Oude kaarten Navigatie - Hoe gaan we dit aanpakken?

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik ben benieuwd of jullie leuke ide?en hebben om de Lexus dealers een 'hint' te geven dat wij geen zin hebben om na het aanschaffen van een premium auto; Lexus, geen zin hebben om binnen een jaar ?170 uit te geven aan nieuwe kaarten.

Samen staan we sterker :D
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik ben bang dat het lastig gaat worden. Bij Audi moest ik ook voor de nieuwe kaarten ?269,- euro neertellen.

Maar proberen kan natuurlijk altijd, ik vind het ook niet netjes dat wanneer je een nieuwe auto koopt inclusief Navigatiesysteem, je de volle mep moet betalen voor een kaartupdate.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Dat is ook de reden waarom er niet meer met DVD's gewerkt word. Dan kunnen ze elke keer de volle mep vragen. Je moet het door hen laten doen want zelf kun je er niets aan veranderen.
Heb hier vooraf eigenlijk niet over nagedacht. Maar weet wel dat ik hierna alleen maar een aftermarket dubbel dins navigatiesysteem neem.
Met voorgaande systemen was er nog wat te regelen hier en daar. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En denk je nou echt dat de Lexus dealers elke keer de licenties afkopen bij Navteq?? Dit is slechts mijn vermoeden/ aanname. Nieuwe kaarten staan gewoon op een diagnoseapparaat en laden deze in op de HDD.

Ontopic:
Ik denk dat je vecht tegen de bierkaai..... maar we kunnen allicht iets ondernemen. Een brief schrijven ondertekend vanuit het forum. We hebben veels positiefs gemeld m.b.t. de CT. Oftwel gratis reclame. Dit kan natuurlijk ook andersom werken m.b.t. de navigatie en servicegraad van Louwman.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Eeehh H.H., Heren kijken jullie uit met dit opjutten!!!

Probeer met de dealer in den minne te schikken en als men het forum wil gebruiken om bepaalde zaken gedaan te krijgen overleg dat dan met de sitebeheerder !!!!!! :neutral:
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Mijn auto zal in augustus binnenkomen, maar die 170,- zou ik persoonlijk niet erg vinden... Kom op, je rijdt in een Lexus, niet in een eend. Dus die 170,- kunnen er vast en zeker ook vanaf. :)
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
40k voor een auto neertellen om vervolgens met verouderde kaarten afgescheept te worden? Lexus of niet, 170 euro of niet, het blijft iets wat ik met alle redelijkheid en billijkheid niet "recht" kan praten. Lexus zou kunnen overwegen om de eerste update "free of charge" te doen. Ik ben bereid om de resterende updates met plezier voor 170 euro te laten uitvoeren. Het is maar een idee...
:baseball:
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Suxel zei:
40k voor een auto neertellen om vervolgens met verouderde kaarten afgescheept te worden? Lexus of niet, 170 euro of niet, het blijft iets wat ik met alle redelijkheid en billijkheid niet "recht" kan praten. Lexus zou kunnen overwegen om de eerste update "free of charge" te doen. Ik ben bereid om de resterende updates met plezier voor 170 euro te laten uitvoeren. Het is maar een idee...
:baseball:

Lijkt me uiterst redelijk. Als je in je folder voorstaat op "Altijd de juiste route" door "een van de ...nauwkeurigste...systemen van dit moment" is dat wel het minste wat je doen kunt.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ik weet het niet, vergis je niet, dit is een recente update eigenlijk, want die kwam namelijk uit in November 2010. Met andere woorden, eigenlijk heeft Lexus wel gelijk om dat aan te rekenen. Maar ik ben het met je eens, ze mogen best 1x iets gratis aanbieden.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Audiophile zei:
Dat is ook de reden waarom er niet meer met DVD's gewerkt word. Dan kunnen ze elke keer de volle mep vragen. Je moet het door hen laten doen want zelf kun je er niets aan veranderen.
Heb hier vooraf eigenlijk niet over nagedacht. Maar weet wel dat ik hierna alleen maar een aftermarket dubbel dins navigatiesysteem neem.
Met voorgaande systemen was er nog wat te regelen hier en daar. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En denk je nou echt dat de Lexus dealers elke keer de licenties afkopen bij Navteq?? Dit is slechts mijn vermoeden/ aanname. Nieuwe kaarten staan gewoon op een diagnoseapparaat en laden deze in op de HDD.

Ontopic:
Ik denk dat je vecht tegen de bierkaai..... maar we kunnen allicht iets ondernemen. Een brief schrijven ondertekend vanuit het forum. We hebben veels positiefs gemeld m.b.t. de CT. Oftwel gratis reclame. Dit kan natuurlijk ook andersom werken m.b.t. de navigatie en servicegraad van Louwman.


Ik wil graag de nadruk leggen op de 'leuke manier' :D

Aangezien we in de toekomst vast veel aan Louwman zullen hebben met z'n allen, heeft het absoluut geen zin om er een offensief van te maken o.i.d. dus vandaar dat ik om leuke ide?en vraag hier ;)
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Maistah zei:
Audiophile zei:
Dat is ook de reden waarom er niet meer met DVD's gewerkt word. Dan kunnen ze elke keer de volle mep vragen. Je moet het door hen laten doen want zelf kun je er niets aan veranderen.
Heb hier vooraf eigenlijk niet over nagedacht. Maar weet wel dat ik hierna alleen maar een aftermarket dubbel dins navigatiesysteem neem.
Met voorgaande systemen was er nog wat te regelen hier en daar. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En denk je nou echt dat de Lexus dealers elke keer de licenties afkopen bij Navteq?? Dit is slechts mijn vermoeden/ aanname. Nieuwe kaarten staan gewoon op een diagnoseapparaat en laden deze in op de HDD.

Ontopic:
Ik denk dat je vecht tegen de bierkaai..... maar we kunnen allicht iets ondernemen. Een brief schrijven ondertekend vanuit het forum. We hebben veels positiefs gemeld m.b.t. de CT. Oftwel gratis reclame. Dit kan natuurlijk ook andersom werken m.b.t. de navigatie en servicegraad van Louwman.


Ik wil graag de nadruk leggen op de 'leuke manier' :D

Aangezien we in de toekomst vast veel aan Louwman zullen hebben met z'n allen, heeft het absoluut geen zin om er een offensief van te maken o.i.d. dus vandaar dat ik om leuke ide?en vraag hier ;)

Heb ook nooit gezegd dat het op een offensieve manier moet.....je kan er een leuke draai aangeven...Het is de toon die de muziek maakt...

Maar goed ik ben er al lang over uit....Ik heb de navi van de CT over boord gegooid...gebruik de navi op mijn android toestel. Heeft wel de mogelijkheden die ik zoek in een ontwikkeld en gebruiksvriendelijk navigatiesysteem.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik had puur de focus gelegd op 'je vecht tegen...' :D

Maar ik snap je punt. Ik gebruik wel gewoon de Lexus navigatie. Ik vind het opzich wel prima, maar sommige wegen heb ik echt nodig. Ik ga morgen naar Praag toe. In de stad zal het niet direct een probleem vormen aangezien het een oude stad is, maar ik kan me best voorstellen dat ik verdwaald raak als er opeens een nieuwe weg is.

Aan de andere kant, als ik navigeer met kaarten heb je dat ook ;)
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Denk niet dat ik je echt aan een leuk idee kan helpen om dit bij L&P aan te kaarten (sorry voor de goedkope woordspeling).

Mijn punt is dat ik redelijkerwijs mag verwachten dat het navigatiesyteem bij te tijd is bij de ontvangst van de auto. Om deze dan vervolgens te kunnen bijhouden als ik dat wil en tegen mijn kosten.

Ik ga de dealer er op aanspreken, want dat is de partij waarmee ik zaken doe. Eigenlijk heb ik niets met L&P te maken. Er zit voldoende ruimte in de marge van de dealer c.q. kosten rijklaar om een kaart update van EUR 170 (en dus een veel lagere kosten inkoop) te kunnen ophoesten. Als de dealer het bij L&P kan terughalen, dan is dat leuk voor hem. Voorlopig heb ik goede hoop dat we daar uitkomen. Escaleren kan altijd nog.

Vr.gr.,

Peter.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Hjalmar zei:
Ben benieuwd of dat je lukt. Denk dat ze gewoon zeggen, meneer wij kunnen niets voor u doen mits u 170,- neer wilt leggen.

Zeker geen resultaat gegarandeerd! Maar mijn vader zei altijd "Nooit geschoten, altijd mis" en kreeg bij een zijn inziens redelijk verzoek meer dan gemiddeld zijn zin, dus heb ik dat gedrag maar overgenomen. En ik vindt onderhandelen een leuke sport......
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik denk en vindt dat ieder voor zich moet handelen met zijn dealer, de dealer is het eerste aanspreekpunt als het om problemen gaat.

Het is ieders verantwoording individueel problemen op te lossen met je dealer.

Het wordt niet gewaardeerd om het LF forum hiervoor te gebruiken. :(
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat mij betreft kunnen jullie gerust met elkaar acties plannen en ondernemen om als een collectief naar de dealer/importeur toe te stappen. Echter wil ik niet dat dit uit naam van Lexusforum.nl gebeurt.

Mijn team en ik geven jullie een medium om tot elkaar te komen op een onafhankelijke plaats. Dat wil niet zeggen dat wij jullie belangen gaan behartigen richting de importeur.

Maar goed, dat vragen jullie ook niet, echter is dit wel iets dat ik duidelijk wil hebben.