie deed de rest.

Waarom past een Lexus bij u?
Omdat ik een bloedhekel heb aan auto's met rammeltjes, afwerkingsmissers of gebreken.

Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
1. Toyota Corolla Sedan 1.6GXI (1996)
2. Honda Civic Coupe 1.5 DXI (1996)

Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Is niet uitgesloten, maar de kans is groot dat het dan een Toyota of een Honda is.

In welke werkbranche bent u werkzaam?
Detailhandel

Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Is denk ik zeer sterk afhankelijk van het type Lexus. Een CT200H wordt door andere klanten gekocht (geleased) dan een LS600h en een RX450h ook weer door andere klanten dan een IS250. Gemene deler bij alle klanten die een Lexus kopen of leasen is denk ik dat ze op zoek zijn naar een auto die de perfectie zo dicht mogelijk benaderd en die een spreekwoordelijke betrouwbaarheid heeft.
In vergelijking met Audi of BMW kopers denk ik dat Lexus kopers de auto meer kopen omdat ze hem vooral zelf waarderen. De genoemde duitsers worden vaak ook gekocht vanwege de status.
 

Bobster

Nieuw hier
19 nov 2011
20
0
1
Hoe oud bent u?
25

Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Mijn ouders rijden jarenlang Lexus, van CT200h tot aan LS600h. Dus heb ze allemaal (tijdelijk) mogen proberen.

Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
De keren dat ik in een Lexus reed voelde gewoon meteen goed. Daarnaast alle goede ervaringen/verhalen van Lexus rijders. Uiteindelijk is het ook net even anders dan de voor de hand liggende BMW, Audi of Mercedes.

Waarom past een Lexus bij u?
Net even meer (kwaliteit, klasse, sportiviteit, luxe) Toyota. Daarnaast onderscheid ik me graag een beetje van de massa.

Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Toyota MarkII 2.5
Toyota Windom 3.0 (Lexus ES300)

Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Is natuurlijk nooit uitgesloten, maar heb wel een voorkeur aan Lexus.

In welke werkbranche bent u werkzaam?
Research & Development, Mechanical Engineer

Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Ik denk dat Lexus rijders iets anders willen dan de BMW, Audi en Mercedes. Ze hoeven niet zozeer de auto met meest agressieve look of de meeste PK's, want daarvoor kun je beter bij de Duitsers terecht. Lexus rijders willen een kwalitatieve auto met de sportieve look/feel. De kwaliteit waar Toyota zo bekend om is geworden en de sportieve look/feel die Toyota een beetje mist.
Lexus rijders rijden denk ik minder agressief/sportief als BMW, Audi, Mercedes om de reden van de aanschaf van de auto. Ze rijden geen lexus voor de uber-sportiviteit. Daarnaast past een agressieve/sportieve rijstijl niet bij het kwalitatieve image van Lexus. Lexus rijders passen goed op hun auto, door de auto niet te verkrachten met extreem rijgedrag.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Mijn bijdrage.

Hoe oud bent u?
22 jaar

Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Ik was opzoek naar een nieuwe auto. Heb enige tijd gekeken naar een Mazda RX8, totdat ik aan een paar vrienden vroeg om een leuke auto. E?n van hen kwam toen met Lexus.

Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Degelijkheid, luxe en uitstraling.

Waarom past een Lexus bij u?
De klasse. Meer dan voldoende vermogen. Het uiterlijk. Het exclusieve, je ziet nou ??nmaal minder Lexus'en op de weg.

Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Peugeot 306 Cabrio

Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Op dit moment zou ik het liefst voor altijd een Lexus blijven rijden.

In welke branche bent u werkzaam?
IT / Student

Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Ik denk dat Lexus vooral iets is voor liefhebbers, als het je allemaal niet zo uitmaakt kies je toch voor een BMW en sluit je je aan bij de kudde.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Hoe oud bent u?
29
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Zo ongeveer de hele familie heeft altijd Toyota gereden. M'n vader heeft na zijn eerste auto, een kever, altijd Toyota gereden. Ik ging vaak met mijn oom (in bezit van een Celica en MR2) naar autoshows, bijvoorbeeld de Motorshow Essen, waar we destijds lange tijd besteedden op de TTE stand en die hadden ook Lexus onder hun hoede.
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Kwaliteit, betrouwbaarheid, prachtige auto die niet iedereen heeft.
Waarom past een Lexus bij u?
Omdat het Japanse autovirus er van kinds af aan al in zit. Ik wilde een sportieve auto, maar nu toch ook wel eens wat comfort.
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Zelf gekocht: Honda CRX ED9 Mk1, Honda CRX ED9 Mk2
Voor het werk: VW Caddy 1.9D, VW Lupo 1.4, VW Fox 1.4, VW Polo 1.2, VW Polo 1.4 (2x, eentje ervan is gestolen voor de deur)
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Wie weet... Heb de Lexus net, maar tot nu toe bevalt 'ie me heel erg goed.
In welke werkbranche bent u werkzaam?
ICT
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden? Qua rijgedrag, karakter, enz.. en hoe is dit volgens u in vergelijking met rijders van andere merken? (Bijv. BMW, en Audi)
Mensen die kwaliteit willen en niet achter de massa aan willen hobbelen. "Ow, de buurman heeft een Audi! Snel, dan moet ik ook een Audi!" En als je bijvoorbeeld naar de wat oudere BMW's gaat kijken, die trekken bepaald volk aan... De CT is dan weer erg aantrekkelijk voor lease, daar rijden mensen in die niet teveel geld willen betalen voor toch een wat exclusievere auto dan een Prius bijvoorbeeld.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hoe oud bent u?
40
Hoe bent u in aanraking gekomen met het merk Lexus?
Rij al jaren Daihatsu en heb altijd ook Toyota's om mij heen gehad en Lexus is Toyota. En nu dus een Toyota Altezza RS200 (JDM-broertje van de IS200).
Waarom heeft u voor een Lexus gekozen?
Kwaliteit, betrouwbaarheid, prachtige auto, maar ook gewoon toeval, want ik ben niet perse erg merkentrouw. Wel gaat mijn voorkeur uit naar een japanse auto.
Waarom past een Lexus bij u?
Ik zocht een auto die sportief is met toch een wat meer volwassenere uitstraling, wat meer comfort en een wat zakelijkere uitstraling.
Wat voor auto?s heeft u gereden voordat u overstapte op een Lexus?
Citroen Visa, Citroen 2CV, Ford Fiesta 1.1S ('81), Daihatsu Charade 1.3 ('91), Daihatsu Applause 1.6 Xi, Daihatsu Charade Detomaso 1.6 gti (JDM, '94)
Zou u ooit weer teruggaan op een andere auto?
Denk het wel...zoals ik eerder zei: ben niet perse heel erg merkentrouw. Ik ga voor wat ik wil/tegen kom, uiteraard met een voorkeurslijstje.
In welke werkbranche bent u werkzaam?
Bouw, dienstensector
Wat heeft u voor een idee wat voor mensen het zijn die in een Lexus rijden?
Ik denk dat een Lexus-rijder iemand is die wat meer luxe zoekt in de iets andere japanse automarkt. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de BMW en Mercedes rijders, alleen dan minder "alledaags". Verder zijn er verschillende karakters binnen de Lexus-groep...de ene wil heerlijk zoeven, de andere wil driften...heel normale mensen.
 

Gerardhome

Nieuw hier
5 jun 2022
11
3
3
Alternatief gezien op Toyota CHR en RAV by Louwmans , de Lexus was ruimer en mooier, Toyota omdat het de meest betrouwbare auto is op dit moment en Lexus daar een variant van is, mooie auto en luxe, ruim, comfort, meer status als zakenauto dan de Honda Insight, ( daar komt de boehouder , grapje) voorheen dus 1x Honda insight 1x, MAN, 2x Mercedes, 1x Audi, 2x Volkswagen in de tijd terug. 54 jaar, werkzaam Chemie, heden -17 jaar voorheen ICT 15 jaar. Na aanschaf bleek ook dat de Lexus keuze "de inhoud van het concern" Japans "gaan voor de gebruikerservaring van de klant cq consument door hun belangen en hun ervaring voorop te stellen aansluit bij mijn werkwijze en houding.